The Gravel tråd

• Trådstartare Trådstartare Paco
  • Start datum Start datum
The Gravel tråd
IMG_3428.webp
Cyklade grusväg i Orsa Finnmark. Kört förbi skogskojan flera gånger utan att titta in. Trodde det skulle finnas en dunk med jaktvin
IMG_3424.webp
men bara ett tomt snabbmakaron paket och en tom butelj på bordet.
IMG_3425.webp
IMG_3427.webp
IMG_3429.webp

The Gravel tråd
Lite bilder från gravelturen i förrgår och igår. Avslutade gårdagens tur med att sträcka vaden troligvis... Förutom det, superbra turer båda dagarnna. Mycket fina grusvägar, och sprillans nya däck. Väldigt nöjd med valet med svarta däcksidor, hade Tan innan, och tycker att detta fick cykeln att se lite "tuffare" ut.

Hur cykeln såg ut med nya däck, nytvättad
1789071200101.webp

Börjar bli kladdigt, och jag börjar bli lerprickig
1789071221304.webp

Hur hojen såg ut efter 40 km
1789071250994.webp

Såg fler rådjur än bilar på dessa två turer, katastrofal fotograf, jag vet... Skyller på att det var kallt och blåsigt, hade inte tid att stanna...
1789071334343.webp

Binda ihop grusvägarna med fin asfaltsväg
1789071366631.webp

1789071383609.webp

Vinklat in växelhandtagen lite, och satt på en kortare styrstam. Mycket nöjd.

The Gravel tråd
OK, biljetter till Skopje bokade! Vi flyger (med glitch) nästa fredag. Landar nästan samma tid (jag 12.30, han 12.45). Han har fixat transfer till hotellet, där vi sover sista natten. Vi förbereder cyklarna, lämnar väskor och kör ner:

https://mapy.com/s/muhabaselo

105 km, 1350 meter. Lagom att komma till middag i Makedonski Brod

Dag 2, kollar jag om han är i form: 122 km och 2400m

Dag 3: 132 km och 1880m.

Hem flyger vi på måndag (tidigt morgon).

RR kommer efter resan 😉

The Gravel tråd
OK, biljetter till Skopje bokade! Vi flyger (med glitch) nästa fredag. Landar nästan samma tid (jag 12.30, han 12.45). Han har fixat transfer till hotellet, där vi sover sista natten. Vi förbereder cyklarna, lämnar väskor och kör ner:

RR kommer efter resan 😉
1789145471913.webp

The Gravel tråd

RR kommer efter resan 😉

Kanske blir det 3 dagar i Kosovo istället ? Då ska vi cykla genom Peje och smaka Birra Peja https://birrapeja.com/brands/

mapy (17).webp

Senast ändrad:
The Gravel tråd
Körde mitt första lopp idag, vättenrundan (nåja) gravel 120km
Hade som mål att bli klar under 4:40, vilket var den rekommenderade lägstafarten för min startgrupp.
Blev dock sjuk i var jag jag gissar var corona 10 dagar innan loppet, så fick bli att vila mig i form…

Rullade in i startfållan med lätt hosta, i övrigt pigg kropp och huvud.
Blev en jävla fart i 67km med en för mig snabb grupp om ~20 åkare. Där var jag tvungen att fylla flaskorna och det blev rätt splittrat.

Banan vände och i den riktningen längs kanalen är det alltid motvind.
Slog av på takten rejält eftersom jag redan legat nära gränsen i två timmar och inte längre hade något hjul att suga.

Resten körde jag mer eller mindre solo.
Med ca 15-20km kvar kom krampkänningen, men kunde precis hålla det under kontroll ända in i mål.

Officiell tid 4:05!
Mycket snabbare än mitt mål.

Fotade inget under loppets gång, men här är en bild på dagens setup.
IMG_5543.webp

Blir jag sugen igen om ett år kanske jag kan köra under 4h om jag drar ner lite på ciggen.

Tack för att ni läst min blogg

The Gravel tråd
Lördag slapp klippa gräs för det gjorde jag i fredags. Klippte några backar med grus, korta men många. Höll godkänd fart på för mig, 81km på dryga 3 timmar. Blev drabbad av två bilar på hela sträckan. Väldigt trevlig runda med start i Hemus Mora till Venjan, vände där och cyklade mot Läde. Skarvade med Vasaloppsleden Eldris till Hemus.
IMG_3461.webp
IMG_3460.webp
IMG_3457.webp
IMG_3455.webp
IMG_3456.webp

Tillbaka
Topp