Tips sökes skall sälja min racer

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 72482
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 72482

Guest
Skall sälja min racer och söker tips vad att tänka på tex köparen vill provcykla tar ni pant eller hur säkrar jag att cykeln inte bara försvinner. Vad mer att tänka på?

Oftast så får man väl känna av stämningen, de gånger jag sålt lite finare cyklar har köparen verkat reko och kommit i bil som parkerats utanför mitt hus. Då har det inte känts som något problem att släppa iväg dom. Om några varningsklockor skulle ringa så skulle jag t ex fråga efter mobil, bilnycklar och/eller leg som pant.

Tänk igenom innan vad du ska säga för att undvika en riskfylld situation så du inte blir ställd när du står framför den andra personen.

Förvånansvärt nog så tycker jag folk testat grejerna ytterst lite då jag sålt cyklar och andra prylar.

Har hänt att köparen efterfrågat någon form av kvitto/avtal, bra att ha ett sådant redo, man kan skriva något att köparen accepterar cykeln i visat och undersökt skick. Var ärlig med ev fel som finns men å andra sidan ska du inte behöva ta ansvar för ev fel du inte känner till.

Oftast så får man väl känna av stämningen, de gånger jag sålt lite finare cyklar har köparen verkat reko och kommit i bil som parkerats utanför mitt hus. Då har det inte känts som något problem att släppa iväg dom. Om några varningsklockor skulle ringa så skulle jag t ex fråga efter mobil, bilnycklar och/eller leg som pant.

Tänk igenom innan vad du ska säga för att undvika en riskfylld situation så du inte blir ställd när du står framför den andra personen.

Förvånansvärt nog så tycker jag folk testat grejerna ytterst lite då jag sålt cyklar och andra prylar.

Har hänt att köparen efterfrågat någon form av kvitto/avtal, bra att ha ett sådant redo, man kan skriva något att köparen accepterar cykeln i visat och undersökt skick. Var ärlig med ev fel som finns men å andra sidan ska du inte behöva ta ansvar för ev fel du inte känner till.
Tack för tipsen! 👍🏻

DEt borde väl gå att ladda ner o använda avtalet som finns på K&S?
Om inte annat lägg upp en annons i samband med försäljningen.

DEt borde väl gå att ladda ner o använda avtalet som finns på K&S?
Om inte annat lägg upp en annons i samband med försäljningen.
Tack! Har du länk till k&s avtalet hittar inte.. har hittat👍🏻

Senast redigerad av en moderator:
Blocket har också avtal som signeras digitalt.
Jag brukar som ovan också ta körkort, mobil eller liknande om jag är osäker.

Tillbaka
Topp