Trans Am Bike Race 2018

Gunnar O.

Aktiv medlem
Trans Am Bike Race 2018
E584040F-657B-46AE-884C-BDF77AB542DC.jpeg

Ja då är jag äntligen i Astoria, startplatsen för Trans Am Bike Race. Cyklade hit från Portland idag som en liten uppvärmning inför loppet.
På lördag går starten.

Trans Am Bike Race 2018
Tack, då blir det inte fullt lika olidligt spännande som RAAM med andra ord. Fast 680 osupportade mil, det är inget för vanliga dödliga. Detta ska bli kul att följa.

Trans Am Bike Race 2018
Ska följas! Lägga gärna upp lite mer info om dig osv så kan man väl dotwatcha sen antar jag.

Vill ha något att bryta av Ryan Flinn med också. Han är ju lite magstark ibland.

Trans Am Bike Race 2018
124EF580-F0DB-4943-B4B9-ED277C48BF39.jpeg
Vikten är:
Cykel med tempopinnar, 32-ekrade hjul och navdynamo lampor mm. ca 8,5 kg.
Extra kläder 2,2 kg
Sovutrustning 1,6 kg
Prylar (verktyg, reservslangar, Assoskräm, mm, mm) 1,5 kg

Trans Am Bike Race 2018
Vad siktar du på för ungefärligt dags/dygnssnitt?
Uppdatera gärna i tråden om du får tid över och det amerikanska wifi:et står dig bi....:)

Stort lycka till och cykla försiktigt!

Trans Am Bike Race 2018
Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2018
Den helt uppenbara förklaringen är att TABR INTE har fritt vägval (vilket tex Transcontinental Race har) utan en föreskriven rutt som deltagarna ska följa.

Trans Am Bike Race 2018
ohellstrom sa:
Den helt uppenbara förklaringen är att TABR INTE har fritt vägval (vilket tex Transcontinental Race har) utan en föreskriven rutt som deltagarna ska följa.
När jag läser följande på hemsidan:
Spirit: Above all, attempts are intended to be solo / self-supported, self-timed, and observed as one stage, i.e. the clock runs non-stop. The challenge is complete upon arrival to the opposite Trans Am terminus from start. There are no required checkpoints or designated rest periods on course. There is no finish time cut-off!

så trodde jag att endast start och mål var fastslagna, men så är alltså inte fallet?

För när jag läser vidare:
The Trans Am Bike Race is based on one guiding principle: Cycle the Trans America trail end-to-end, as fast as possible in a solo, self-supported fashion.
Så är det ganska tydligt med att man ska följa TAT end to end.....

Jaja, hur som helst, är jag sjukt imponerad av att bara få för sig att starta ett sådant här race.
Heja Gunnar!

Trans Am Bike Race 2018
Jag har en dunsäck (Marmot) 800 g. Exped hyperlight liggunderlag och kudde 400 g och en Alpkit Hunka bivy bag 400 g.
Kommer nog att sova en hel del på motell också.

Har inget planerat dagssnitt utan tar dagen lite som den kommer, beroende på väder och vind och dagsform.
Jag har haft en rätt jobbig vår med astmabesvär, vilket har gjort att träningen blivit lidandande, för att uttrycka det milt. Kommer att köra mitt eget race speciellt i början för att se om formen infinner sig så småningom.

Har i alla fall bokat hemresa till den 28 juni. :-)

Trans Am Bike Race 2018
GoranS sa:
Har för mig att Anton när han körde i fjol landade i att det blev ganska många motellövernattningar.

Stämmer bra, om du ska passa på att sova ute är det första veckan veckan som är mest komfortabelt. I klippiga bergen hade vi nollgradigt, två dagar senare var det 40 grader varmt i Kansas.

Men postkontoren är riktigt bra att sova på, vissa har till och med AC.

Trans Am Bike Race 2018
Hsde precis videokonversation med Gunnar och han verkar hur cool som helst. Jag var som ett asplöv dagen innan!

Ska bli så sjukt kul att följa dig Gunnar och njuuut av resan. Första två dygnen i Oregon är magiska

Trans Am Bike Race 2018
Räknar jag rätt går starten alltså klockan 3 i morgon eftermiddag svensk tid.

Om klart.se har rätt borde inledningen i alla fall bli rätt njutbar vädermässigt med soligt väder, behaglig tempertur och vindar som inte borde vara alltför illvilliga.

Trans Am Bike Race 2018
Matthijs Ligt har gåt ut hårdast och börjar närma sig 100 miles med en ledning på ca 7 miles.

Gunnar har trots löfte/hot om lugn start hunnit 77 miles och ligger klart på den övre halvan.

Tillbaka
Topp