Artikel: Thule Pack'n Pedal - premiumpackning

• Trådstartare Trådstartare oxr
  • Start datum Start datum
Om jag minns rätt så köpte Thule den där väskhållar-designen av det nyzeeländska företaget Freeload kring 2011.

Gillar man lackskadade kedjestag så varför inte. Topeaks lösningar med skena kör jag med. Funkar kanon, även med 15kg packning på racen.

Ser lite konstigt ut och kostade lite mycke, hadde nog själv kollat på old man mountain om jag skulle haft till en cykel utan fäste.
Som tur har jag en cykel med fästen både fram och bak :D

"Konceptet pannier bag kan man ha synpunkter på. ... Lösningen med en väska på sidan av cykeln gör dessutom cyklingen tråkigare. Några kilo straffvikt koncentrerad strax över hjulaxeln på höger sida om bakhjulet är inte direkt definitionen av körglädje. Visst är det skönt att slippa vikt på ryggen, men jag upplever att en ryggsäck stör cykelns uppträdande betydligt mindre."

Lånade en touringcykel med 4 väskor som förberedelse inför en eventuell cykelsemester. Tappade sugen omedelbart. Packningen på 20kg+ dödade all cykelglädje, friheten och magin med cykling bara försvann och ersattes av en känsla av ha fotboja. Nya planen är kreditkortstouring a'la Jobst Brandt.

Ett altenativ som har kommit på senare år är ju sk bikepacking väskor, mjuka som kanske har plats för lite mindre prylar, men istället inte skakar loss eller har avancerade fästen som väger och kan gå sönder, utan istället velcro.

freddiesan skrev:
-------------------------------------------------------
> Om jag minns rätt så köpte Thule den där
> väskhållar-designen av det nyzeeländska
> företaget Freeload kring 2011.

^

"Jag tror inte att Thule kommer slå bland långfärdscyklisterna. Jag kan aldrig tänka mig att de accepterar så här mycket nytänk på en gång."

måste.sluta.trycka.på.köpta.artiklar.

Känns det inte konstigt att varje dag logga in på en sajt som drivs av människor som du verkar avsky? Att varje dag ta del av våra till stor del ideella ansträngningar och sedan gång efter gång pissa på oss?

Och ifall någon mot förmodan tror att det ligger något i _ anklagelse, så är svaret nej. Vi tar inte betalt för produkttester. Det vore oerhört korkat och det skulle straffa sig på väldigt många plan väldigt snabbt. Inte minst moraliskt, varken jag eller någon annan på redaktionen skulle gå med på att ljuga för våra cykelkompisar.

Visst händer det att vi gör samarbeten med externa partners, men då framgår det tydligt.

Aron skrev:
-------------------------------------------------------
> Känns det inte konstigt att varje dag logga in
> på en sajt som drivs av människor som du verkar
> avsky? Att varje dag ta del av våra till stor del
> ideella ansträngningar och sedan gång efter
> gång pissa på oss?

Snyft.

> Och ifall någon mot förmodan tror att det ligger
> något i _ anklagelse, så är svaret nej. Vi tar
> inte betalt för produkttester. Det vore oerhört
> korkat och det skulle straffa sig på väldigt
> många plan väldigt snabbt. Inte minst moraliskt,
> varken jag eller någon annan på redaktionen
> skulle gå med på att ljuga för våra
> cykelkompisar.
>
> Visst händer det att vi gör samarbeten med
> externa partners, men då framgår det tydligt.

Då fattar jag ingenting av varför artikeln dyker upp nu och helt utan källkritik anser att produkten är "nytänkande" osv.

Det finns många artiklar som känns väldigt objektiva, och sen finns det många som absolut inte känns objektiva eller ens subjektiva för författaren.

Tillbaka
Topp