mhenry sa:
kitzblitz sa:
mhenry sa:
desmo sa:
Jag och kitzblitz utgör grupp två sedan fjärdebrunns bakväxeln blev kaoz 10km innan Taberg.
Vi har inte mer bråttom än att vi inväntade öppning i Kisa.
Natten har varit kall. Jag har haft problem med koncentration pga sömnbrist. Blev kort tupplur.
Nu mot Söderköping.
Grymt kört! Hade ni inte väntat in öppningen i Kisa hade ni passerat mig när jag låg som en kebabrulle (tack Jens för metaforen) i skogen innan Åtvidaberg. Ni var tre minuter bakom mig när jag rullade iväg.
Nämen, synd att vi missade varandra! Hur länge sov du?
Ja, det hade varit fint :) Tydligen runt 50 minuter den gången. Hade inga batterier kvar, så det blev alldeles för länge. En annan "power nap" blev 1 timme och 20 min.
En del orutinerat failande den här rundan. Ett axplock: Inte tillräckligt med batterier och att inte messa hem om att mobilen höll på att dö. Bakväxeln vägrade stanna på största kransen. Framväxeln var plötsligt felinställd så kedjan kunde åka av både när jag växlade upp och ner. För kalla kläder (Hagens Wahoo visade som lägst -1 - en extra softshelljacka hade räckt), trots att jag VET att 13 grader i väderapparna aldrig är 13 grader i verkligheten. Körde över en stackars snok efter Landvetter. Körde in i ett potthål och slog av bit av en tand efter färjan. Drack vatten från en kyrkogårdsbrunn. Satte en lakritsbit i halsen. Började sakligt diskutera med en husbilsförare vid färjan som tutade och skrämde mig halvt av vägen för att han tyckte att jag vinglade (det slutade med att han sa "vad bra, jag kommer aldrig att tuta mer på just dig"). Jag slängde också av någon outgrundlig anledning ett bananskal på vägen istället för i skogen - någon som såg det?
Haha - fast det mesta av detta skulle jag klassificera som vanliga randonneur upplevelse, inte fails, men visst kan alltid mycket optimeras ett snäpp till. Vi drack också vatten från en kyrokgårdskran - det var det bäste vattnet ever! Du körde ganska mycket powernappandet ;-) Vi hade ett extremt effektivt 20 minuters ligg (:-)) på asfalten på en busshållplats.
Hos mig var det väl rutin som fick rundan att funka. Det som jag saknar jämfört med dig är att vara vältränad :-)
Denna runda lämpar sig dock dåligt för något rekordförsök skulle jag säga: inte bara att den är 22 km längre än behövs, men även många jobbiga klättringa och låååånga förvisso fina berg-och-tal-bana streckor där man inte kan hitta något flyt i cyklandet. Utom de första 20 mil egentligen ingenstans där man kan bomba på i långa stunder.