Tour de France, 2026, 4-26 juli
Nu har jag missat något helt, vilken cykel är det?Äntligen fick man se cykeln som det pratats så mycket om från Vacchi.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag missat något helt, vilken cykel är det?Äntligen fick man se cykeln som det pratats så mycket om från Vacchi.
Det var tydligen Trek som firade 50 år med lite fräck lack på cyklarna.Nu har jag missat något helt, vilken cykel är det?
Visst är det skoj när det finns fler som utmanar? ;)Skoj att TVL och UAE måste nu hålla koll på både Uno och Lidl i totalen. Hoppas att det blir en utdragen kamp.
Trodde först att Vauquelin gjorde helt rätt, så visade det sig att Pedersen hade rekat det bäst.Vilken jäkla snygg avslutning av Pedersen. Kom ur sista kurvan med bra fart och bara dammade på. Kul!
Baudin bytte väl inte?Detta var ju fantastiskt roligt!
Alla tröjorna bytte ägare och det kommer bli lite kriga om att få sin chans att få ta över dom.
Skönt att Jonas och Pogi inte har gula redan nu
Så hade Pogacar bara "grinat illa" hade du gillat honom?Jag med. Så jag håller på Jonas (och Mads, Campenaerts, Ben Healy osv). Han har ju även hela underdog/utmanar-auran som också gör det extra kul att följa just honom. Jag lyfte inte personerna i inlägget som exempel på bra personer, utan bara som exempel på starka personligheter.
Nej, men det hade definitivt varit enklare att unna honom en vinst.Så hade Pogacar bara "grinat illa" hade du gillat honom?
Ok, (längdskidåkaren) Niklas Jonsson torde vara din kopp te - kopplade på ett ansikte som gjort Munch stolt från ungefär 10 meter efter start och höll det till mål.Nej, men det hade definitivt varit enklare att unna honom en vinst.
Fis-svensken Niklas Jonsson?Ok, (längdskidåkaren) Niklas Jonsson torde vara din kopp te - kopplade på ett ansikte som gjort Munch stolt från ungefär 10 meter efter start och höll det till mål.
(Viss överdrift kan förrekomma)
När jag kollade live-rapporteringen på procyclingstats under etappen var det nästan bara folk med tvåsiffriga tider bakom ledaren som befann sig i spetsen. Så jag fick verkligen känslan av vilodag för GC-åkarna.Kändes som en väldigt stor tidsskillnad mellan utbrytarna o klungan - någon som har tankar om varför det blev så mycket? Dålig taktik eller bryr man sig inte för "det kör vi igen i de höga bergen"?
Pogacar kommer inte att ha några problem att plocka in det där avståndet på de framförvarande i totalen. Ingen anledning att bränna hjälpryttarna i onödan i värmen idag för att hålla avståndet mindre.Kändes som en väldigt stor tidsskillnad mellan utbrytarna o klungan - någon som har tankar om varför det blev så mycket? Dålig taktik eller bryr man sig inte för "det kör vi igen i de höga bergen"?
Ja, som jag skrev igår(?) tror jag deras inställning idag var att bränna så lite energi som möjligt. Finns ingen poäng att ens försöka göra något en dag som denna. Och än mindre när det är riktigt varrmt. Hade t.ex. Ayuso varit med i utbrytningen hade den aldrig fått sså där mkt tid. Än mindre om Vingegaard hade försökt.När jag kollade live-rapporteringen på procyclingstats under etappen var det nästan bara folk med tvåsiffriga tider bakom ledaren som befann sig i spetsen. Så jag fick verkligen känslan av vilodag för GC-åkarna.
Dom borde ha testat bastu-tricket från artikeln här om värmeträning innan. Dumt att låta värmen begränsa en sådär.Ja, som jag skrev igår(?) tror jag deras inställning idag var att bränna så lite energi som möjligt. Finns ingen poäng att ens försöka göra något en dag som denna. Och än mindre när det är riktigt varrmt. Hade t.ex. Ayuso varit med i utbrytningen hade den aldrig fått sså där mkt tid. Än mindre om Vingegaard hade försökt.
Ja, den Niklas Jonsson.Fis-svensken Niklas Jonsson?
![]()
Vintersport: Fis-svensken: ”Fluorvallan har större påverkan än bloddopning”
Det internationella skidförbundet vill förbjuda fluorvalla från och med den kommande säsongen. Men det är många frågetecken att besvara för att kunna hantera det eventuella förbudet. Bland annat det om straffsatsen. Där vill längdrådets Niklas Jonsson se stränga straff. – Flourvallan har större...www.svt.se
Visa bilaga 840323
Ja, det här känns äkta!
Det handlar ju om att hantera värmen bättre än utan träning. Att eliminera effekten av värmen medelst bastuträning förhåller jag mig skeptisk till. Liksom att du verkligen menade att det skulle gå.Dom borde ha testat bastu-tricket från artikeln här om värmeträning innan. Dumt att låta värmen begränsa en sådär.
Loulous repris 2019 stod inte efter.Thomas Voeckler var ju annars både en legendariskt grimaserande cyklist och en sann underdog när han tog och höll ledartröjan längre än någon kunde anat 2004. Borde ha varit miyatafarfars favorit?![]()
Det var episkt, men visst måste det ha varit senare än 2004?Thomas Voeckler var ju annars både en legendariskt grimaserande cyklist och en sann underdog när han tog och höll ledartröjan längre än någon kunde anat 2004. Borde ha varit miyatafarfars favorit?![]()
Rättar mig själv. Jag tänkte på 2011 men han hade visst tröjan 2004 också.Det var episkt, men visst måste det ha varit senare än 2004?
2004Det var episkt, men visst måste det ha varit senare än 2004?
Förhoppning om etappseger? Möjligt.Jag tror planen ändå var att UAE ville gå för segern, initialt. Samtidigt, varför skulle de inte, me både Pogi o Dem Toro i laget.
De fanns en sekvens när Pogi var ner till bilen, o dirket efter slutade ju Politt dra.
De var väl inget mer konstigt än så. Man får väl ändra strategi under loppet o många berättade ju just hur jobbigt det var med värmen, speciellt i en stor klunga som har svårare att hämta grejer från bilarna.
Kan ha vart ett bra beslut från UAE att spara på laget, långsiktigt o lol jag o några andra har några andra cyklister att tala om o fokusera på ett tag tills de riktiga bergen kommer![]()
Hon, Inte de. Vi får skriva till henne och be om en Boomer-version.Gillar att de använder layouttema gjort för en klassfest i mellanstadiet
Behöver nog hända ngt med Philipsen för att MvDP inte ska köra för honom.Hoppas på MVDP och Rickaert shåw idag.