Luthman Photography
Aktiv medlem
[Artikel] Nya Shimano SLX
Har det gjorts några tester på vilken klingdesign som håller kvar kedjan bäst? SRAMs eller Shimanos?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
magedb sa:Frågan är vilket som är vassast. SLX eller Sram NX. Samma pris på dom nu.
Rattnalle sa:Menar du att NX reglage känns som deore men bakväxeln mer högkvalitativ eller hur ska det tolkas?
eiskall sa:Fick precis hem min SLX-vev för singelklinga. Blir lite förvånad när jag ser att det är gängat för två klingor.
Har jag fått fel?
Eller använder dom bara samma spindel till 1x och 2x, fast med annat offset för att få rätt kedjelinje?
ceel sa:eiskall sa:Fick precis hem min SLX-vev för singelklinga. Blir lite förvånad när jag ser att det är gängat för två klingor.
Har jag fått fel?
Eller använder dom bara samma spindel till 1x och 2x, fast med annat offset för att få rätt kedjelinje?
Min ser likadan ut.
eiskall sa:ceel sa:eiskall sa:Fick precis hem min SLX-vev för singelklinga. Blir lite förvånad när jag ser att det är gängat för två klingor.
Har jag fått fel?
Min ser likadan ut.
Dåså!
Hittade lite andra produktbilder, och det verkar vara rätt.
En annan fråga: Passar XT-klingorna på SLX-veven? Xtr passar inte på XT har jag förstått.
ceel sa:eiskall sa:ceel sa:eiskall sa:M8000 och M7000 har samma asymmetriska 110 mm BCD. Jag tog en klinga från Superstar till min.
kimkimano sa:ceel sa:M8000 och M7000 har samma asymmetriska 110 mm BCD. Jag tog en klinga från Superstar till min.
De har väll än då 96 bcd lika så xtr M9000
se: http://www.wolftoothcomponents.com/products/elliptical-96-mm-bcd-chainrings-for-shimano-xt-m8000
ceel sa:kimkimano sa:ceel sa:M8000 och M7000 har samma asymmetriska 110 mm BCD. Jag tog en klinga från Superstar till min.
De har väll än då 96 bcd lika så xtr M9000
se: http://www.wolftoothcomponents.com/products/elliptical-96-mm-bcd-chainrings-for-shimano-xt-m8000
Ja såklart är det 96mm BCD. :) dock har jag också läst någonstans att M9000-klingorna inte passar. Oklart var dock och jag kan ju bevisligen ha fel :)