Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
solstina sa:mhenry sa:Jag råkade förresten ut för nåt skumt på sträckan Dalum-Hökerum-Varnum och undrar om någon råkat ut för något liknande eller hört talas om det.
Plötsligt började mina ben göra ont. Alltså jätteont. Lite som kramp men utan spasmer. Som den värsta träningsvärken jag haft fast kanske tio gånger värre. Mest i låren, men lite i vaderna. Jag fick frusta och skrika mig igenom tramptagen. Hagen oroade sig och som tur var tror jag inget hamnade på Instagram :) Jag slängde i alla fall i mig en värktablett som inte hjälpte och sedan en starkare variant så efter en halvtimme var det bättre. Tog det lite lugnare i backarna ett tag och sen kändes benen relativt fräscha. Med betoning på relativt.
Jag brukar i princip aldrig få kramp och vanligast är väl i vaden eller foten när jag slöar på soffan. Så det kanske var någon sorts kramp ändå? Jag är nyfiken på om någon har någon kvalificerad gissning.
Edit: krampande->spasmer
Låter klart obehagligt! Hobby-läkaren/sjukgymnasten/psykologen/alltiallon ställer diagnoserna saltbrist, vätskebrist eller energibrist. Är iallafall vad jag skulle testa (innan värktablettstadiet) och i den ordningen om jag råkade ut för liknande.
uandt sa:Nghh, nu när man är anmäld till pbp´n. Måste man köra den här skiten som uppvärmning då med? När i helveta ska man få tid till at sova den här sommaren egentligen? Inte för att jag tror jag blir så mycket piggare av att ligga i sängen men vafan... jag har öl som måste drickas, ingenting som måste göras, lite plantor jag vill titta på medans de växer
uandt sa:Nghh, nu när man är anmäld till pbp´n. Måste man köra den här skiten som uppvärmning då med? När i helveta ska man få tid till at sova den här sommaren egentligen? Inte för att jag tror jag blir så mycket piggare av att ligga i sängen men vafan... jag har öl som måste drickas, ingenting som måste göras, lite plantor jag vill titta på medans de växer
emilh sa:Anmäld. Nån sorts sovpauser blir det, oklart när, hur och var.
Ett rationellt tidigt sovstopp i Norrköping går ju inte för sig :)
ohellstrom sa:Då bansträckningen delvis överlappar Göteborgs 1000k som jag och NLC cyklade förra året så passar jag på att tipsa om att olåsta hyrsläp utgör finfina sovplatser.
Fjärdebrunn sa:ohellstrom sa:Då bansträckningen delvis överlappar Göteborgs 1000k som jag och NLC cyklade förra året så passar jag på att tipsa om att olåsta hyrsläp utgör finfina sovplatser.
Lyxigt!
jämfört med luftskåp och granar då.
NLC sa:Där finns också ett fint litet båtskjul utanför Kisa där man kan knoppa ett par minuter i morgonsolen.
emilh sa:Hur ställer sig auktoriteterna till en eventuell omväg runt Bråviken om man skulle hamna vid Skenäsleden efter sista färjan?
Grimpeur sa:emilh sa:Hur ställer sig auktoriteterna till en eventuell omväg runt Bråviken om man skulle hamna vid Skenäsleden efter sista färjan?
Det är OK (förutsatt att man inte missar stämplingen i Söderköping.) Alternativa rutten finns beskriven i vägnötterna på 40 mila.
Förslagsvis i underkant 34 timmar mer än vid starten om ni har 100-milsrekordet i sikte.emilh sa:Grimpeur sa:emilh sa:Hur ställer sig auktoriteterna till en eventuell omväg runt Bråviken om man skulle hamna vid Skenäsleden efter sista färjan?
Det är OK (förutsatt att man inte missar stämplingen i Söderköping.) Alternativa rutten finns beskriven i vägnötterna på 40 mila.
Tipptopp. Givetvis missas ingen stämpling.
Planerar inte att missa färjan, men har svårt att räkna ut vad klockan kommer vara efter 85 mil :)
GoranS sa:Förslagsvis i underkant 34 timmar mer än vid starten om ni har 100-milsrekordet i sikte.
NLC sa:Där finns också ett fint litet båtskjul utanför Kisa där man kan knoppa ett par minuter i morgonsolen.
emilh sa:GoranS sa:Förslagsvis i underkant 34 timmar mer än vid starten om ni har 100-milsrekordet i sikte.
Nja, kommer fega med övernattning efter Landvetter.
Fjärdebrunn sa:Förra året var det ett väldigt frysande i vestibuler och under granar.
dlridings sa:Jag har lagt upp banan på en platform så att man kan tracka cyklisterna:
https://spotwalla.com/locationViewer.php?id=454
Ingen har anslutit sig så jag tar kanske ned den igen sent ikväll eller imorgon.
Det är ganska enkelt om man har en Android telefon. Jag har testat utförligt och det drar inte mycket ström alls. Det går bara ut 4 ggr per timme och då för mindre tid än en minut varje gång.
Jag bifogar en PDF som förklarar hur man gör, om man är intresserad. Ingenting kostar något. Det räcker med gratisversionen av Bubbler GPS (eller SWConnect för iPhone) och ett konto på https://spotwalla.com kostar inget.
Örebros 100-milare kommer att ligga kvar. Jag åker den själv.
Daniel
Schlocum sa:Jag har lagt upp en profil, så få vi se hur det funkar.
GoranS sa:Hm, var det verkligen automatiska uppdateringar en gång i kvarten på Sverigetempot?
GoranS sa:Lysande initiativ. Vore kul om det "slog igenom" i den svenska randovärlden. Fatta vad många prickar vi internetcyklister kommer att ha att följa. :-)