Har bott i Hälsingland, Östersund, Gävle, Hudiksvall, Sundsvall, Stockholm, Göteborg, halländsk landsbygd och nu skånsk landsbygd, +20 adresser. Restid till jobb/skola har varit promenad i Östersund, Gävle, Hudiksvall och en adress i Göteborg. Övriga, minst 30min restid eller mer med bil eller kollektivtrafik. Hatar att pendla. Flyttar gärna närmare jobbet. Men det går inte. Har helt enkelt inte råd. Min andrahands lägenhet i Majorna, var fantastisk när jag körde spårvagn. Lite trist med garage i Lindome dock. Man behövde bil att kunna åka dit på rimlig tid. Så sen valde jag att försöka bo i hus, för att ha livet mer samlat. Åka mindre bil bla. Det innebär dock att man måste åka bil till jobb. För jag har inte råd att bo nära jobbet och ha garage.
Det vore fantastisk att kunna cykla till jobbet. Är arbetare så jag duschar efter jobbet.
Dom flesta människor ogillar att resa obetalt till jobbet. I alla fall arbetare.
Medelklassen gillar ju att välja skola långt bort till ungarna så dom får resa mer. Ytterligare en anledning till att upphäva friskolereformen.
Kort sagt, bygg städer och bostäder som krossar segregering, så kan både mentalvårdaren, städerska, dagpatienten och överläkaren gå till samma arbetsplats. Och ska det brytas alunskiffer i dagbrott, så föreslår jag Vellinge som lämplig plats. .
Detta är fortfarande ett bra citat.