[Byggtråd] Solskens-enduro - Wreckoning - 6 mån utvärdering

Så klart det är bladguld! Solsken året runt, tapas, drinkar och enduro... det är så slipstenen ska dras. Inte avis, inte alls!

Ber om ursäkt för OT, men... berätta gärna om fisken.

Bilagor

• fisk.jpg
    fisk.jpg
    127.6 KB · Besök: 46
Har f ö fått hjulen också nu efter 3v fast i tullen i Madrid. Ett par Light-Bicycle RM29C07 på DT350 nav. Har samma på andra hojen fast men skramlande Hope-nav och dom är "the shit". Glömde dock ta kort och nu sitter jag inte hemma. Så nu är alla delar på plats och det är dags att montera ihop bygget. Tyvärr så ligger mekstället längst in någonstans bland 20 tetrispackade m3 så blir fulmek på högnivå.

Ok så nedan är hela specen:

Bakväxel: XT
Växelreglage: XT
Kassett: E13 TRS+ 9-44
Kedje: KMC X11SL
Vevparti: Raceface Next SL 30T 170mm + Race Face Bottom Bracket 68 / 73 mm – BSA
Bromsar: Deore XT
Bromsskivor: SRAM Centerline 200+180
Framgaffel: Öhlins RXF 36
Bakdämpare: Öhlins TTX 22 M Universal
Hjul: Light-Bicycle RM29C07 + DT 350
Däck: Maxxis DHF/DHR II 2.3 Dual/EXO
Sadelstolpe: Rockshox Reverb med BikeYoke DeHy + Triggy remote
Sadel: Race Face Aeffect
Pedaler: HT T1
Styre: Raceface SixC carbon nedsågat till 780mm
Styrstam: Joystick Builder
Grepp: DMR Death Grips

Nästa post är förhoppningsvis en hel cykel.

När blir stor ska jag oxå flytta till Mallis och bygga en dyr hoj.....

(Detta inlägg innehåller en aning avundsjuka)

Senast redigerad av en moderator:
Men det där är väl inte en ttx universal? De har väl en så där "vanlig" piggyback?

H. sa:
Men det där är väl inte en ttx universal? De har väl en så där "vanlig" piggyback?

EXAKT. Tänkte nämligen jag skulle fråga någon som har koll om det men hann aldrig komma dit. Jag tycker visserligen den här varianten är snyggare, men är det inte så att den saknar "climb mode"? Är det någon som vet vad formen har för betydelse? Ska maila Sussedoutsuspension och fråga men gissar att de inte har koll eftersom de visar den andra på bild men skickar denna...

durietz sa:
H. sa:

EXAKT. Tänkte nämligen jag skulle fråga någon som har koll om det men hann aldrig komma dit. Jag tycker visserligen den här varianten är snyggare, men är det inte så att den saknar "climb mode"? Är det någon som vet vad formen har för betydelse? Ska maila Sussedoutsuspension och fråga men gissar att de inte har koll eftersom de visar den andra på bild men skickar denna...

Men det är ju svinbra i min värld... :) går den att få i alla dimensioner som universal tro? (Jag tycker också den där är mycket snyggare, och behöver man en climb switch?)

H. sa:
durietz sa:
H. sa:

Men det är ju svinbra i min värld... :) går den att få i alla dimensioner som universal tro? (Jag tycker också den där är mycket snyggare, och behöver man en climb switch?)
+1 den där climp switchen snor ju dessutom ett läge från högfartskompen om jag fattat rätt!

TK sa:
H. sa:
durietz sa:
H. sa:

+1 den där climp switchen snor ju dessutom ett läge från högfartskompen om jag fattat rätt!

Sant sant. Ni kanske har rätt. Enda är att här på Mallis är det rätt nice med ett riktigt climb-läge när cykelturerna allt för oftast är som mini-enduros där man nöter asfalt och grusväg 500 höjdmeter för att sedan ösa på nedför. Men vafan. Skitsamma. Väldigt glad iaf att jag fick nya fjädern iaf som bara väger 320g istf typ 600 som min förra vägde.

Sådärja! Då var den klar. Lite kablar och annat som måste finputsas och sen har jag ju inte hojat på den ännu så säkert grejer som kommer trilla av och så. Men här kommer lite voyeur-bilder för ensamma kvällar:

Bilagor

• 14022017-193358-_DSC7462.jpg
    14022017-193358-_DSC7462.jpg
    306 KB · Besök: 55
  • 14022017-193555-_DSC7465.jpg
    14022017-193555-_DSC7465.jpg
    360.4 KB · Besök: 59
  • 14022017-193429-_DSC7464.jpg
    14022017-193429-_DSC7464.jpg
    365.9 KB · Besök: 60
  • 14022017-193735-_DSC7470.jpg
    14022017-193735-_DSC7470.jpg
    190.3 KB · Besök: 60
Riktigt fint bygge, känner du behov av climb switch så kan jag tänka mig att köpa dämparen av dig.

larsaw sa:
Solklart Happy's just nu fetaste o SNYGGASTE hoj, GRATTIS till grymt bygge!!! :D

Nu ska vi inte vara sådana, men Jimpakongo sitter ju inne på en i stort sett likadan, fast han snodde den ju i princip, så vi försöker glömma den...

theBrand sa:
Tjusigt!

Bara att flytta rätt bromsslangen till insidan av gaffeln så är den klar ;)

Aldrig gillat det där men kanske skulle hjälpa att korta av den lite för den är aningens för lång nu men ändå för kort för att orka kapa.

Enduro Fredrik sa:
Fett!!! Vad gick hela bygget på? :)

Det är nog bäst om vi inte räknar på det tror jag.

Nä, fy va fult! Cykeln går fetbort! Maxxis loggan är ju inte centrerad vid ventilen! Gör om gör rätt!

(Så jävla avis, mycket snyggt bygge!)

Alltså fy fan.... jag blir fan förbannad när folk bygger drömcyklar och det inte är till mig.

Hoppas du säljer den och jag köper den =) haha! Sjukt snygg hoj!

Tillbaka
Topp