Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja helt sjukt många timmar han slösat bort på att cykla.L. A? Så mycket jobb, intriger,mobbing och fusk och inte ens med på resultatlistan.
Apropå vem som är bäst eller inte:
Vem är sämst genom tiderna då (om vi håller oss till Tour de France för att göra det lite mer hanterbart)?
Men om vi bortser från dessa olyckliga och tragiska dödsfall och sådana händelser?Borde väl stå mellan Adolphe Hélière och Fabio Casartelli?
Tyvärr.
Denna borde väl ligga bra till?Men om vi bortser från dessa olyckliga och tragiska dödsfall och sådana händelser?
Vem bröt Tour de France snabbast eller i den stilen av klantighet eller bara av otur?
Typ efter 100 meter på första etappen eller något liknande?
Mitt bidrag/förslag: Pedro Delgado, 1989.
Han missade starten av första etappen (eller mer exakt den inledande prologen) med ca 3 minuter.
Slutplaceringen blev tredje plats drygt 3 minuter efter Greg Lemond.
Två som dog under loppet? MogetBorde väl stå mellan Adolphe Hélière och Fabio Casartelli?
Tyvärr.
Jobba!Jaha, vad ska kan göra av dagen imorgon då? Cykla eller?
Om man bara går totalresultat kanske Cipollini är en kandidat - åtta starter och åtta DNF.Jag nominerar Nick Nuyens. Var med 2007 och DNF:ade. Fick chansen igen 2012 och kom på plats 121 i GC. Fick inte vara med igen. Två år senare gick han i pension.
Visa bilaga 841167
Fabian Cancellara håller tydligen rekordet över DNF i TdF:Jag nominerar Nick Nuyens. Var med 2007 och DNF:ade. Fick chansen igen 2012 och kom på plats 121 i GC. Fick inte vara med igen. Två år senare gick han i pension.
Visa bilaga 841167
Det är rätt speciellt. Märkligt att han blev uttagen i laget år efter år. Måste haft nån hållhake på sin DSOm man bara går totalresultat kanske Cipollini är en kandidat - åtta starter och åtta DNF.
Typ att i snitt plocka 1,5 etappsegrar per tour?Det är rätt speciellt. Märkligt att han blev uttagen i laget år efter år. Måste haft nån hållhake på sin DS
Kunde du inte photoshoppat in 48 km/h och 416W och 218 km eller något så det blev coolare?Precis som Johannessen så låg jag också i baksuget efter en holländare idag.
Visa bilaga 841162
Det kanske påverkade omdömet ja.Typ att i snitt plocka 1,5 etappsegrar per tour?
Här är originalet:Kunde du inte photoshoppat in 48 km/h och 416W och 218 km eller något så det blev coolare?
Som sagt kul med MvdP. Surt för mig som tittade på det i efterhand på kvällen och undvek att titta på alla sidor, inkl Happy, som kunde spoila resultatet. Jag skulle bara kolla in en sak på Canyons hemsida innan jag skulle titta på etappen, och ja, där var MvdP med uppsträckta händer...
+1Tycker det kan vara rätt störande. Man brukar ju snacka sport och resultat med vissa man känner. Sedan råkar det vara någon jeppe som ska se det hela i efterhand och blir sur/ledsen, det är väl för h-vete inte mitt fel?Jaja, man får väl annars komma överens om att man helt enkelt slutar snacka om sportresultat.
![]()
Inte speciellt mycket längre. Om han rör sig tre meter i sidled på 50 meter rör det sig om en knapp decimeter längre sträcka.
Han bröt även Epic Gran Canaria när det kom en rejäl regnskur. Kan ha varit 2023 eller -24Om man bara går totalresultat kanske Cipollini är en kandidat - åtta starter och åtta DNF.
Hade f.ö. fem vueltastarter och fem DNF.
Girot var den enda GT han fullföljde (sex gånger på 14 starter).
Visst, men kom inte och gnäll om att det ”spoilas” då.För min del är mycket av grejen med att titta på sport spänningen med att inte veta hur det går.
