[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Gått över till elpump. Finns i Uppsala, skickas i mån av tid mot porto.

Bilagor

• 17801387583646398658724789663431.webp
    17801387583646398658724789663431.webp
    456.3 KB · Besök: 20
Har en cannondale caad 3 ram i stor storlek. Har aldrig cyklat på den själv då jag använt den för att donera delar så vet inte mycket om den. Kan tänka mig byte eller nån slant. Är exempelvis ute efter xt parallellogram v-bromsar. Finns i Kalmar och inte jättesugen på att skicka.

1780140958528.webp

1780141013416.webp

1780141038409.webp

Söker 26 däck gärna mönster som passar till asfalt och grus lättare stig. Svarta eller tanwall. Typ Billy bonkers. Söker även en sadel och vajrar till cantisar.

”We got Miyata Triple Cross at home”

Min kompis vill kolla om det finns intresse för en sliten 90-talshybrid i Tangerör innan den får en enkel resa till tippen. 700c och ganska stor ram. Avhämtning i Spånga, messa så förmedlar jag kontakt.

Bilagor

• IMG_5040.webp
    IMG_5040.webp
    1.1 MB · Besök: 75
  • IMG_5041.webp
    IMG_5041.webp
    406.8 KB · Besök: 74
Jag gör ett tappert försök, söker servicekit eller iaf packboxar till en fox 34 rhythm årsmodell 2022. Ekonomin tillåter inte att köpa (fan vad dyra de var också, jämfört med rockshox) då sweden rock står för dörren men när jag tvättade cykeln idag och sen satte mig och cyklade märkte jag att det bubblade upp luft ur packboxarna 😅 tyckt gaffeln blivit väl sladdrig senaste 2 veckorna, inte konstigt.

Skulle någon ha sådana liggandes till övers så tar jag tacksamt emot dem, kan betala porto, samt bjuda på någon bärs om ni ska till srf 😁

Mvh Rasmus

Ute efter en 27,5" hardtailram att bygga bikepackingrigg av. Någon som har? Byter gärna mot min Cube Stereo-ram!
Visa bilaga 833477
Jag har en Cube Reaction GTC Race i storlek 18"/Medium, från 2016 så den har ett par år på nacken, men är i utmärkt bruksskick. Kolfiber dock, så det passar kanske lite sämre för bikepacking.......

Någon som har användning av en RockShox Monarch RT3 från 2013, längd 165 mm? Den saknar reglaget (går att fixa något hemsnickrat)...
IMG_4563.webp

”We got Miyata Triple Cross at home”

Min kompis vill kolla om det finns intresse för en sliten 90-talshybrid i Tangerör innan den får en enkel resa till tippen. 700c och ganska stor ram. Avhämtning i Spånga, messa så förmedlar jag kontakt.
Promenera direkt till Miyatatråden utan att passera gå.

Jag behöver en 5mm spacer till min styrstam. ca 36mm i diameter. Topcapen är 35,6 så en spacer för 1-1/4" borde funka fint. Jag skall ha den ovanför styrstammen.

Är det någon som har en sådan över? Spacer för 1-1/8" fungerar tyvärr inte.

IMG_9901.webp

Jag behöver en 5mm spacer till min styrstam. ca 36mm i diameter. Topcapen är 35,6 så en spacer för 1-1/4" borde funka fint. Jag skall ha den ovanför styrstammen.

Visa bilaga 833610
Ska den ha ett steg eller vara helt plan? Jag kan svarva en åt dig.

Senast ändrad:
Oj, det vore ju fantastiskt! Det finns en liten kant på undersida topcapen men helt plan borde fungera fint. Jag skall se vilken innerdiameter jag behöver.
Lugnt! Det är snabbt ordnat. Om den behöver skickas kan du ju köpa ett digitalt frimärke och skicka koden till mig. Så lägger jag den på lådan. Jag bor i Stockholm.

Mät diametern på kanten på topcapen så kan jag matcha den innerdiametern, då styr den mot den.

Lugnt! Det är snabbt ordnat. Om den behöver skickas kan du ju köpa ett digitalt frimärke och skicka koden till mig. Så lägger jag den på lådan. Jag bor i Stockholm.

Mät diametern på kanten på topcapen så kan jag matcha den innerdiametern, då styr den mot den.
Jag bor i Göteborg så vi får nog anlita postnord för detta. Tack så här långt! Jag hör av mig via PM med exakta mått.

Visa bilaga 833610

Tjena!

Ska du ha spacern utanför topcapen? Är inte riktigt med på vad som menas. Spacer väljer man ju enbart efter styrröets tjocklek. Sen kan man ha en med konisk utsida för att den ska matcha en lite mindre topcap.

Tjena!

Ska du ha spacern utanför topcapen? Är inte riktigt med på vad som menas.
Det förstår jag. Det är en Specialized Comp Multi-styrstam. Man kan finjustera vinkeln på den mha medföljande shims. Min styrstam är 12 grader med neutral shim men kan bli +-2 eller +-4 grader med andra shims.

Stammen på styrstammen får en annan vinkel än gaffelröret så det går inte att ha några större mängder spacers ovanför styrstammen. Och topcapen är större än vanligt för att kunna ta upp de olika vinklarna.

IMG_9902.webp

Här har jag shim för -4 grader. +4 grader om jag skulle vända på shimset.

Smart styrstam när man vill kunna finjustera vinkeln eller bara prova ut vad man vill köra med. Den ser ut, och känns som en vanlig styrstam.

Lånad bild. Men man trycker den shim man tycker i den shim man vill ha. Smidigt värre. Framför allt när man har stålrör i gaffeln och kan skruva och meka bäst man vill. ✌️ :cool:
1780327531068.webp

Det förstår jag. Det är en Specialized Comp Multi-styrstam. Man kan finjustera vinkeln på den mha medföljande shims. Min styrstam är 12 grader med neutral shim men kan bli +-2 eller +-4 grader med andra shims.

Stammen på styrstammen får en annan vinkel än gaffelröret så det går inte att ha några större mängder spacers ovanför styrstammen. Och topcapen är större än vanligt för att kunna ta upp de olika vinklarna.

Visa bilaga 833676
Här har jag shim för -4 grader. +4 grader om jag skulle vända på shimset.

Smart styrstam när man vill kunna finjustera vinkeln eller bara prova ut vad man vill köra med. Den ser ut, och känns som en vanlig styrstam.

Tjena!

🤦 Att jag inte såg vilken styrstam det var på bilden. Har skruvat med hundratals sådana.

Tillbaka
Topp