Ja, ja... En ny sadel var det (bra jobbat toysc!)
Det blir roligt att svara på måndagsfrågan på jobbet "Vad har du gjort i helgen?"
"Jo, jag har mätt avståndet mellan sittbenen".
Ännu ett till viktigt nummer att komma ihåg (tillsammans med hela familjens personnummer, längder, vikter och skostorlekar samt ett gäng pinkoder).
Dagens tur var 4h lång. Tiden verkligen flyger när man cyklar.
Hittade bra stigar idag och delade lekplats med ett gäng MTBikers. Höger eller vänstertrafik? Hur ska man tänka här? Lite vet och etikett tumregler mottages tacksamt.
Dagens fokus: inte lägga så mycket vikt på armarna utan på fötterna när jag står och hålla om handtaget mindre hårt.
Med ungefar samma kraft som om det var en öl (man vill ju inte att den går sönder).. ...Och tagga ner med fegbromsningen!
Det går bättre och bättre tycker jag. Dock har jag börjat utveckla ett gäng dåliga vanor som förtjänar sin egen kapitel. Återkommer.
Det härliga vädret innebär också att ändra levande varelser kommer ut och smurfar runtomkring oss människor. Mellan igår och idag fick jag ca. 13 insekter i ögonen och minst 5 i munnen (på tal om ovanor). Behöver skaffa skyddsglasögon ASAP...
"It's a poor sort of memory that only works backwards" Lewis Carroll, Alice's Adventures in Wonderland & Through the Looking-Glass