Jag tycker rent allmänt Stefans omdömen om ljusbilder är rätt lama. Mkt tjat om närljus och smalt närljus som kommer från hans statiska beamshots och det faktum att han är mer pendlare än landsvägsåkare, att döma av hans töntiga hjälm och dito klädsel. Jag tycker de dynamiska egenskaperna är mer relevanta, tex att se långt i hög fart på lvg, och i det fallet är optikens uppgift att dämpa allt närljus och allt mittfält och spara allt som går till så långt bort som möjligt. Jag testar mina lampor i upp till 55 km/h på en krävande bana, och det är uppenbart att Stefan inte sysslar med såna driftsfall.
Jag tycker också Stefans beamshots är rätt lama, när det inte ens går att känna igen den ljusbild jag kan bäst, efter åratals användning av mono/nano. Vad är det för mening med såna beamshots?
Men Deca 1200 tycker jag är en intressant pjäs, kanske inte så mkt för ljusbilden som för kapacitet och brinntider. För rando och långlopp nattetid ger den mkt prestanda för pengarna och god flexibilitet för folk som tex Raggamuffin och desmo, om man inte vill slanta ut för Lupine grejer som tenderar att vara bättre på fin ljusbild än på långa brinntider. En nackdel kanske att helljus saknas, men på ett randolopp är väl det knappast en show-stopper?
190€ för ett kit med 48Wh powerbank och IPX7 klassning på båda delarna, låter ju konkurrenskraftigt.
The Lezyne Deca 1200 StVZO front light with a StVZO-optimized lens offers up to 1200 lumens and a light duration of up to 21 hours. It has a robust CNC aluminum housing, is rechargeable via USB-C and is IPX7 waterproof. Perfect for urban, MTB, gravel and
www.bike-discount.de
Dessutom finns en mindre powerbank på 28Wh för 75€
The Lezyne Infinite Light Power Pack+ is the most powerful rechargeable LED Power Packs yet. The USB-C PD Compliant, 5V-3A, 9V, and 12V power pack features a 7.600 mAh, 28Whr battery that extends the runtimes of compatible LEDs and doubles as a backup cha
www.bike-discount.de
Och gopro fäste: