Shimano SPD-SLR. Nya pedaler och klossar.

Spacekitty

Aktiv medlem
Nästan lika, men självklart inte kompatibelt med SPD-SL

IMG_0705.webp

Jag gick över till plattisar i kombination med olika varianter av Fiveten Trailcross för 6 år sedan med anledning av en fotskada. Har kört med det på mtb, Gravel och landsväg. Visst hade minskad stack height varit välkommet!

Köpte Lake-dojjor med 105-pedaler till min son nyligen, har dock inte hunnit testa dem själv...

Nu vet ni.

Senast ändrad:
Bild funnen på nätet (okänd källa):
1000034538.webp

Röd, gul och blå cleats för nya SPD-SLR är för de nya skosystemet där man flyttar på fästena.

Grå är för äldre skor, och kan flyttas. Man får dock då samma sak stack som gamla SPD-SL.

Röd, gul och blå cleats för nya SPD-SLR är för de nya skosystemet där man flyttar på fästena.

Grå är för äldre skor, och kan flyttas. Man får dock då samma sak stack som gamla SPD-SL.

Man verka kunna sätta de Röd, gul och blå cleats på vilken skor som helst. Men då får man bara några mm flyttytrumme från skon plus 1 eller 2 mm från cleats.

Är jag den enda som tryckte på länken? Det fanns ju jättemånga saker som är annorlunda kontra tidigare SPD-SL. Bland annat (märk: bland annat, finns alltså fler fördelar) enklare att gå i.

Tillbaka
Topp