[Kalender] Uppsala – Trondheim – Uppsala 1500 km

Bara en chansning om aktuell deltagare läser här...

I Älvdalen på väg upp, var det någon som råkade få med sig mitt pulsband. Garmin HRM PRO plus med vit silikon-oval. ID 110896. Det hängde på tork på handtaget till dörren till städskrubben. Så om du hade problem att koppla det till din dator, var det inte garmins fel 😉

Skicka gärna ett PM om du känner igen dig 😊

Senast ändrad:
Kommer alla hinna i tid? Av de som är kvar ute så har sista i A lämnat Avesta innan lunch och sista i C lämnat Avesta efter lunch. Det verkar lugnt? Alla i E utom 1 har lämnat Leksand.

Svårt dilemma detta om man skulle logga det som en cykeltur eller flera. Jag valde det första, det är ju en ändå ett lopp. Men blir ju en del roliga konsekvenser i sin Stravalogg. Jag har haft fyra vilodagar tydligen, så borde väl träna idag, men har ingen riktig lust

1785503060094.webp

Svårt dilemma detta om man skulle logga det som en cykeltur eller flera. Jag valde det första, det är ju en ändå ett lopp. Men blir ju en del roliga konsekvenser i sin Stravalogg. Jag har haft fyra vilodagar tydligen, så borde väl träna idag, men har ingen riktig lust

Visa bilaga 844511

Jag tog det också som en tur. Problemet med så långa turer är att edge blir seg när man sparar. När jag tryckte på stopp reagerade den inte, så jag tryckte en gång till, så nu har jag bilresan från Uppsala med.

Jag lyckas inte trimma, gissar för att filen är för stor, så jag har bett Garmin om hjälp att ta bort slutet.

Sverigetempot gick bra som en aktivitet, men det är (eller var i alla fall) jobbigt för connect att öppna den aktiviteten.

Jag tror att majoriteten av aktiviteter som garmin har i sin databas är max 8 timmar.

Visa bilaga 844511

Och under loppet så gick min klocka ner i detraining eftersom jag inte loggat något sedan i onsdags förra veckan.

Jo min Bolt blev segare och segare, och drog också mer och mer ström. På slutet tog det 5-6 sekunder för kartbilden komma fram när bytte till kartläge. Var tvungen ladda den flera gånger under dagen. Normalt klarar den en (lång) 30-milare utan behöva ladda.

Jag tog det också som en tur. Problemet med så långa turer är att edge blir seg när man sparar. När jag tryckte på stopp reagerade den inte, så jag tryckte en gång till, så nu har jag bilresan från Uppsala med.

Jag lyckas inte trimma, gissar för att filen är för stor, så jag har bett Garmin om hjälp att ta bort slutet.

Sverigetempot gick bra som en aktivitet, men det är (eller var i alla fall) jobbigt för connect att öppna den aktiviteten.

Jag tror att majoriteten av aktiviteter som garmin har i sin databas är max 8 timmar.
Jag försökte också logga som en aktivitet men gps'en blev seg och hängde sig slutligen i Älvdalen. Men som tur var överfördes den i alla fall vid reset.

Jag försökte också logga som en aktivitet men gps'en blev seg och hängde sig slutligen i Älvdalen. Men som tur var överfördes den i alla fall vid reset.
Skönt! Alltid trist med tappade loggningar av turer, denna vore lite värre än de flesta.

Nästa gång jag gör något liknande blir det stänga av datorn när tar nattvila. Behöver inte den extra stressen. (om det nu blir nån nästa.. för tillfället är det under lågintensiv utvärdering :unsure: 😄)

Det var ju som nämnts ovan mycket god mat på rundan. En riktig gastronomisk resa. Det var dock två rätter jag fastnade för lite extra.
@Pling i Tänndalen, köttfärsrätten på måndagen.

@nieves i Röros soppan på måndagen.

Har ni recept eller kan fråga den som lagade om de vill dela med sig?

Det var ju som nämnts ovan mycket god mat på rundan. En riktig gastronomisk resa. Det var dock två rätter jag fastnade för lite extra.

Det var Karins recept, jag håller med dom 99% som tyckte om den. Viktigt att ha en rätt som passar många cyklister och den gjorde sitt. Jag frågar Karin men den heter Cowboysoppa, den hon gjorde var helt vegetarisk såg att recept fanns på nätet men jag återkommer med Röros-varianten.

Red. Kollade på recept på nätet och det är inte samma lika alls. Vi hade bönor och ingen potatis däremot morötter, återkommer.

Senast ändrad:
Kommer alla hinna i tid? Av de som är kvar ute så har sista i A lämnat Avesta innan lunch och sista i C lämnat Avesta efter lunch. Det verkar lugnt? Alla i E utom 1 har lämnat Leksand.
Av de som är kvar ute har alla utom tre passerat Heby. E01 lämnade Avesta efter lunch och har drygt 2 timmar på sig. G12 lämnade Avesta ungefär 3 timmar senare och har till 02:31 på sig. E36 ser ut att ha missat några deadlines men har lämnat Avesta.

Av de som är kvar ute har alla utom tre passerat Heby. E01 lämnade Avesta efter lunch och har drygt 2 timmar på sig. G12 lämnade Avesta ungefär 3 timmar senare och har till 02:31 på sig. E36 ser ut att ha missat några deadlines men har lämnat Avesta.
E01 kanske missade Heby, lite konstiga stämplar på några som är rapporterade i mål för tidigt men E01 och E02 har flera gemensamma stämplingar och sedan saknas E01 i Heby. E26 har en DNF-rapport men verkar ha fortsatt och är inte sen vad jag kan se.

