Hör upp, cykel i media-tråden

Att cykla 70 mil i 4,5 km/h är farligt för den mänskliga organismen. Berätta inte för dom som cyklar RAAM, TCR, PBP och liknande.

tillägg: nästan 10 mil om dagen

Senast ändrad:
Att cykla 70 mil i 4,5 km/h är farligt för den mänskliga organismen. Berätta inte för dom som cyklar RAAM, TCR, PBP och liknande.

tillägg: nästan 10 mil om dagen

Nä, mest farligt för den som verkar vara den norska varianten av robinson-robban.

Verkar dock betydligt mer kapabel än rob-robban, tycks ha varit uppe både på K2 och Everest.
Pfft.. Det hade Robban fixat med lunginflammation och ena benet i gips.
IMG_2679.webp

Överraskande att detta var vad Expressen valde att skriva om.

Även kommentarer av högsta kvalitet:

Skärmbild 2026-08-04 200046.webp

Magnesiumlegeringar? Dolly Parton, höhö-höhö! :rolleyes:

Fast när jag läste den artikeln tidigare idag så var det en kommentar om att de skulle cykla topless som moderatorn faktiskt har tagit bort, så någon form av lägstanivå finns det även för kvällstidningar...

Hm, är du ironisk nu?

Med tanke på att det nästan aldrig är det sportsliga som står i centrum för svenska mediers rapportering kring cykelsporten var min tanke att ironin borde vara ganska uppenbar för de flesta personer som läser denna tråd.

Ursäkta, jag hade just kommit tillbaka från en lång dag cykling och var ännu inte helt förberedd för internetcykling.

All tragedi undantaget – lite kul ändå i Svt:s artikel:

Visa bilaga 845433

Bert Blocken gör intressant forskning. Studien han har varit medarbetare i har t.ex. visat att en cyklist mitt i en grupp får en minskning av luftmotståndet med mer än 90%. Och att en cyklist fortfarande har fördel av en motorcykel framför vid 50 meter distans (7% sänkning av luftmotståndet). Cykelvärlden verkade inte vara medveten om dessa saker.

> Av cykeln att döma har Eric Pedersen inte åkt ett MTB-lopp.

Lite roligt med tanke på diskussionerna i cykelvasan-tråden.
Topp 3 av herrelit kör på stelgafflar.

Kanske dags att klassa om tävlingen till gravel? Alla motionärer kan ju fortfarande köra med sina MTB-cyklar men eliten slipper bygga dumma one-of cyklar med stelgafflar och extremt smala mtb-styren.

Och bansträckningen var väl ännu mer grus i år?

Tillbaka
Topp