[Artikel] Första titt - Canyon Endurace CF SLX disc

• Trådstartare Trådstartare AJ
  • Start datum Start datum

AJ

Ny medlem
Canyon-Endurace-ing.jpg

Canyon har presenterat sin första landsvägscykel med skivbromsar.

Läs hela artikeln: http://happyride.se/?p=24785

Kanske skulle nämna något i artikeln om risken köparen gör med långa leveranstider ovh bedrövlig garantihantering.

Det är ju faktiskt väldigt intressant för köparen.

Lulle sa:

Räknas man som kränkt när man lämnar feedback på en artikel som inte lyfter upp problemen ett företag som bevisligen har stora problem att hantera kunder?

Det blir ju så tydligt en "köpt" artikel.

Läste en artikel om Volvo i dag som inte tog upp miljöpåverkan från lastbilar. Fy fan vilken köpt artikel!

Det där kan mycket väl vara min nästa cykel :) Och jag som inte skulle byta racer på ett tag....
Kan tillägga att jag har köpt tre olika cyklar från Canyon och aldrig haft några problem med deras kundservice. Visst kan det vara långa leveranstider ibland men det är ju inte direkt unikt för Canyon.

Är ingen större tillhängare av integrerade styrstam/styr-lösningar, speciellt med tanke på att de flesta cyklar brukar leveraras från fabrik med ganska kort styrstam och kompaktstyre...

ohellstrom sa:
Är ingen större tillhängare av integrerade styrstam/styr-lösningar, speciellt med tanke på att de flesta cyklar brukar leveraras från fabrik med ganska kort styrstam och kompaktstyre...
Hah, jag som gått i tankar på en Aeroad och irriterat mig på att styret inte är kompakt. Längd på stammen och styrbredd kan man i alla fall välja.

Henrik_E sa:
ohellstrom sa:
Hah, jag som gått i tankar på en Aeroad och irriterat mig på att styret inte är kompakt. Längd på stammen och styrbredd kan man i alla fall välja.

Ja, det visar ju ganska tydligt varför jag inte är så begeistrad för totalintegrerade lösningar: det blir helt enkelt svårare för köpare att anpassa cykeln efter sina egna preferenser. Speciellt vid internethandel är detta problematiskt.

KJS sa:
Lulle sa:

Räknas man som kränkt när man lämnar feedback på en artikel som inte lyfter upp problemen ett företag som bevisligen har stora problem att hantera kunder?

Det blir ju så tydligt en "köpt" artikel.

Med samma argumentation skulle man inte kunna skriva någonting om Specialized eller Scott utan att ta upp hur många pissiga LBSer det finns. Artikeln handlar ju om en modell, sen är det väl inte för mycket begärt att konsumenten själv får skaffa sig en uppfattning om företaget i sig.

Den var riktigt fin!

Tyvärr är den absurt kort så jag får nog vänta på en Ultimate Disc i stället. Om inte Giant släpper en TCR disc...

castrello sa:
Den var riktigt fin!

Tyvärr är den absurt kort så jag får nog vänta på en Ultimate Disc i stället. Om inte Giant släpper en TCR disc...

Inte riktigt en spekulant, men efter att ha cyklat på en "gammal" Endurace CF ett par dagar i vintras så håller jag med. Sittställningen blev rätt påfrestande för att den var så kort.

Den såg väldigt nice ut.
Min isp ger mig ip från Norge så kom in på norska canyon.

Där kostar slx 8.0 27.699 NOK i sek torde det bli 27 814.

Men om man väljer land Sverige så kostar cykeln 37 099 sek. Varför kostar den 10 tusen mer om man bor i Sverige är något man kan fråga sig.

Tillbaka
Topp