Tour de France, 2026, 4-26 juli
Chilla lite nu, det är bara dag tre av 21.30-50 km fattar jag att man vill spara sig på. Det hade kostat för mycket. Men sista kilometern i en klättring? Sista 400 meterna? När man slåss om podiumplats.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Chilla lite nu, det är bara dag tre av 21.30-50 km fattar jag att man vill spara sig på. Det hade kostat för mycket. Men sista kilometern i en klättring? Sista 400 meterna? När man slåss om podiumplats.
Jo jag vet. Men det hade ju samtidigt varit höjdpunkten i många av cyklisternas liv att vinna eller komma tvåa, trea på en enda etapp. En sån chans kanske man bara får en gång i livet dag 3 av 21 på sin fjärde tour. Gissar dock på att många inte har några extra växlar att lägga in i ett sånt ögonblick utan redan ligger på sitt absoluta fysiska max.Chilla lite nu, det är bara dag tre av 21.
Jag tycker precis tvärtom. Han är precis vad cykelsporten behöver.Hoppas inte. Håller tummarna för att denna svit tar slut snart och han blir medioker. Låter kanske elakt, men han är svintråkig och förstör all spänning. Inte ens kul att kolla på ju. Hade kanske kunnat hålla på honom ifall han tillhört ett annat lag eller hade nån rolig/skön personlighet osv men hela han är tråkig bara.
Det är också tråkigt att han håller igen till sista biten hela tiden och först då visar vad han faktiskt går för. Förstår varför men hade varit roligare om han var TOTALT överlägsen och låg så långt framför alla andra hela vägen men han åker ju snålskjuts på alla andra som tar ut sig till max. Hade vi fått se han faktiskt ta i hela etapperna hade det iallafall känts bättre när han vinner.
Exakt, innan Pogacar var det dötrist, dansken inräknad. Sen kom Pogacar som en frisk fläkt och bara körde på känsla, så fantastiskt roligt det var att se.Jag tycker precis tvärtom. Han är precis vad cykelsporten behöver.
Senaste åren händer det ju nästan något på varje etapp
För 20 år sen kunde det gå en vecka där alla bara tittade på varandra i 5 timmar varje dag sen spurtade man.
Hela poängen med att ha ett bra lag är ju att man ska vara pigg till avslutningen på etapperna.
Han har flera ggr visat att han kan göra just det, dra ifrån allt och alla skitlångt från mål. Det kommer säkert ske någon gång även under touren när han ska cementera sin ledning. Men varför bränna energi i onödan liksom.....
Det är också tråkigt att han håller igen till sista biten hela tiden och först då visar vad han faktiskt går för. Förstår varför men hade varit roligare om han var TOTALT överlägsen och låg så långt framför alla andra hela vägen men han åker ju snålskjuts på alla andra som tar ut sig till max. Hade vi fått se han faktiskt ta i hela etapperna hade det iallafall känts bättre när han vinner.
Jo jag vet. Men det hade ju samtidigt varit höjdpunkten i många av cyklisternas liv att vinna eller komma tvåa, trea på en enda etapp. En sån chans kanske man bara får en gång i livet dag 3 av 21 på sin fjärde tour. Gissar dock på att många inte har några extra växlar att lägga in i ett sånt ögonblick utan redan ligger på sitt absoluta fysiska max.
Du menar Vingegaard när du skriver tråkig och utan personlighet va?Hoppas inte. Håller tummarna för att denna svit tar slut snart och han blir medioker. Låter kanske elakt, men han är svintråkig och förstör all spänning. Inte ens kul att kolla på ju. Hade kanske kunnat hålla på honom ifall han tillhört ett annat lag eller hade nån rolig/skön personlighet osv men hela han är tråkig bara.
Hoppas inte. Håller tummarna för att denna svit tar slut snart och han blir medioker. Låter kanske elakt, men han är svintråkig och förstör all spänning. Inte ens kul att kolla på ju. Hade kanske kunnat hålla på honom ifall han tillhört ett annat lag eller hade nån rolig/skön personlighet osv men hela han är tråkig bara.
Damer, vänligen sluta tjafsa.Du menar Vingegaard när du skriver tråkig och utan personlighet va?
Ben HealyVill man ha personlighet är det Ben Healy och Wout van Aert som gäller. Synd att Wout inte kunde vara med i år.
Jonas har en slags torr, nordisk humor som jag uppskattar väldigt mycket. Tillsammans med Campenaerts sarkasm blir det ett riktigt radarpar. Tex när det visade sig att Jonas hade rakat mustaschen.Du menar Vingegaard när du skriver tråkig och utan personlighet va?
Japp, han kan också lyfta på näven när han redan korsat mållinjen. Det är inte det jag pratar om.
Jag tar hellre en person som framstår som ganska sympatisk framför en hustrumisshandlare eller en som hotar folk.På tal om personlighet. Man kan tycka vad man vill om personen och beteendet i sig. Men det går inte att förneka att det var en stor personlighet, oavsett bra eller dålig. Han var rock & roll. En klassisk rebell. Marlon Brando spelade på film, Cipollini levde och andades det.
