Stora genustråden

Stora genustråden
Särartsfeminism, är det denna inriktning som är den av staten påbjudna? Män är från Mars och kvinnor från Venus, en man kan aldrig förstå eller ha samma perspektiv som en kvinna då det biologiska könet omöjliggör detta?

Undrar åt en kompis.

680.jpg

Stora genustråden
Frankenstein's Bike sa:
Särartsfeminism, är det denna inriktning som är den av staten påbjudna? Män är från Mars och kvinnor från Venus, en man kan aldrig förstå eller ha samma perspektiv som en kvinna då det biologiska könet omöjliggör detta?

Undrar åt en kompis.

Lite intressant ledare i SvD och svar från Byggnads idag med anledning av bilden.

Stora genustråden
Anställd: Vill inte vara med...
Chef: Du måste vara soledarisk med vår organisation och vår värdegrund.
Anställd: Töntigt, jag vill inte vara med på kortet, håller inte med.
Chef: Du måste visa att Du är en spelare i gruppen...
Anställd: En Rosa fitt-hatt ?
Chef: Om Du inte är med på bilden så kan Du få befälet över Städningen i Källaren !
Anställd: Ok, bara en gång då....

Stora genustråden
Simon89 sa:
gnilrub sa:
Vad tycker ni om Paulos senaste utspel? Sexism eller bara plumpt?

Inget av det, det vad en färgklick som piggade upp, ett harmlöst skämt bland mycket annat slätstruket :)

Han sjönk rätt mycket i anseende hos mig. Kanske inte så mycket för att skämtet var sexistisk men desto mer för att det var så fruktansvärt töntigt och "white trashigt" på något sätt.

Stora genustråden
gnilrub sa:
Simon89 sa:
gnilrub sa:

Inget av det, det vad en färgklick som piggade upp, ett harmlöst skämt bland mycket annat slätstruket :)

Han sjönk rätt mycket i anseende hos mig. Kanske inte så mycket för att skämtet var sexistisk men desto mer för att det var så fruktansvärt töntigt och "white trashigt" på något sätt.

Ja det är helt okey att tycka det, åsikter går isär så mycket idag känns det som så det är svårt att göra alla till lags.
Jag förstår precis vad du menar, jag tycker väll bara ett den "typen av kändis" blir allt färre och således piggar upp något

Stora genustråden
gnilrub sa:
Simon89 sa:
gnilrub sa:

Skämtet var gammalt och uselt. Det faktum att den råkar grävas upp just på internationella kvinnodagen, två veckor efter den lades upp, är märkligt dock. Schymans och Filip & Fredriks reaktion är däremot fullständigt överdrivet. Ett skämt som driver med män, upplagt av en man, är sexistiskt för att det påstår underförstått att män bara bryr sig om bröst?

Alla speciella lättkränkta snöflingor är resultatet av alla curlade barn för 10-15 år sedan.

Stora genustråden
Stumpy sa:
Peka hit alla genusdiskussioner, så vi slipper det utsmetat på andra ställen.

Att lyfta jämställdhetsfrågor bör göras där det behövs. Att kalla det för utsmetning tyder på ett underskott på den typen av inlägg skulle jag säga. Ett exempel i denna tråd, att börja prata om huruvida J R är "snygg live" eller inte är riktigt risigt.

Kan vi inte tala om hur cykelsporten kan bli bättre på att nå kvinnor/tjejer. Om grymma förebilder som just J R och R Atherton.

Stora genustråden
gerrardsdobbar sa:
gnilrub sa:
Simon89 sa:
gnilrub sa:

Skämtet var gammalt och uselt. Det faktum att den råkar grävas upp just på internationella kvinnodagen, två veckor efter den lades upp, är märkligt dock. Schymans och Filip & Fredriks reaktion är däremot fullständigt överdrivet. Ett skämt som driver med män, upplagt av en man, är sexistiskt för att det påstår underförstått att män bara bryr sig om bröst?

Alla speciella lättkränkta snöflingor är resultatet av alla curlade barn för 10-15 år sedan.

Det är väl kanske också för att det är ganska lätt att få igång paolo, även om han spelar tuff så är han ju en humorbefriad dramaqueen i klass med Anna Book och Birro som gärna grinar i media!

;)

Stora genustråden
Simon89 sa:
gnilrub sa:
Simon89 sa:
gnilrub sa:

Ja det är helt okey att tycka det, åsikter går isär så mycket idag känns det som så det är svårt att göra alla till lags.
Jag förstår precis vad du menar, jag tycker väll bara ett den "typen av kändis" blir allt färre och således piggar upp något

Jo överlag gillar jag också den typen av kändisar som inte bara säger det väntade och säkra.

Stora genustråden
Man kan ibland ana lite väl mycket unken gubbig sexism i många trådar, men är vargen ond för att den äter får?

Samlar man mestadels medelålders vita hetrosexuella män på ett forum så kommer det att bli lite gubbigt. Jag ids varken förkasta eller försvara beteendet - det är bara väntat och logiskt.

Stora genustråden
Bengt-re sa:
Man kan ibland ana lite väl mycket unken gubbig sexism i många trådar, men är vargen ond för att den äter får?

Samlar man mestadels medelålders vita hetrosexuella män på ett forum så kommer det att bli lite gubbigt. Jag ids varken förkasta eller försvara beteendet - det är bara väntat och logiskt.

Desto större anledning att reagera så att det någon gång slutar vara något väntat och "logiskt".

Stora genustråden
patten sa:
Bengt-re sa:

Desto större anledning att reagera så att det någon gång slutar vara något väntat och "logiskt".

Exakt så.

Stora genustråden
patten sa:
Bengt-re sa:

Jo. Det stämmer nog. Vi får nog ta vårat ansvar även om det är tråkigt att behöva slå in dörrar som borde varit öppna i årtionden redan.

Stora genustråden
Bengt-re sa:
patten sa:
Bengt-re sa:

Jo. Det stämmer nog. Vi får nog ta vårat ansvar även om det är tråkigt att behöva slå in dörrar som borde varit öppna i årtionden redan.

Håller med om att det är tråkigt och fruktansvärt tröttsamt, trägen vinner som det så fint heter :)

Tillbaka
Topp