[OT] Klimatförnekare

[OT] Klimatförnekare
Hej igen. Måste ju kommentera detta med en ny användare. Det finns en viss sanning i era slutsatser. Jag tycker att Happys moderatorer har hanterat detta väldigt väldigt dåligt ! Wumpus och Kurt skrev aldrig något dåligt, Bikzz blev tyvärr påhoppad av en very cool och lite arg tjej, som hittade på saker och blev ganska elak. Men det är ju längesen nu, och inget att bry sig om.
Alla dom användarna bör få tillbaka sin status som aktiva osv.

[OT] Klimatförnekare
Hej igen. Måste ju kommentera detta med en ny användare. Det finns en viss sanning i era slutsatser. Jag tycker att Happys moderatorer har hanterat detta väldigt väldigt dåligt ! Wumpus och Kurt skrev aldrig något dåligt, Bikzz blev tyvärr påhoppad av en very cool och lite arg tjej, som hittade på saker och blev ganska elak. Men det är ju längesen nu, och inget att bry sig om.
Du förnekar dig inte...

[OT] Klimatförnekare
Yonna?

[OT] Klimatförnekare
Bad ChattGPT läsa alla Bikzz o Kurts inlägg och jämföra. Den fann massor av likheter men även en del som skiljde dem åt och gav 35% sannolikhet. Prova själva, ganska intressant läsning.

[OT] Klimatförnekare
[OT] Klimatförnekare
Många som inte kan hålla god ton tycker jag. Mkt sten i glashus

Exempelvis man kommer inte undan med att kalla folk f...a bara för man infogar en bild med text.
Cunt är inte riktigt jämförbart med svenska ordet fitta. Det har en betydligt bredare betydelse, så ”Stop being a cunt” betyder snarare ”Sluta vara/bete dig som ett pucko”. Det kan också användas halvt positivt (You cheeky cunt..).

Det är möjligt att man måste ha bott i Storbritannien, eller ha släkt och vänner där, för att förstå nyanserna.

[OT] Klimatförnekare
Bad ChattGPT läsa alla Bikzz o Kurts inlägg och jämföra. Den fann massor av likheter men även en del som skiljde dem åt och gav 35% sannolikhet. Prova själva, ganska intressant läsning.
Jag tolkade en del av Bikzz uttryck/formuleringar som medvetna ”manér”, eller vad man nu ska kalla dem, som han använde i provokationssyfte. Sådana, vilka ChatGPT säkert noterar, är lätta att plocka bort och därmed få ner sannolikheten.

Som sagt inte säker på att det är samma person, men skulle jag tvingas satsa pengar på det hade jag nog satsat det på att det är samma person.

[OT] Klimatförnekare
[OT] Klimatförnekare
happyride.se/forum/help/terms
"Det är inte tillåtet att ha mer än en användare per person."

[OT] Klimatförnekare
Cunt är inte riktigt jämförbart med svenska ordet fitta. Det har en betydligt bredare betydelse, så ”Stop being a cunt” betyder snarare ”Sluta vara/bete dig som ett pucko”. Det kan också användas halvt positivt (You cheeky cunt..).

Det är möjligt att man måste ha bott i Storbritannien, eller ha släkt och vänner där, för att förstå nyanserna.
Det är oavsett hur man vill tolka det en väldigt låg nivå från din sida.

[OT] Klimatförnekare
Nja, jag vet inte riktigt om jag håller med. Du blir ju lite av ett troll själv när du hållet på på det viset.
Ibland är det gött att trycka till, enna. Jag tror att mina övriga inlägg på forumet friar mig från trollstämpeln, dock. Och faktum kvarstår: He was acting like a cunt.

Beviset är väl att han nu har stängts av.

Senast ändrad:
[OT] Klimatförnekare
🤣
1000000197.webp

[OT] Klimatförnekare
Ibland är det gött att trycka till, enna. Jag tror att mina övriga inlägg på forumet friar mig från trollstämpeln, dock. Och faktum kvarstår: He was acting like a cunt.

