Tips på stora ramar?

SebbeK

Aktiv medlem
Tips på stora ramar?
Jag försöker övertyga en kollega att han behöver en större ram/cykel. Men var hittar man stora ramar??
Cykeln på bilden är en XL.

ram.webp

Tips på stora ramar?
Vet att Specialized billigare HT funnits i 2 eller 3XL, kanske går att hitta beg och hybridisera?... Skulle det varit en sadel direkt på överröret hade den varit lagom stor till mig.

Tips på stora ramar?
Har bangat på att skruva ihop ALU Carreran, med ramstrl 61cm. Detta pga av att ramstrl 61cm, är för stor med mina egna 182cm. Har prylar och hjul hemma, för att ge "Hojen" 4 olika skepnader. Helst skulle jag vilja mont Campagnolo Centaur 10sp. Men har avstått.
Helt ärligt känns det frestande att montera Shimano grupp 600s och göra hojen till en replica ifrån 1980talet.

Hsh galet eller inte! Få saker i livet är roligare än att skruva ihop och ge nytt liv till en hoj!

Ps skickar en dålig bild...

Bilagor

• DSCF2895.webp
    DSCF2895.webp
    941.8 KB · Besök: 17
Tips på stora ramar?
Har bangat på att skruva ihop ALU Carreran, med ramstrl 61cm. Detta pga av att ramstrl 61cm, är för stor med mina egna 182cm. Har prylar och hjul hemma, för att ge "Hojen" 4 olika skepnader. Helst skulle jag vilja mont Campagnolo Centaur 10sp. Men har avstått.
Helt ärligt känns det frestande att montera Shimano grupp 600s och göra hojen till en replica ifrån 1980talet.

Hsh galet eller inte! Få saker i livet är roligare än att skruva ihop och ge nytt liv till en hoj!

Ps skickar en dålig bild...
KBK!

Tillbaka
Topp