En strippad budget CAAD!
Det hela började med ett scrollande bland annonser på frukostrasten. Lite sugen är man ju på någon billig slit o släng cykel man vågar slänga på bussens cykelställ och så vidare. Jag drar mig för att hänga mina kolfiber hojar där. Det dök upp en CAAD12, typ i min storlek, med Shimano 105 11 delat, typ 10 mil bort bara, rätt hemsk färg men det går ju att göra något åt.
Efter lite konversation med säljaren så va det bara frugan att övertala. Jag cyklade (såklart
) förbi Willys påvägen hem, köpte rosor, choklad och vindruvor. Kom hem med ett stort leende bla bla bla. Ställer frågan om typ en till cykel skulle få plats, innan hon hinner säga något svarar dottern på snart 2 år, JAA! Det va inte mycket att diskutera
En halvtimme senare sitter jag i bilen påväg till Norrköping, det blir affär och här hänger nu ramen. Renplockad på komponenter och dags att sätta sandpappret i rörelse. Tanken är råa matrial, bort med färg på ram o gaffel, kanske lämpligt att lägga klarlack på gaffeln och sadelstolpen som ska slipas till rå kolfiber. Osäker på om jag ska skippa dekaler helt eller beställa nya, det får bli ett senare beslut. Här ska inget stressas fram
Jag kan uppskatta formerna på denna ram, horisontellt överrör (ramen hänger snett), den klassiska siluetten utan låga sadelstag samt de simpla mekaniska broms och växelsystemet som inte ska dras igenom styrlagret.
Tar gärna emot idéer, tips o tankar om detta bygge. Trevlig sommar!
Efter lite konversation med säljaren så va det bara frugan att övertala. Jag cyklade (såklart
En halvtimme senare sitter jag i bilen påväg till Norrköping, det blir affär och här hänger nu ramen. Renplockad på komponenter och dags att sätta sandpappret i rörelse. Tanken är råa matrial, bort med färg på ram o gaffel, kanske lämpligt att lägga klarlack på gaffeln och sadelstolpen som ska slipas till rå kolfiber. Osäker på om jag ska skippa dekaler helt eller beställa nya, det får bli ett senare beslut. Här ska inget stressas fram
Jag kan uppskatta formerna på denna ram, horisontellt överrör (ramen hänger snett), den klassiska siluetten utan låga sadelstag samt de simpla mekaniska broms och växelsystemet som inte ska dras igenom styrlagret.
Tar gärna emot idéer, tips o tankar om detta bygge. Trevlig sommar!