Beviset är väl att han nu har stängts av.
Beror väl lite på hur man definierar ett nättroll också. Du har ju tagit på dig något av en "bror-duktig"-roll eller "klassens elevrådsordförande" här på forumet. Men samtidigt så gör du ganska många trolliknade inlägg så fort det är något som inte passar in med dina egna åsikter. Så uppfattar jag det i alla fall.

[OT] Klimatförnekare
Beror väl lite på hur man definierar ett nättroll också. Du har ju tagit på dig något av en "bror-duktig"-roll eller "klassens elevrådsordförande" här på forumet. Men samtidigt så gör du ganska många trolliknade inlägg så fort det är något som inte passar in med dina egna åsikter. Så uppfattar jag det i alla fall.
Du har nog de politiska glasögonen på dig, det är lätt att se flisan i sin broders öga, men inte bjälken i sitt eget. Så uppfattar jag det i alla fall.

”bror duktig-troll” menar du väl?

Jag tänker för övrigt att det här är ett credo:
IMG_2972.webp

Senast ändrad:
[OT] Klimatförnekare

Vill bara flika in utifrån Amerikansk-engelskt perspektiv. Då stämmer det där inte över huvud taget. I USA är C-ordet bra mycket värre än f-ordet är i Sverige.

Nu kanske alla på Happy beslutat att det är brittisk engelska som är rådande, men jag missade det mötet, i så fall kan ni bortse från ovan.

[OT] Klimatförnekare
Vill bara flika in utifrån Amerikansk-engelskt perspektiv. Då stämmer det där inte över huvud taget. I USA är C-ordet bra mycket värre än f-ordet är i Sverige.

Nu kanske alla på Happy beslutat att det är brittisk engelska som är rådande, men jag missade det mötet, i så fall kan ni bortse från ovan.
Helt sant, det finns ju t.o.m. en dålig film på temat: ”Kärlek på jobbet” med J-Lo. 😅

Men jag är extremt brittiskt präglad, så det föll mig faktiskt inte in. Ber om ursäkt till alla amerikaner på Happy!

Mvh,

//Bror Duktig, elevrådsordförande

[OT] Klimatförnekare
Finns det någon bilist som tror att hans bilkörning påverkar klimatet till det sämre?
Förmodligen. Men som också tänker att hen källsorterar ibland eller köper ekologisk mellanmjölk, och då redan "har gjort sätt". Eller att "just mitt bidrag är ju så litet ändå". Eller en uppsjö av mekanismer för att försvara sitt (icke-)agerande.

[OT] Klimatförnekare
Förmodligen. Men som också tänker att hen källsorterar ibland eller köper ekologisk mellanmjölk, och då redan "har gjort sätt". Eller att "just mitt bidrag är ju så litet ändå". Eller en uppsjö av mekanismer för att försvara sitt (icke-)agerande.
Eller som helt enkelt anser att de positiva aspekterna av bilkörningen överväger (möjligheten att öht ta sig till/från jobb som boende på landsbygden, frakta stora stenar minns jag nån som sa, här på happy verkar många tycka att bilen är helt nödvändig för cykling t.ex. till/från skogen, bike park, eller ner i Europa på semester, etc).
Som med allt annat finns det positiva och negativa sidor av hur man agerar, och det blir en avvägning. Såväl på individnivå som samhällsnivå. Att man agerar på ett sätt betyder nödvändigtvis inte att man skiter i klimatet, bara att man gör en annan avvägning än vad nån annan skulle ha gjort.

[OT] Klimatförnekare
Sen är det många som säger att det där med att flytta ansvar till individen bara är någon slags konspiration från främst oljebolagens sida.

En omställning skulle förmodligen i första hand drabba diverse företag i energisektorn så allt det här fokuset på "vanligt folk" eller "någon bilist" är för mig ganska svårbegripligt

[OT] Klimatförnekare
Sen är det många som säger att det där med att flytta ansvar till individen bara är någon slags konspiration från främst oljebolagens sida.

En omställning skulle förmodligen i första hand drabba diverse företag i energisektorn så allt det här fokuset på "vanligt folk" eller "någon bilist" är för mig ganska svårbegripligt

Lite producentansvar för att täcka kostnader som uppstår kanske skulle få lite effekt.

Tillbaka
Topp