Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Konkret sa:Många som dömer ut Colting. Frågan är hur många av dom som spöar Colting på hojjen.
Bertil2412 sa:Hur många av dessa bakom ca 40 kommentar inlägg har varit eller är fortfarande professionella och yrkes cyklister (eller annan uthållighets idrott utövare) .Kanske utbildade eller på annat sätt kan men bekräfta sitt kunskap eller arbete som professionella eller yrkes tränare.
Noll =0
Ett hög med medelålders gubbar i jakt på bekräftelsen
Eller en annan som nämnde Colting ?
Enligt hans meritlista hade han framgångar inom triathlon,duktig simmare dessutom MEN ÄR BARA jävla dokusåpaskådis NU . Noll Kunskaper inom tränar yrke . Bara skitsnack
Konkret sa:Många som dömer ut Colting. Frågan är hur många av dom som spöar Colting på hojjen.
GoranS sa:Bertil2412 sa:Hur många av dessa bakom ca 40 kommentar inlägg har varit eller är fortfarande professionella och yrkes cyklister (eller annan uthållighets idrott utövare) .Kanske utbildade eller på annat sätt kan men bekräfta sitt kunskap eller arbete som professionella eller yrkes tränare.
Noll =0
Ett hög med medelålders gubbar i jakt på bekräftelsen
Eller en annan som nämnde Colting ?
Enligt hans meritlista hade han framgångar inom triathlon,duktig simmare dessutom MEN ÄR BARA jävla dokusåpaskådis NU . Noll Kunskaper inom tränar yrke . Bara skitsnack
Hur många av dessa ord är skrivna av en professionell skribent (eller annan person som skriver)?
Noll!
En hög ord sammansatta av någon som totalt saknar språklig förmåga.
Och nämndes det att det är personens första inlägg på forumet?
Enligt personens profil har hen varit registrerad ett tag. Hen lyckades hålla sig från att sprida sin dynga i nästa tre månader, men nu sprack det och skiten kom ut. Och det var bara skitsnack.
Supertramp sa:Om man tränar efter principen du beskriver där man varvar korta högontensiva intervaller med en hög dos lågintensiv träning, är det själva volymen (timmar o sadeln) som är avgörande eller bör den lågintensiva träningen utformas efter någon speciell princip? Jag tänker tex på om 5 timmars pendling i veckan (10x30 min) kan likställad med ett par längre distanspass?
EDIT: Svaret kanske finns i den andra artikeln om distansträning? Har inte läst den ännu...
Micke S sa:Supertramp sa:Om man tränar efter principen du beskriver där man varvar korta högontensiva intervaller med en hög dos lågintensiv träning, är det själva volymen (timmar o sadeln) som är avgörande eller bör den lågintensiva träningen utformas efter någon speciell princip? Jag tänker tex på om 5 timmars pendling i veckan (10x30 min) kan likställad med ett par längre distanspass?
EDIT: Svaret kanske finns i den andra artikeln om distansträning? Har inte läst den ännu...
Avgörande för vad?
Jag är väldigt tveksam till att byta ut de längsta passen mot bara korta. Det fungerar upp till en viss nivå inte men enligt minst principen om att träna på tävlingsmomentet så duger inte korta pass för att förbereda för långa tävlingar. Den lågintensiva träningen bör individanpassas - naturligtvis.
Exemplet med pendlingen mot distans ger i runda tal en dubblerad mängd för två "längre" distanspass mot 5 h uppstyckad pendling. Om vi leker med tanken att de starkaste effekterna av distansträningen infinner sig efter 3 h in i passen så ger detta situationer i träningen som inte sker vid pendlingen.
geologen sa:Konkret sa:Många som dömer ut Colting. Frågan är hur många av dom som spöar Colting på hojjen.
Men det där är ett märkligt resonemang. Hur bra man är på en konditionsidrott eller styrkeidrott har att göra med hur bra gener man har och hur bra man är på att genomföra träningen. Det säger egentligen inget om hur kunnig man är, eller hur rätt man har i det man säger.
En person som själv bara klarar att marklyfta 50 kg kan mycket väl vara en otroligt kunnig individ, med lysande pedagogiska egenskaper kring träning. En annan, som marklyfter 300 kg, kan vara urusel på teknik och att lära ut den, men råkar vara konstruerad så att såna vikter blir möjliga att lyfta, genom en kombination av rätt gener och mycket träning.
