Spacekitty
Aktiv medlem
Shimano SPD-SLR. Nya pedaler och klossar.
Nästan lika, men självklart inte kompatibelt med SPD-SL
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lyssnade just på Geek Warning om dem på väg till jobbet och enda förbättringen verkar var 2.3 mm lägre stack height.
Köp köp köp!Glöm inte de 18 gram viktminskning!
Om jag har förstårr rätt behövs även nya skor också, fram <=> bak-justeringen sker i skon inte i "klossen".Nästan lika, men självklart inte kompatibelt med SPD-SL
Om jag har förstårr rätt behövs även nya skor också, fram <=> bak-justeringen sker i skon inte i "klossen".
SPD-SLR-klossarna har runda hål istf ovala.
Ja, de skall passaJag undrar dock om nya klossorna passar på de flesta skor eller inte.
Man skjuter ju tillbaka cleatsen så mycket det går i både skons och cleatens hål, för en "full world champion experience" (lex Ljungskog).Om jag har förstårr rätt behövs även nya skor också, fram <=> bak-justeringen sker i skon inte i "klossen".
SPD-SLR-klossarna har runda hål istf ovala.
![]()
Ja, de skall passa
"SPD-SLR cleats are compatible with existing SHIMANO SPD-SL road shoes, but riders experience the full performance benefits when SPD-SLR shoes, cleats and pedals are used together."
Röd, gul och blå cleats för nya SPD-SLR är för de nya skosystemet där man flyttar på fästena.
Grå är för äldre skor, och kan flyttas. Man får dock då samma sak stack som gamla SPD-SL.