Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Trodde deathgrip var namn på två olika metoder att inte hantera rädsla. Antingen hålla i styret så knogarna vitnar utan ett enda finger på bromsen eller hålla i bromsen så knogarna vitnar helt utan minsta spår av modulation.Kung_Gustaf sa:Hur coolt låter det inte med 'Deathgrips'?! Vill ha!
Lillgammal sa:Stekigt! Sålt av enduron?
durietz sa:Lillgammal sa:Stekigt! Sålt av enduron?
Lääängesedan kompis. Saknar den dock. Men hoppas nya bygget ska råda bot på det.
Luthman Photography sa:Har de löst struligheten med XT-bromsarna?
Willie sa:Riktigt avis på ramen! Ett riktigt drömbygge
Synd att vattenflaskan inte passade, om det inte är för dyrt med post till Sverige kan jag köpa den av dig :)
larsaw sa:Luthman Photography sa:Har de löst struligheten med XT-bromsarna?
Med tanke på att dom fortfarande säljer XT-bromsarna "hej vilt" så får man ju förmoda det, vad jag minns så nämndes det om en ny tillverkningsprocess för XT-bromsarna i samband med att nya SLX togs fram. Så klart har jag ingen källa på't för stunden, men ska självklart använda HELA freda'n åt att försöka hitta notisen... ;)
BTW grymt bygge du kommer att knåpa ihop Dureitz! Go, go, go!
BTW 2, Du är alltså på Mallis f.o.m. nu? Betyder det att en kan anlita dig som MTB-guide framöver? ;D
Henrik83 sa:Har du vägt ramen?
durietz sa:Henrik83 sa:Har du vägt ramen?
Ja tyvärr. 3.4kg med Monarchen på :(
durietz sa:Henrik83 sa:Har du vägt ramen?
larsaw sa:durietz sa:Henrik83 sa:Har du vägt ramen?
Oj! Det kändes tungt, men så är den ju stabilast möjliga. Och med tanke på Evil's tidigare rykte om avbrutna plastramar, så har dom gjort helt rätt i att fläska på ordentligt med plastic-padding för att den ska hålla för sitt tänkta användningsområde... ;)
Willie sa:Är ju inte bara vikt som är fördelen med kolfiber heller, ramen får ju rätt mycket troligare egenskaper mot en aluram =)
Willie sa:Är ju inte bara vikt som är fördelen med kolfiber heller, ramen får ju rätt mycket troligare egenskaper mot en aluram =)
Ser ut att bli ett sjukt trevligt bygge med tanke på delarna ovan! Snart dags att börja skruva?
Lingon sa:Najs bygge!
Bor du nära Palma? Finns det bra stigar i närheten?
Vikten är inklusive piggy back dämpare, sb6an väger 2.74 med dämpare och den har ju vunnit ews de tre senaste säsongerna så får väl ändå anses någorlunda enduro-värdig..:)larsaw sa:Willie sa:Är ju inte bara vikt som är fördelen med kolfiber heller, ramen får ju rätt mycket troligare egenskaper mot en aluram =)
Som att den blir styv som ett spett menar du? Men alu är ju rätt styvt det med...
Tillbaka till ämnet vikt och kolfiber, tror att 3,4 kg för din Lagre är precis lagom. Vet inte vad för vikter DU hittat på Yeti's 5.5c, men dom jag funnit i samband med att den lanserades var 2,68kg och det är då troligen i stl S och utan dämpare = dryga 3 kg...
Om jag har fel och den vikten är inkl dämpare vore den knappast enduro-värdig gällande hållbarheten...
TK sa:Vikten är inklusive piggy back dämpare, sb6an väger 2.74 med dämpare och den har ju vunnit ews de tre senaste säsongerna så får väl ändå anses någorlunda enduro-värdig..:)larsaw sa:Willie sa:Är ju inte bara vikt som är fördelen med kolfiber heller, ramen får ju rätt mycket troligare egenskaper mot en aluram =)
Som att den blir styv som ett spett menar du? Men alu är ju rätt styvt det med...
Tillbaka till ämnet vikt och kolfiber, tror att 3,4 kg för din Lagre är precis lagom. Vet inte vad för vikter DU hittat på Yeti's 5.5c, men dom jag funnit i samband med att den lanserades var 2,68kg och det är då troligen i stl S och utan dämpare = dryga 3 kg...
Om jag har fel och den vikten är inkl dämpare vore den knappast enduro-värdig gällande hållbarheten...
durietz sa:TK sa:Vikten är inklusive piggy back dämpare, sb6an väger 2.74 med dämpare och den har ju vunnit ews de tre senaste säsongerna så får väl ändå anses någorlunda enduro-värdig..:)larsaw sa:Willie sa:Är ju inte bara vikt som är fördelen med kolfiber heller, ramen får ju rätt mycket troligare egenskaper mot en aluram =)
Jo Yetisarna är sjukligt lätta det får man ge dom. Väger som sagt dock säkert ca 3.0kg i L. Enda IRL-viktinfon jag hittar var på 2,9kg i M. Att cykeln håller för en helgs raceande säger inte så mycket om hållbarheten dock. Självklart är den inte lika bombsäker som en tyngre hoj, dom är inte magiker på Yeti, men troligen tillräckligt.
TK sa:Vikten är inklusive piggy back dämpare, sb6an väger 2.74 med dämpare och den har ju vunnit ews de tre senaste säsongerna så får väl ändå anses någorlunda enduro-värdig..:)
Ingen internet källa direkt men min sb6c med float-x i storlek L målad väger 2850g, tror angivna vikter är för M och raw.larsaw sa:TK sa:Vikten är inklusive piggy back dämpare, sb6an väger 2.74 med dämpare och den har ju vunnit ews de tre senaste säsongerna så får väl ändå anses någorlunda enduro-värdig..:)
Å fan! Har du en källa på det? Mina google-skillz är för dåliga...