Visa bilaga 844283
Peter Lundgren lämnade Avesta just som jag anlände (med bil)
Kanske OT??
Lämpligare med Randoblicks tråden?
Klockan är bara 7 så halvtom blick kan ha sina orsaker.
Jag var faktiskt ganska pigg när kortet togs efter att ha lyxat till det med 30 min tupplur på kontrollen:sneaky:. Sista 10 km in till Avesta däremot var ingen lek... Då var det kris.

Jag var faktiskt ganska pigg när kortet togs efter att ha lyxat till det med 30 min tupplur på kontrollen:sneaky:. Sista 10 km in till Avesta däremot var ingen lek... Då var det kris.
Att sova så lite som en del av er gör skulle jag inte klara.
Sjulsboberget mellan Hedemora och Avesta beskrev även Fhloston som riktigt jobbigt. Jag hade lovat honom ”bara” en backe mellan Hedemora o Avesta.
När jag tränat där så har jag inte upplevt det berget så väldigt tufft. MEN då har jag ju inte haft 140 mil i påkarna dagarna före. (Förlåt Fhloston 🥰)
Visst har jag blivit avställd i den klättringen av Avestas värstingar men sådant får man ta när man är 30 år äldre.

Deltagarsidsn är ser inte uppdaterad ut, men nu ska väl alla som var kvar på banan vara i mål?

Det är ett väldigt trevligt lopp det här! Körde förra gången också och uppskattade banan och enkelheten och tryggheten med dom bemannade kontrollerna. Att kunna ramla in i dåligt skick och så finns det fantastiska människor som gör allt dom kan för att ta hand om en på bästa sätt. Det har sagts så många gånger redan, men utan funktionärerna på dom bemannade kontrollerna vore det här loppet något helt annat. Stort tack!

Min enda egentliga plan den här gången var att få en trevlig upplevelse och gå i mål i dagsljus. Hamnade med Peter Mattsson, som jag inte kände sedan tidigare, och vi körde hela loppet tillsammans. Vi tog långa nattstopp och enda cyklingen i mörker var typ en timme in mot Älvdalen första dagen. Eftersom jag gillar backar och Peter har så mycket högre kapacitet än jag har kunde vi köra på ordentligt. Blev ett annorlunda genomförande än förra gången, men väldigt roligt. Någonstans vid Tydal tyckte mina tarmar att dom behövde vila, så två sista dagarna blev en ordentlig prövning på flera olika sätt, men det är redan glömt nu 🙂. Mådde däremot aldrig illa, så kunde fortsätta äta som vanligt på kontrollerna och njuta av det som erbjöds där.

Strava-lånkar för dom som är intresserade av en lite mer detaljerad RR (men kräver tydligen ett Strava-konto): #1, #2, #3, #4, #5

IMG_0066.webp

IMG_0069.webp

IMG_0072.webp

IMG_0075.webp

IMG_0078.webp

IMG_0082.webp

IMG_0086.webp

Senast ändrad:
Att sova så lite som en del av er gör skulle jag inte klara.
Sjulsboberget mellan Hedemora och Avesta beskrev även Fhloston som riktigt jobbigt. Jag hade lovat honom ”bara” en backe mellan Hedemora o Avesta.
När jag tränat där så har jag inte upplevt det berget så väldigt tufft. MEN då har jag ju inte haft 140 mil i påkarna dagarna före. (Förlåt Fhloston 🥰)
Visst har jag blivit avställd i den klättringen av Avestas värstingar men sådant får man ta när man är 30 år äldre.

Haha, nä sömnbristen är ju inte gynnsam för prestationen. Jag försöker sova så pass att jag inte börjar nicka till på cykeln, men ändå hålla stoppen så korta som möjligt, för att få en så kort totaltid som möjligt. Sen kan det ju mycket väl vara så att om jag hade sovit x timme till per natt, så hade jag kunnat cykla snabbare och kommit i mål tidigare....

Själv har jag ju blivit avhängd av dig @Paul D uppför alla klättringar på GC 😍, det måste vara för att du har (ca) 15 års mer erfarenhet 😁

Jag letar efter tröjan i storlek M om någon kanske har en som inte kom till användning. Går inte att beställa nu i efterhand vad jag kan se.

Jag letar efter tröjan i storlek M om någon kanske har en som inte kom till användning. Går inte att beställa nu i efterhand vad jag kan se.

Det var några fler som var sugna, hörde jag, och de tillverkas på beställning. Så det borde inte vara helt omöjligt att ordna, tänker jag.

@kontrapunkt?

Såååå roligt att du gillade maten!
Tro det eller ej: vår kokbok (Coop) upplaga från 1971. Öka mängden (nöt-)färs med 50% för på 70-talet åt vi inte mycket kött pga dyrt

Bilagor

• IMG20260715204705.webp
    IMG20260715204705.webp
    213.9 KB · Besök: 37
Såååå roligt att du gillade maten!
Tro det eller ej: vår kokbok (Coop) upplaga från 1971. Öka mängden (nöt-)färs med 50% för på 70-talet åt vi inte mycket kött pga dyrt
Känns som vår kokbok lade grunden till den matlagning vi har idag. Väl beprövade recept och tydliga måttenheter och instruktioner. En av mina klara favoriter.

Tillbaka
Topp