Visa bilaga 840215
Visa bilaga 840216
Jan Ullrich är också ett exempel på varför Pogacar är tråkig enligt mig. SÅHÄR SKA DET SE UT när man har ledartröjan och vinner etapper:
Visa bilaga 840218
Det ska SYNAS att man kämpat för det och sliter med blod, svett och tårar. Även om man ligger 30 minuter före alla andra och fullkomligt utklassar alla och gör mos av dom. Då kan jag unna den cyklisten vinsten även om det i övrigt är världens största idiot som förtjänar noll respekt eller om han beter sig som en riktig f-ord mot alla andra. Det spelar ingen roll då. Det är förtjänat ändå pga slitet. Det blir mänskligt och relaterbart.
Det är just därför jag blir så jävla glad när Ben Healy vinner något. För man ser att han verkligen jobbar för det, han gör sig förtjänt av den ljuva segern. Det ser lite komiskt ut när huvudet är i 90 grader men då förstår man också hur jävla hårt han faktiskt kör och tar i.
I jämförelse är det här Pogacar när han bestämmer sig för att göra ett sista ryck innan mållinjen men fortfarande inte ens tar i:
Visa bilaga 840221
Snark… enda gången jag sett honom göra en min är när han förlorade mot Wout i årets Paris-Roubaix. Det gjorde Wouts seger ännu sötare faktiskt. För man förstod att Pogacar inte hade förväntat sig det här, och gjorde allt vad han kunde för att försöka förhindra det.
Jonas ser ut som en gammal tant när tar i och ligger på max. Det kanske inte är så snyggt, men det är något iallafall. Det har nåt. Mänskligt.
Även Lance Armstrong hade en stark personlighet. Tycka vad man vill om honom också. Men han var bäst och visade det också.
Finns massa andra exempel genom tiderna. Även bland nutidens cyklister har vi massa personligheter att välja mellan.
Vad har Pogacar? Ingenting. Han är inte ens robot nog för att ha personligheten ”robocop” som iofs hade varit en personlighet åt andra hållet. Han är bara tråkig istället, finns inget att ta på. Alls. Ta bara den där Continental-reklamen som går nu där han låter som att han genererat ett skript från ChatGPT och läst in det på en tagning i sovrummet och fått 50 miljoner för det. Så otroligt tråkig. Det enda roliga han gjort är väl att blondera håret…
Jaja snart dags för nästa etapp så detta blir sista ”OT”-inlägget från mig nu.
Jag med. Så jag håller på Jonas (och Mads, Campenaerts, Ben Healy osv). Han har ju även hela underdog/utmanar-auran som också gör det extra kul att följa just honom. Jag lyfte inte personerna i inlägget som exempel på bra personer, utan bara som exempel på starka personligheter.Jag tar hellre en person som framstår som ganska sympatisk framför en hustrumisshandlare eller en som hotar folk.
Jobbigt med Eurosport. Var stressad och kollade bara snabbt i morse i tablån när dagens etapp skulle börja, sätter klockan på 11:25 för att hinna med sändningsstart 11:30. Kör ihop sig på jobbet så kommer in i streamen lite senare och lyssnar med halvt öra. Hinner gå en bit tills Vacchi säger något som gör att jag direkt inser att det här är repris från igår. Suck..
Jag vet, kolla hemsidan osv.. men på riktigt varför lägger man reprisen precis innan den riktiga sändningen för dagens etapp ens? Detta händer varje år. Kanske dags att skaffa HBO Max istället eller nåt.
Det är fortfarande en bit kvar till Cavendish rekord. Så jag tror han gärna tar så många han kan och inte låter någon annan vinna om han kan ta det istället. Man vet som sagt aldrig när det plötsligt tar slut. Ålder, andra talanger som exploderar helt plötsligt, sjukdom, skador, olycka.. han har inte all tid i världen och det vet han om. Möjligtvis att han låter en uppskattad lagkamrat ta den istället som med Del Toro här om dagen.Som Bamse sa "Den som är väldigt stark måste också vara väldigt snäll."
De får väl "ursäkta sig" med att de behöver vila eller återhämta sig.
Gillar att de använder layouttema gjort för en klassfest i mellanstadietDenna använder jag - och utgår från att sändningen på Eurosport är igång minst några minuter innan start.
Gillar att den har tider för målgång också om det är för fint väder, att man måste jobba, eller helt enkelt bara vill se slutet på en platt etapp.
Släkt med H.C. kanske. En saga.Michael Valgren i EF måste väl vara svensk egentligen? Alltså svenska föräldrar/farföräldrar eller nåt? Även om han har danskt medborgarskap.. nästan en av våra?
Edit: Född ”Andersen”… Nevermind
Vore kul med en tripp trapp trull för Lidl idag ändå.De kör def för Mads
Vore kul att veta vad en etappvinst eller vad en dag med tröja är värd ungefär i sponsorintäkter för laget och uppmärksamheten det ger för den enskilda cyklisten. Måste ju vara mer även totalt räknat i pengar för Uno-X eller Trann själv att ha gula tröjan en dag än vad det ger Pogacar/Vingegaard eller UAE/Visma? Eller?Uno-X o Trann, säg att Trann har +5min mot Pogi. Hur kommer Uno-X resonera då, de kommande etapperna. Försöker de hålla tröjan så länge som möjligt, eller är de ba glad att de fick ha den ett par etapper.