[OT] Gissa bil-delen!!?

gtbiexil

Aktiv medlem
[OT] Gissa bil-delen!!?
Efter verkstadsbesök hittade jag denna (oljeplugg?) liggande i mittkonsolen. Ena sidan med grövre insex och lackerad i bilens färg. Andra sidan gänga och röd gummitätning. Ledtrådar:
-Bilen är en golf mk6 2012, 1.6tdi, 5-växlad
-Ny slavcylinder (extern) till koppling
-Nytt bälteslås passagerarsidan
-Nya bromsskivor runtom
Antagligen har den glömts kvar vid nån av verkstadsjobben ovan.

Vad är det och borde jag vara orolig?

Bilagor

• 20260725_140836.webp
    20260725_140836.webp
    187.7 KB · Besök: 63
  • 20260725_140830.webp
    20260725_140830.webp
    169.1 KB · Besök: 62
[OT] Gissa bil-delen!!?
Gissar på att du fått en ny sådan vid bälteslåset. Storleken pekar åt det hållet i alla fall...
Det skulle ju förklara varför den hamnat i mittkonsolen. Men varför har den i så fall en gummitätning om den håller bälteslåset?
AI gissar på en inspektionsplugg till växellåda/koppling? Förklarar gummitätningen, men det känns lite som AI-gissning...

[OT] Gissa bil-delen!!?
Låter mer troligt när jag tänker efter. Till bältet borde den vara något längre och delen närmast huvudet borde inte vara gängad. Lite skumt att den är lackad bara…

[OT] Gissa bil-delen!!?
Tycker också det ser ut som en inspektions/oljeplugg till växellåda el liknande. Men att den är lackad i bilens färg motsäger det lite.

[OT] Gissa bil-delen!!?
Den har ju en röd o-ring för och skydda mot damm och vätska så borde ju vara någon sorts plugg. Har själv haft flera VAG bilar och oljepluggen ser inte ut sådär eller inte på mina bilar jag haft

Tillbaka
Topp