Hyra racer i San Francisco/Oakland

hixhix

Medlem
Hej

Skall till Californien några veckor och tänkte se om någon har tips på bra ställen att hyra racer på i San Francisco/Oakland

Vänligen
Hans

Jag var där i Maj. Hyrde från Blazing Saddles. Kan dock inte rekommendera att använda sig av dem.
Det var inga större problem med att hämta/lämna/betala för cykeln. Hyrde deras "Specialized Roubaix Comp Compact" med Ultegra. Cykeln var som man kan förvänta sig väl använd. Växlarna var tyvärr helt bedrövliga. Jag har inte själv ägt en cykel tillräckligt länge för att köra slut på växlarna men nu vet jag åtminstone hur det känns. Kedjan hoppade även så fort jag försökte gå upp på stora klingan.

Kan rekommendera Mission Cycling om du letar efter en grupp att cykla med. De samlas i Mission District på lördagar innan de drar över Golden Gate. Ett annat alternativ är att åka direkt till Golden Gate och fråga om man får hänga med någon av alla grupper som samlas där.

Har hört efter med en kompis som emigrerat till SF för ett par år sedan om han har några rekommendationer. När jag var där på besök för snart två år sedan passade jag på att unna mig en ny cykel, beställde en ny customram som byggdes upp hemma hos honom med delar jag fraktat över i cykelväskan.

De enda jag känner till som hyr ut är Above Category i Sausalito men det är mer som demo med kredit inför köp och kostar satan

Finns väldigt många ställen enligt Google:-) Blazzing Saddles har jag kollat in, de har fått väldigt blandade recensioner. Just nu är jag inne på Sport Basement och The Bike Hut. Men rekommendationer från något som har egen erfarenhet är ju kanon.

Mission Cycling skall jag absolut kolla in.

Hittade denna tråden ang tips på bra turer också, http://forums.roadbikereview.com/northern-california/good-bike-rental-ride-tips-sf-303159.html

Tack så länge!

/Hans

Försök åtminstone hitta en uthyrare som uppger vilket år cyklarna är ifrån och ta en så ny som möjligt. Tror min var 2012 års modell eller liknande och det märktes.

Sports Basement i Presidio har stort utbud och rimliga priser. Mike's Bikes är dyrare men är också ett alternativ. När är du där?

Jag åker på torsdag. Tänkte hämta upp en cykel på fredag. Jag har siktat in mig på Sport Basement i Presidio, tror du man behöver boka eller kan man bara gå dit?

Tack Hans

Jag hyrde cykel på campus bike shop i Palo Alto. Trevligt, och därifrån var det enkelt att ta sig upp i bergen och ner till stilla havet på andra sidan.

hixhix sa:
Jag åker på torsdag. Tänkte hämta upp en cykel på fredag. Jag har siktat in mig på Sport Basement i Presidio, tror du man behöver boka eller kan man bara gå dit?

Det finns nog hojar att hyra, men för att snabba på processen kan det vara bra att förboka. Då kan man hoppa kön.

Tillbaka
Topp