Trygg-Hansa har jag, synade asfalten på en motionsrunda i fjol, skrota hojen, fick fullvärde 35.000 för den, inga problem (nu är det till och med 50.000)
Blir den stulen utanför hemmet så är det självrisk 25%
Blir den stulen INOM hemmet (tex garage) så är det endast grundsjälvrisk (1200)
Crashar man, ÄVEN fast än det är tävling (om man inte har minst 50% inkoms från tävlandet) så får man full värde (grundsjälvrisk). Har även för mig att TH är enda bolaget som har NY fullvärdes ersättning i 2år utan avräkning, medans andra har 1år
Visst 25% på stöld utanför bostaden kan vara saftigt, men då får dom ju fanken stjäla den medans jag cyklar, och det kan ju innebära viss problematik för tjuven då man snittar 35km/h
Min cykel var värderad till 37.000 inklusive utr som gick hädan (sprucken hjälm, upprivna kläder), då fick jag 35.000 i handen, utan att ens betala självrisk, för självrisken var 37.000 - 1200 = 35.800, men max belopp var ju som sagt då 35.000. (dock så har jag ont i höften fortfarande 6 månader sen crashen var)
Folksam verkar ju ersätta noll kronor vid olycka, tex crash, och det är ju inte att rekomendera, då det är största "chansen" som händer med ens cykel är att man cyklar omkull, stöld är ju inte så troligt, så länge man nu inte cyklar och handlar på ICA med en racer för 40.000:- MEN vem fan gör det...