[Byggtråd] Solskens-enduro - Wreckoning - 6 mån utvärdering

durietz

Medlem
Efter nyår drar jag till Mallis för gott (kanske?), och det tänkte jag skulle firas med en ny hoj, så varför inte en byggtråd? Tråden börjar nu eftersom de första delarna håller på att trillar in, men kommer hålla på till efter nyår, då ramen levereras direkt till ön. Vad det blir får ni se allteftersom den växer fram, men efter att ha ägt en först en Specialized Stumpjumper 29, sen en Enduro 29, och nu senast en YT Jeffsy, som jag skulle tippa är de 3 svennigaste hojarna på marknaden (efter Epic), så blir det något lite roligare den här gången.

Ok här kommer första delen:

Bilagor

• 2016-12-05 19.05.24.jpg
    2016-12-05 19.05.24.jpg
    143.9 KB · Besök: 55
Senast ändrad:
Ska bli intressant att följa. Kan man gissa på en gaffel från Norrort eftersom du behöver annat lager?

Jag sa "lite" roligare. Vi snackar inte GeoMetron eller Robot bikes här. Nog för att CFCB är premium men fjärde? Jimpa, Baronen, kanske jag, och?

Bullit har ju redan två och en tredje skulle inte förvåna. Så du blir den sjätte Evil i CFBC... Förutsatt att Bullit inte klipper sin tredje innan :)

Ja ja ja ja. Det är iaf ingen Jeffsy, där folk nu i tillhörande tråden diskuterar bakstänkskärmar, cykelvasan och 2x10 setup. Wreckoning är, enligt mig, bästa, och snyggaste, ramen man kan köpa för pengarna just nu som komplement till en mera normal stighoj som Jeffsyn. 29a är givet. SB5.5c är för nära Jeffsyn med 160mm gaffel i geo. Nya Enduro 29an grym kandidat men som sagt Jeffsyns motsvarighet för övre medelklassen, GeoMetron och Pole sjukt intressanta men men alu (kom igen!?) och ingen fan av designen. Trek Slash må inte vara jättespännande den heller (Trek??) men är jävligt snygg och tror på geon, men som sagt, Trek. Det faller helt enkelt på Wreckoning. Särskilt när jag fick pra priz OCH flaskhållare på min direkt från Evil EU HQ.

Svårt med något som ingen har när internet finns ;) Fast utan internet hade nästan ingen kunna vara avis ;)

Skitkul med en The Wreckoning, och föredömligt med byggtråd! Väntar med spänning på gaffelval (RXF36? Dorado!?), dämpare (11.6?) och dropper. Keep it coming!

Själv hoppas jag de uppdaterar The Following så jag också kan köpa svenne-ram för 25000 kr.

Blir Rockshox Revelation, fullt SLX gruppset, BrandX dropper och XT-fälgar. Vill ju inte reta upp jante.

Lillgammal sa:
Pluttis sa:
NickPick sa:
Fan va hipster att välja cykel efter vad andra har eller inte har :)

+1 :)

Luktar lite avundsjuka, är det janten som bubblar upp till ytan nu igen? ?

Om du drog det kortet! Fan va gubb.
Jag kan givetvis köpa en sån där fin ram (eller 5) men jag skulle inte ha så stor nytta av den då jag inte riktigt behärskar den typen av cykling. :)

Frågan är ju vilken färg det blir och om man måste köpa visa Amerika?

NickPick sa:
Lillgammal sa:
Pluttis sa:
NickPick sa:

Jag kan givetvis köpa en sån där fin ram (eller 5) men jag skulle inte ha så stor nytta av den då jag inte riktigt behärskar den typen av cykling. :)

Rättelse, din bank kan låna dig pengar till 5 St.

Till topic, vilka hjul? Stekarhjul? Enve på Chris King? Ju fler medelsvennar som gnisslar tänderna framför sin läsplatta i hemmasoffan desto bättre! ?

Lillgammal sa:
Till topic, vilka hjul? Stekarhjul? Enve på Chris King? Ju fler medelsvennar som gnisslar tänderna framför sin läsplatta i hemmasoffan desto bättre! ?

Enve har jag aldrig förstått mig på. Varför ska man betala 10000 kr över alla andra kolfiberfälgar utan någon USP? Jag betalar gärna stålars för bra grejer (helst inte), men inte utan att få något för det. Sen är dom fula också nedkluddade med sina loggor över hela jävla fälgen.

Specen får ni reda allteftersom grejerna droppar in. Men som sagt, håll inte andan, för de flesta grejerna skickas till Mallis för upplockande efter nyår.

Dom känns ruggigt bra att hålla i iaf tycker jag. Dom har på baksidan såna där mx-fyrkanter som ger bättre grepp och så den mjuka mysiga delen längst in, och så beställde jag tunna som verkar ligga precis lagom i tjocklek för mig. Sen att dom är coola är också ett plus.

Fett! Men är inte Revelation en extremt futtig gaffel på en så brutal cykel?? :-O Finns den ens i vettig längd?

DMR Deathgrip är ju det bästa greppet bara för namnet. Jag har fortfarande inte riktigt bestämt mig. Först tyckte jag det hände lite för mycket grejer när man höll i dom, men nu gillar jag dom nog igen. Jag är en sucker för tunna grepp och jag har den tunna modellen. Jag skulle fortfarande säga att Odi Ruffian är mer av en favorit, men Deathgripsen är helt klart ok.

Nu börjar det hända grejer! Bara det inte blir för mycket teasing med för få bilder, enduro blue balls är inge vidare. ?

Lillgammal sa:
NickPick sa:
Lillgammal sa:
Pluttis sa:
NickPick sa:

Rättelse, din bank kan låna dig pengar till 5 St.

Nu blir det ju rätt ot men hur många ramar jag har råd med har du inte en aning om men jag behöver inte låna pengar för att köpa fler än fem. Du gör skäl för namnet jantegubbe! ;)
Alla har vi olika ekonomiska förutsättningar.

Slut på ot nu.

Världens bästa grepp(ja liten överdrift)! mycket nöjd med känslan på dessa grepp, dom satt på DH:n hela sommaren och nu ska resterande cyklar få samma! Håller bra, bra tjocklek och känsla!

mikipedia_ sa:
Coola grepp! Har du haft sånna förr, lr provar du nå nytt?

alidhojd sa:
Världens bästa grepp(ja liten överdrift)! mycket nöjd med känslan på dessa grepp, dom satt på DH:n hela sommaren och nu ska resterande cyklar få samma! Håller bra, bra tjocklek och känsla!

mikipedia_ sa:
Coola grepp! Har du haft sånna förr, lr provar du nå nytt?

Jag hade de tjocka och mjuka på min hoj. Kanongrepp åt alla håll men nöttes ut alldeles för fort.

Men jag köpte mest för namnet + att brendog är the bomb!

Tillbaka
Topp