De sporter jag i stort tittar på är cykel, längdskidor, skidskytte och friidrott. Går bra att göra med bibehållen spänning, trots att jag ser en stor del i efterhand på kvällen. Är inte så många som är intresserad av dem och med dem brukar jag ha en deal om ”radiotystnad” tills man vet att båda parter sett loppet.
Skulle jag haft någon mental låsning kring att se tävlingarna direkt hade jag fått lägga ner det mesta av detta tittande.
Fotboll och hockey kan nog vara värre med.
Så länge det inte är någon jag har en ”radiotystnadsdeal” med så utgår jag att spoilandet görs utan illvilja.Visst, men kom inte och gnäll om att det ”spoilas” då.
”Behov” och ”behov”, eller ”mental låsning” som du nedsättande använde i förra inlägget, det handlar mer om prioriteringar. Var det inte tillräckligt viktigt att se live så är det sällan viktigt att se i efterhand heller.Så länge det inte är någon jag har en ”radiotystnadsdeal” med så utgår jag att spoilandet görs utan illvilja.
Mitt inlägg var dock primärt sett skrivet då jag inte delar ditt behov av att se saker och ting live. Och jag har som sagt ytterst sällan drabbats av något spolande som förstört spänningen med att se det i efterhand.
En gång i tiden bodde jag på Hisingen. Ber retroaktivt om ursäkt för detta. Ovanför min flickvän och mig bodde det ett överviktigt par i 32-årsåldern (vi tyckte att de var ”gamla”). Jag vill minnas att han arbetade som låssmed.Då är det värre när Sverige spelar fotboll, då kan grannarnas vrål sabba allt.![]()
Jag håller inte med. För mig är det intressanta inte om det hela är live eller inte utan om det finns en spänning genererad av osäkerhet kring utgången.”Behov” och ”behov”, eller ”mental låsning” som du nedsättande använde i förra inlägget, det handlar mer om prioriteringar. Var det inte tillräckligt viktigt att se live så är det sällan viktigt att se i efterhand heller.
Hoppla! Jag tror vi hittat något där vi är överens.... Vad är det med gubbar och idrott? Så fruktansvärt ovärdigt att sitta och gapa framför en tv-apparat. Har de ingen självrespekt?
Håller helt med men tycker inte det bara gäller fram för TV:n.Hoppla! Jag tror vi hittat något där vi är överens.
Möjligen att jag kan lägga till att det faktiskt finns kvinnor som också är rätt ljudliga i sitt TV-tittande.
All överföring tar ju tid och streamade sändningar har ofta mer fördröjning än traditionella TV-sändningar. Är det därmed sämre att titta på streamat om man bara tittar på sändningen, d.v.s. inte har andra tjänster som tillhandahåller annan data om evenemanget parallellt?Det kittlar helt klart mindre om det inte är live. Då har det trots allt redan skett.
Jag tror att vi har rensat för just överföringshastigheten. Du fattar väl vad han menar?All överföring tar ju tid och streamade sändningar har ofta mer fördröjning än traditionella TV-sändningar. Är det därmed sämre att titta på streamat om man bara tittar på sändningen, d.v.s. inte har andra tjänster som tillhandahåller annan data om evenemanget parallellt?
Poängen var att live är fördröjt och att fördröjningen är beroende av media mm. Eftersom det för mig är närmast egalt om jag ser loppet med 10 sekunders fördröjning eller 5 timmars fördröjning så länge jag inte vet hur det ska gå är jag lite nyfiken på hur lång fördröjning man kan acceptera och fortfarande anse det live och vad det är som förändras när man går från live till icke-live p.g.a. för lång fördröjning.Jag tror att vi har rensat för just överföringshastigheten. Du fattar väl vad han menar?
Är du verkligen nyfiken eller handlar det mest om att tjata emot?Poängen var att live är fördröjt och att fördröjningen är beroende av media mm. Eftersom det för mig är närmast egalt om jag ser loppet med 10 sekunders fördröjning eller 5 timmars fördröjning så länge jag inte vet hur det ska gå är jag lite nyfiken på hur lång fördröjning man kan acceptera och fortfarande anse det live och vad det är som förändras när man går från live till icke-live p.g.a. för lång fördröjning.