Så vad Colting kan göra på en cykel är totalt irrelevant i sammanhanget. Faktiskt.
GoranS sa:Konkret sa:Många som dömer ut Colting. Frågan är hur många av dom som spöar Colting på hojjen.
Göra en Grivko menar du?
Micke S sa:Supertramp sa:Om man tränar efter principen du beskriver där man varvar korta högontensiva intervaller med en hög dos lågintensiv träning, är det själva volymen (timmar o sadeln) som är avgörande eller bör den lågintensiva träningen utformas efter någon speciell princip? Jag tänker tex på om 5 timmars pendling i veckan (10x30 min) kan likställad med ett par längre distanspass?
Avgörande för vad?
Jag är väldigt tveksam till att byta ut de längsta passen mot bara korta. Det fungerar upp till en viss nivå inte men enligt minst principen om att träna på tävlingsmomentet så duger inte korta pass för att förbereda för långa tävlingar. Den lågintensiva träningen bör individanpassas - naturligtvis.
Exemplet med pendlingen mot distans ger i runda tal en dubblerad mängd för två "längre" distanspass mot 5 h uppstyckad pendling. Om vi leker med tanken att de starkaste effekterna av distansträningen infinner sig efter 3 h in i passen så ger detta situationer i träningen som inte sker vid pendlingen.
Supertramp sa:Micke S sa:Supertramp sa:Om man tränar efter principen du beskriver där man varvar korta högontensiva intervaller med en hög dos lågintensiv träning, är det själva volymen (timmar o sadeln) som är avgörande eller bör den lågintensiva träningen utformas efter någon speciell princip? Jag tänker tex på om 5 timmars pendling i veckan (10x30 min) kan likställad med ett par längre distanspass?
Avgörande för vad?
Funderade lite mer på detta. Att den lågintensiva träningen bör vara i form av långa för att förbättra uthålligheten känns rimligt. Men såsom jag tolkar din artikel så är den lågintensiva träningen (i kombination med högintensiv intervallträning) även viktig för utvecklingen av kapaciteten nära VO2 max. När det gäller denna effekten av lågintensiv träning, är det fortfarande långa pass med fettförbränning som maximerar den önskade effekten, eller är det totala träningsvolymen som ger de possitiva effekterna?
Micke S sa:Detta är på individnivå.
Ja absolut. Anaerob uthållighet verkar följa maxstyrka på samma sätt som FTP följer Vo2max typ. Körde knäböj, benpress, benspark, bencurl och vadpress.Och boxjumps, vet inte om det är effektiv cykelträning men det var kul för jag blev ganska bra på att hoppa högt (lätt kropp, starka explosiva ben). Styrketräningen mer eller mindre botade mina krampproblem också.NLC sa:@Supertramp - gav det även effekt på anaerob uthållighet och inte "bara" 5s maxeffekt? Och vilka gymövningar körde du då?
JT sa:Flåsettor är väl 60/30?
NLC sa:JT sa:Flåsettor är väl 60/30?
Amenvafaaaan, gör det inte ännu jobbigare nu då! Snart kommer väl nån och länkar in bigmollo och Tabata.
NLC sa:JT sa:Flåsettor är väl 60/30?
Amenvafaaaan, gör det inte ännu jobbigare nu då! Snart kommer väl nån och länkar in en film på bigmollo körandes Tabata.
NLC sa:Du behöver kanske inte träna något alls för att snitta 35 km/h på timman om du idag har en tröskel på ca 220 W, det kan räcka med att byta till en TT-hoj (och hjälm) - http://www.bikeradar.com/road/gear/article/how-aero-is-aero-19273/
JT sa:Här är två metoder att träna sig för att klara att köra 35 km/h i en timme:
1. Cykla så snabbt du kan i en timme. Upprepa tills du klarar att köra 35 km på timmen.
2. Cykla i 35 km/h så länge du kan. Upprepa tills du klarar att hålla den hastigheten i en timme.
Metod 2 är förmodligen att föredra.
Oberoende av vad Seiler skriver påstår XC skidtränaren Halvard
"The goal should be to get close to 30 minutes in the red interval zone"