Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
e120guru sa:Jaha, mer mailkonversation med dem... För varje anledning de framför till varför de inte kan ändra leveransadress till en som funkar - istälelt för den som de inte kommer kunna leverera till eftersom de dragit ut så på tiden - som man avfärdar genom att erbjuda en lösning på deras problem så hittar de på en ny anledning... Känns ganska uppenbart att de inte är det minsta intresserade av att ens försöka lösa problemen man skapar...
En fråga till Trimate: Skulle det vara genomförbart att be dem skicka till er och lösa leverans från er sedan? Jag är så innerligt trött på Planet X nu, fattar inte hur man kan ha en så inkompetent kundtjänst...
Att det brunnit i Oakridge är väl inget att tvivla på - det är et faktum.Vernersson sa:Pga en brand i företagets lokaler i USA finns INGA uppgifter kvar ang detta bultkit och därför kan de inte tillhandahålla vare sig bultar eller måtten på dessa så att jag kan låta tillverka dessa lokalt.
1. Jag litar inte på att detta stämmer, jag är fullkomligt övertygad om att uppgifterna finns men man orkar inte leta fram dom.
2. Om jag har fel ang 1 så är det ett rent under att man ens lyckas överleva öht på marknaden med en så pass sårbar organisation.
emmer sa:Att det brunnit i Oakridge är väl inget att tvivla på - det är et faktum.Vernersson sa:Pga en brand i företagets lokaler i USA finns INGA uppgifter kvar ang detta bultkit och därför kan de inte tillhandahålla vare sig bultar eller måtten på dessa så att jag kan låta tillverka dessa lokalt.
1. Jag litar inte på att detta stämmer, jag är fullkomligt övertygad om att uppgifterna finns men man orkar inte leta fram dom.
2. Om jag har fel ang 1 så är det ett rent under att man ens lyckas överleva öht på marknaden med en så pass sårbar organisation.
Att man inte har samma uppgifter på massa olika ställen samtidigt är väl lika självklart.
Men vissa har ju alltid problem med det andra klarar galant.
Säkerligen så här oxå. Men det är Oakridge som har hand om back-up och när det inte ens går ringa dit så är det inte lätt att sitta i London och svara till någon som uttrycker sig klantigt :-)Vernersson sa:I min värld (och i merparten av all affärsdrivande verksamheter) är information samma sak som värde.emmer sa:Att det brunnit i Oakridge är väl inget att tvivla på - det är et faktum.Vernersson sa:Pga en brand i företagets lokaler i USA finns INGA uppgifter kvar ang detta bultkit och därför kan de inte tillhandahålla vare sig bultar eller måtten på dessa så att jag kan låta tillverka dessa lokalt.
Att man inte har samma uppgifter på massa olika ställen samtidigt är väl lika självklart.
Information säkras på så vis att man inte står på bar backe vid tex en brand.
emmer sa:Säkerligen så här oxå. Men det är Oakridge som har hand om back-up och när det inte ens går ringa dit så är det inte lätt att sitta i London och svara till någon som uttrycker sig klantigt :-)Vernersson sa:I min värld (och i merparten av all affärsdrivande verksamheter) är information samma sak som värde.emmer sa:Att det brunnit i Oakridge är väl inget att tvivla på - det är et faktum.Vernersson sa:Pga en brand i företagets lokaler i USA finns INGA uppgifter kvar ang detta bultkit och därför kan de inte tillhandahålla vare sig bultar eller måtten på dessa så att jag kan låta tillverka dessa lokalt.
emmer sa:Säkerligen så här oxå. Men det är Oakridge som har hand om back-up och när det inte ens går ringa dit så är det inte lätt att sitta i London och svara till någon som uttrycker sig klantigt :-)Vernersson sa:I min värld (och i merparten av all affärsdrivande verksamheter) är information samma sak som värde.emmer sa:Att det brunnit i Oakridge är väl inget att tvivla på - det är et faktum.Vernersson sa:Pga en brand i företagets lokaler i USA finns INGA uppgifter kvar ang detta bultkit och därför kan de inte tillhandahålla vare sig bultar eller måtten på dessa så att jag kan låta tillverka dessa lokalt.
