Slutsummering:
Tack till alla som kom och cyklade turen. Vilken fantastik septemberdag det blev.
Jag hoppas att turen var till belåtenhet. Även om den medvetet är lite väl grov på sina håll.
Nu hoppas jag även att alla har hunnit lägga upp sina rundor på Strava för lite prisutdelningar.
Jag utgår får att Strava-tiderna är korrekta. Om ni ser uppenbara fel säg gärna till så redigerar vi listan.
Timed Segment #1:
Här ser det lite för tight ut för att med säkerhet säga att Rasmus Enlund är före Tony Carlsson. På det här segmentet blir det med andra ord två vinnare som får en varsin Ass Savers Fendor Bendor Big.
Grattis Rasmus och Tony!
1. Rasmus Enlund 21.9km/h – 3:12
1. Tony Carlsson 21.8km/h – 3:13
3. Jonas Lundberg 21.3km/h – 3:17
4. Henrik Eketjäll 20.4km/h – 3:26
5. Joakim Persson 19.6km/h – 3:35
6. Emile Wilmar 19.3km/h – 3:38
7. Pontus Ekehult 14.9km/h – 4:42
8. Jonathan Wilson 14.3km/h – 4:54
Timed Segment #2:
Här är det återigen Rasmus Englund i topp. Denna gång med tillräckligt stor marginal för att utropas till ensam vinnare. Grattis till en Ass Savers Mudder Mini.
1. Rasmus Enlund 39.4km/h – 1:13
2. Jonas Lundberg 35.1km/h – 1:22
2. Tony Carlsson 35.1km/h – 1:22
2. Emile Wilmar35.1km/h – 1:22
5. Henrik Eketjäll 33.0km/h – 1:27
6. Pontus Ekehult 23.2km/h – 2:04
7. Jonathan Wilson 22.1km/h – 2:10
8. Joakim Persson 21.9km/h – 2:11
Bragdpriset:
Vi har också ett bragdpris att dela ut. En kobjällra! ;)
Detta pris går till Pontus Ekehult. Motiveringen lyder:
Trots att Pontus redan innan pizzastoppet hade kramp i låret. Ramlade stillastående i klättringen upp mot tjurhagen. Passerade sitt tidigare distansrekord på cykel redan efter mil 13,5. Så slutade han inte att kämpa vidare och tog sig tillslut i mål på strax under 10 timmars cykling på krävande vägar.
Grattis till en Rapha Kobjällra!
Ett stort tack till Lilla Vasskärr för den härliga depån.
Tack för mackorna, kaffet och det fina vädret.
Slutligen vill jag rikta ett extra stort tack till
Ass Savers och deras support av Where the cannons once were made.
Tack för ert generösa bidrag med priser till bergspriset, spurtpriset och giveaways.
https://ass-savers.com/
Rasmus, nått sånt här kan det se ut till hösten. ;)
Where the cannons once were made tackar för 2018 och hoppas vi kan ses igen 2019 för nya äventyr / #WTCOWM
=)