Kör fasta alu-skärmar och en titan-pakethållare på min pendlar/cx/gravel. Skärmarna fladdrar och låter när det är korrugerat och på kanter mm. Och slår i däcket om man droppar trottoarkant i vådlig fart. Framskärmen gick av efter sex års flex till slut och har bytts till en stabilare SKS Longboard. Så för åretrunt-pendling är dom väl i klenaste laget. Pakethållare är fult men ger en viss sleepereffekt, plötsligt känner man sig snabb jämfört med andra cyklar med pakethållare istället för långsam jämfört med crossar utan. ;)
Med det sagt så tycker jag det här var snygga prylar. Framförallt bakskärmen ska jag kolla mer på. Men det där att väskan hamnar så mycket lägre vet jag inte om det kan funka med fötterna, resp om det slår mot bakväxelhölje/bakväxel.
" Placeringen på stagen gör att väskorna hamnar längre ned än vanligt, det är trevligt för tyngdpunkten, men den som har stora fötter behöver vara lite noggrann vid inpassning av väskorna. Jag har storlek 46 i skor och har testat med väskor från Vaude, Thule samt Ortlieb på 18-25 liter. På samtliga har jag flyttat bak väskorna så långt det går och då haft tillräckligt svängrum. "
Ingen av dessa väskor kommer åt övre delen på bakväxeln? Hur passade det med dessa väskors fästen på baksidan föratt hålla in dom mot staget så dom inte slår ut och in, passade några bättre resp sämre?