Det är väl ingen hemlighet att On-OneUK On-OneUS, PlanetX, TitusUS m.fl. hör ihop?marr sa:Fasen alltså, du verkar ha stenkoll på hur planet-x är uppbyggt. Hur kommer detta sig?emmer sa:Säkerligen så här oxå. Men det är Oakridge som har hand om back-up och när det inte ens går ringa dit så är det inte lätt att sitta i London och svara till någon som uttrycker sig klantigt :-)Vernersson sa:I min värld (och i merparten av all affärsdrivande verksamheter) är information samma sak som värde.emmer sa:Att det brunnit i Oakridge är väl inget att tvivla på - det är et faktum.Vernersson sa:Pga en brand i företagets lokaler i USA finns INGA uppgifter kvar ang detta bultkit och därför kan de inte tillhandahålla vare sig bultar eller måtten på dessa så att jag kan låta tillverka dessa lokalt.
emmer sa:Det är väl ingen hemlighet att On-OneUK On-OneUS, PlanetX, TitusUS m.fl. hör ihop?marr sa:Fasen alltså, du verkar ha stenkoll på hur planet-x är uppbyggt. Hur kommer detta sig?emmer sa:Säkerligen så här oxå. Men det är Oakridge som har hand om back-up och när det inte ens går ringa dit så är det inte lätt att sitta i London och svara till någon som uttrycker sig klantigt :-)Vernersson sa:I min värld (och i merparten av all affärsdrivande verksamheter) är information samma sak som värde.emmer sa:Att det brunnit i Oakridge är väl inget att tvivla på - det är et faktum.Vernersson sa:Pga en brand i företagets lokaler i USA finns INGA uppgifter kvar ang detta bultkit och därför kan de inte tillhandahålla vare sig bultar eller måtten på dessa så att jag kan låta tillverka dessa lokalt.
Sen att kalla de stenkoll är ju som att förvånas över att Statoil och CircleK hör ihop på något sätt :-)
marr sa:liveforthis sa:Beställde idag en orange inbred 29 ram idag . Väntar förväntansfullt :) blir ett fullt xt m8000 bygge.
Coool!
Vi väntar på en Codeine 27.5 ram!
Rotor sa:Så dök den då tillslut upp från Planet X i England.
Pro Carbon med SRAM Force 22 och Team Vision-hjul med mera godis. :)
Cyklade bakom just en sådan för någon vecka sedan. Snygg hoj. Riktigt knalligt orange.liveforthis sa:Beställde idag en orange inbred 29 ram idag . Väntar förväntansfullt :) blir ett fullt xt m8000 bygge.
Vernersson sa:Känner att jag tidigare har tillfört lite negativa vibbar ang Planet X.
Så idag tänkte jag kasta in några positiva istället.
För 6 veckor sedan vurpade jag illa på hojen (inte en från Planet X) ;) och det hela slutade med en fraktur i vänster överarm.
Idag tog jag första "riktiga" cykelturen efter krashen, 25km XC på min Titus Carbon Rockstar köpt just från Planet X.
Det gick inte fort och självförtroendet var inte högt bland stenar & rötter men f-n så befriande det kändes! :-D
Det framgår väl av geotabellerna?Strumbeck sa:Hur är skillnaden i geometrin mellan Bish Bash Bosh och London road?
Klavikel sa:Upprepar det jag tidigare skrivit...
On-One är inavlade brittmongon, jag kommer aaaaaaaaaaaaaaaaaaaldrig i hela mitt liv någonsin ever no way handla av dem igen....
Så jävla inkompetenta och sinneslöa.
Fan vilken unken support!
marr sa:Klavikel sa:Upprepar det jag tidigare skrivit...
On-One är inavlade brittmongon, jag kommer aaaaaaaaaaaaaaaaaaaldrig i hela mitt liv någonsin ever no way handla av dem igen....
Så jävla inkompetenta och sinneslöa.
Fan vilken unken support!
+42
marr sa:Det är fan inte klokt.
22dagar efter order! Då kommer trimate/planet-x på att ramjäveln inte finns i lager?
Då har de ändå påstått minst två gånger att ramen är påväg till både dem och mig.
Intrycket blir ganska, hmmm, oseriöst?
Luthman Photography sa:Som lite mer motpol så har alla mina beställningar från planet X /On One gått smärtfritt. Även en kam(p)rat som just beställde en cx tror jag klarade sig utan rabalder. Men de verkar ju lite svajiga.
O andra sidan är det inte säkert att de i kundtjänst faktiskt kan få tag i den information som behövs även om de anstränger sig. Det kan mkt väl vara skit högre upp i leden som gör att frågorna aldrig får svar. Jag har varit med om liknande från andra företag. Det hjälper oftast föga att vara otrevlig mot de supporten, även om man blir upprörd.
Jag misstänker att det är ungefär det här som händer när man har en tillverkare som vill vara så billiga som möjligt och därför anlitar fabriker som är lite si och så och fraktföretag som också är lite si och så, samt jobbar med små lagervolymer för att sitta på stora kostnader.
marr sa:I en tid där banköverföringar inte tar mer än en dag.
Så vill jag VÄLDIGT gärna ha mina pengar nu Trimate!!
Vernersson sa:marr sa:I en tid där banköverföringar inte tar mer än en dag.
Så vill jag VÄLDIGT gärna ha mina pengar nu Trimate!!
Om det nu tar dom 22 dagar att meddela att det du har beställt inte finns, vad får dig att tro att detta skulle gå snabbare? :-O