[Artikel] Happyride guidar till att cykla längs Göta kanal

Redaktionen

Medlem
GAta-kanal-par-1-2000x1500.jpg

Funderar du på att cykla längs Göta Kanal? Happyride har sammanställt det du behöver veta.

Läs hela artikeln:

Senast redigerad av en moderator:
Det är en del korrfel, ni behöver nog gå igenom artikeln igen. År 195 är ett märkligt årtal att jämföra priser med och det är nog mer än nio mil att cykla hela kanalen. Jag läste bara början.

Det är en del korrfel, ni behöver nog gå igenom artikeln igen. År 195 är ett märkligt årtal att jämföra priser med och det är nog mer än nio mil att cykla hela kanalen. Jag läste bara början.
Tack för feedback och ursäktar att det smugit sig in några slarvfel. Detta är nu korrigerat
?

Den del förbi Asplången som inte längre följer den gamla sträckningen är bara några hundra meter.
Det beror på att ny markägare inte tillät passage. Det finns dock en stig på några hundra meter som tar dig förbi nämnda passage så man slipper den stora vägen eller vara beroende av båten. Om man har Strava finns den tydligt utmärkt i "Heatmap".

Matnyttig artikel kommer hjälpa mig att planera kommande semester nästa år.
Fast tänker mig andra hållet från Mem till Göteborg.... lång tur men ska det göras ska det göras ordentligt :D

Tillbaka
Topp