weldion
Aktiv medlem
Hör upp, cykel i media-tråden
Cykelinvasion i Falun – då spärras vägen av
Fem kilometer avstängt från morgon till kväll ►Här följer du åkarna bäst.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nä, mest farligt för den som verkar vara den norska varianten av robinson-robban.Att cykla 70 mil i 4,5 km/h är farligt för den mänskliga organismen. Berätta inte för dom som cyklar RAAM, TCR, PBP och liknande.
tillägg: nästan 10 mil om dagen
![]()
Allvarligt sjuk – efter 158 timmar på cykel
Den skandalomsusade tidigare handbollsspelaren Frank Löke cyklade 70 mil på 158 timmar. Nu har norrmannen drabbats av den allvarliga sjukdomen rabdomyolys. – Jag gav allt, säger han i en video på sin Instagram.www.expressen.se
Verkar dock betydligt mer kapabel än rob-robban, tycks ha varit uppe både på K2 och Everest.Nä, mest farligt för den som verkar vara den norska varianten av robinson-robban.
Pfft.. Det hade Robban fixat med lunginflammation och ena benet i gips.Verkar dock betydligt mer kapabel än rob-robban, tycks ha varit uppe både på K2 och Everest.
Och dykt upp i Lets dance med en mankini.Verkar dock betydligt mer kapabel än rob-robban, tycks ha varit uppe både på K2 och Everest.
Överraskande att detta var vad Expressen valde att skriva om.
Även kommentarer av högsta kvalitet:Överraskande att detta var vad Expressen valde att skriva om.
![]()
Bh-fusket skakar hela stortävlingen
Damernas Tour de France skakas av fuskanklagelser. Inför dagens tempolopp gjordes en extra koll – av cyklisternas behåar.www.expressen.se
Kan ha funnits spår av ironi i det jag skrev.Verkligen?
Kan ha funnits spår av ironi i det jag skrev.![]()
Hm, är du ironisk nu?Det var inte så tydligt.
Hm, är du ironisk nu?
Med tanke på att det nästan aldrig är det sportsliga som står i centrum för svenska mediers rapportering kring cykelsporten var min tanke att ironin borde vara ganska uppenbar för de flesta personer som läser denna tråd.
Överraskande att detta var vad Expressen valde att skriva om.
![]()
Bh-fusket skakar hela stortävlingen
Damernas Tour de France skakas av fuskanklagelser. Inför dagens tempolopp gjordes en extra koll – av cyklisternas behåar.www.expressen.se
”Swedish mountain biker Alma Wiggberg, 23, maneuvers her bike up some winding stairs and onto a roof of a building in Groningen in the Netherlands. The roar of 20,000 spectators rises from the Dutch market square 50 feet below her.”
https://edition.cnn.com/2026/08/05/sport/red-bull-district-ride-groningen-slopestyle-biking
Alma får mycket plats i artikeln och fina bilder![]()
Intressant läsning om cykelmärket. Jag hade ingen aning om att det en gång var världens största cykeltillverkare (1913). Bolaget grundades redan 1885.Visa bilaga 846043
Inte för inte men man hoppas på något sätt
> Av cykeln att döma har Eric Pedersen inte åkt ett MTB-lopp.![]()
Dubbla solosegrar i Cykelvasan: ”Panik hela tiden”
Amanda Bohlin och Eric Pedersen vann på ny rekordtid.www.falukuriren.se
Topp 3 av herrelit kör på stelgafflar.> Av cykeln att döma har Eric Pedersen inte åkt ett MTB-lopp.
Lite roligt med tanke på diskussionerna i cykelvasan-tråden.
Snygg hoj. Den ser snabb ut.> Av cykeln att döma har Eric Pedersen inte åkt ett MTB-lopp.
Lite roligt med tanke på diskussionerna i cykelvasan-tråden.