[Artikel] Ny mtb-stig öppnar i Falun

42288862792_acb3ae12c3_o-2000x1333.jpg

Det är väl inte många i mtb-sverige som missat stigbyggarna i Faluns framfart på dalakullarna i stadens omgivning. Det senaste tillskottet som nu öppnats officiellt är stigen Gruvfrun.

Bakom bygget av Gruvfrun ligger föreningen Falu Stigcyklister.

Läs hela artikeln: https://happyride.se/?p=31547

Luthman Photography sa:
Glisseur sa:
Fler svenska (cykel)städer behöver eldsjälar som Falu Stigcyklister. Grymt jobbat!

Ja, och jag tror (det här är lite taget ur luften, men det är en känsla jag har) att även Falun som stad har en rätt bra inställning till friluftsliv och rekreation/sporterier.

Det är inte taget ur luften. Falu kommun är mycket drivande i frågan att utveckla Lugnet och Källviken som mtb-arenor. De står ju bl.a. bakom byggandet av XCO-banan som är klar om några veckor och det är mer saker på gång.

En av anledningarna till att politikerna är så positiva till att satsa är att försäljningen av spårkort går så bra. Det är som på många ställen en känslig fråga att använda skattemedel till ”elit” istället för barn och ungdom (i den politiska debatten spelar det ofta ingen roll om saker är ”sant” eller ej, det handlar om symbolvärdet).

Nice å jag är rätt nöjd med min design av T-shirten med ;)
Men snyggt hojjat & filmat måste ta mig dit bara varit där på endurorace i spöregn ju!!!!

Tillbaka
Topp