Uppdatering från Västkuststiftelsen.
När jag pratade med journalisten från Mölndals-Posten bad jag henne fokusera på lösningen, inte konflikten.
I en intervju i Radio Halland tyckte jag att vår åsikt blev mera tydlig.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=128&artikel=6917533
Här är artikeln, intervjun i radio är längre.
”Stiftelse vill hitta lösning i Sandsjöbacka
Publicerat kl 18.35
Stolpar på vandringsleder har väckt starka reaktioner från cyklister som också använder leden i Sandsjöbacka. Nu letas efter en lösning.
Västkuststiftelsen som tar hand om många naturreservat i landet, bland dem Sandsjöbacka satte nyligen upp ledstänger för att hjälpa folk som går på leden.
Men i helgen sågade någon ner stängerna som annars har väckt många reaktioner på sociala medier.
– Cyklister är en stor grupp som är ute i naturen. De använder cykel och vandringsleden och stolparna har ju irriterat. Därför hörde vi av oss till en stort cykelforum för att prata med cyklister för att hitta en gemensam lösning, säger Linus Kron är vd för Västkuststiftelsen.
Stolparna har väckt många diskussioner på sociala medier. Linus Kron har nu bokat tid med Göteborgs stigcyklister för att diskuttera en lösning.
– Vi får ransaka oss själva och se om det vi gjorde var en bra lösning eller om vi kunde göra något annat, säger Linus Croon.
– Har ni kommit på någon annan lösning som ni kunde ha gjort?
– Vi har fått många bra tips på cykelforumet som vi kommer ta till oss, säger Linus Kron.”