Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Pendlat genom huvudstaden i dagarna två för jag skulle visst gå nån jävla charmkurs.
Fyfan. Hade visst förträngt hur jävligt det var. Hade behövt psykoterapi istället för nån kurs. "och och och sen, Sigmund, började tokfan köra om, i mötande fil. Och och och sen kom en jävel på elspark i 45... Dom var överallt va, de gick inte att fly. Hade maxpuls på redan på västerbron. " osv. En dag kvar. Ge mig styrka.

Pendlat genom huvudstaden i dagarna två för jag skulle visst gå nån jävla charmkurs.
Fyfan. Hade visst förträngt hur jävligt det var. Hade behövt psykoterapi istället för nån kurs. "och och och sen, Sigmund, började tokfan köra om, i mötande fil. Och och och sen kom en jävel på elspark i 45... Dom var överallt va, de gick inte att fly. Hade maxpuls på redan på västerbron. " osv. En dag kvar. Ge mig styrka.
Jag tror lite på det här att få känna lite "fara" är nyttigt för hjärnan. Att klättra i bergen, hålla på med kampsport, cykla genom hornstull 0830. Tänja gränserna osv är bra för psyket. Hur smidigt som helst att man kan få sin dos varje morgon. :-)

Jag tror lite på det här att få känna lite "fara" är nyttigt för hjärnan. Att klättra i bergen, hålla på med kampsport, cykla genom hornstull 0830. Tänja gränserna osv är bra för psyket. Hur smidigt som helst att man kan få sin dos varje morgon. :-)
Få vet att det faktiskt gjordes en film på temat.

IMG_3800.webp

Finns fler på samma tema "KI, Solnavägen" och "Slussen 17.30“ exempelvis
Älskar den här scenen från ”Slussen 17:30”

Handlar om en stackars sate som jobbar söder om stan men bor norrut. ”You’ll have to wait until the first wave goes over”, ”No, I can’t”, sen börjar han krypa över ett rödljus, ”What the hell are you doing? No! No no no no”

Skön morgon men sen start, nackdelen är köerna och kaoset vid de skolor jag passerar. Men uppvägdes av att träffa lite andra "lycrapendlare" vid Liljeholmen och vidare, kanske var det några här.

Ajdå. Håller med att det är maximal otur. Man kan inte börja plinga åt varenda en person i trafiken. Dock med erfarenhet har man börjat förutse liknande situationer.
T.ex. i bilskolan fick vi lära oss att ett tecken på att äldre (cyklande) personer ska svänga är att de slutat trampa. Något man haft överraskande mycket nytta av.
Fan hälften av alla människor som pendlar i Sthlm varvar ju trampa med att rulla. Till och med UPPFÖR Västerbron (har aldrig förstått varför man börjar rulla uppför)

Tillbaka
Topp