Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Verkar som Sharp också varit inblandad i någon incident som tvingat honom att bryta:GoranS sa:Totalt har nu 33 stycken officiellt brutit, däribland Ligt och Sharp som båda låg skapligt till tidigare i loppet.
Avståndet har krympt till 28 miles.Petert sa:Andersen är tvåa 33 miles före Lewis. Båda rullar.
3000 miles passerade men fajten är fortsatt benhård. Verkar bara vara några hundra meter mellan dem.GoranS sa:Pauli och Schulz har en hård kamp om 4:e och 5:e plats. De bör nästan vara inom synhåll från varandra. De har 8-9 miles kvar till 3000 avverkade.
GoranS sa:Avståndet har krympt till 28 miles.Petert sa:Andersen är tvåa 33 miles före Lewis. Båda rullar.
Andersen stillastående sedan 1,5 timme tillbaka bidrar nog till inhämtandet.Petert sa:GoranS sa:Avståndet har krympt till 28 miles.Petert sa:Andersen är tvåa 33 miles före Lewis. Båda rullar.
13 miles
2 milesPetert sa:GoranS sa:Avståndet har krympt till 28 miles.Petert sa:Andersen är tvåa 33 miles före Lewis. Båda rullar.
13 miles
antonlindb sa:Jag börjar på riktigt tveka på om det är värt att hålla på med den här "sporten"...
GoranS sa:Vad ligger den gränsen på? Skrevs det inte att Schulz körde en 36-timmarsperiod utan sömn tidigare i detta lopp!? Om det stämmer och det är inom reglementet är det en tämligen "generös" regel om syftet är att undvika utmattade och trötta cyklister. Eller menar du att det är i andra lopp det dykt upp sådan begränsningar?
freddiesan sa:antonlindb sa:Jag börjar på riktigt tveka på om det är värt att hålla på med den här "sporten"...
Förstår vad du menar. Men det känns som att olyckor oftast sker i mörker eller skymning/gryning, alltså när cyklister är utmattade och syns sämre. Kanske måste införa förbud mot mörkerkörning? Det har ju dykt upp regler kring hur länge man får cykla utan längre paus om jag minns rätt.
Väsentligen tror jag man får förbjuda lopp utan en viss mängd vila i så fall. Jag tror att det finns en lockelse bland många i just det råa enkla formatet: "Hur fort kan du på cykel ta dig från A till B/längs denna rutt/från A till B via C,D,.../... skötandes dig själv". RAAM-exemplet stödjer hypotesen att det är mer tilltalande för deltagarna än att dessutom ha tilläggsförutsättningar i form av undre gräns vad gäller paustid.Fjärdebrunn sa:Jag tycker det är enkelt. Är det så att de tävlande ska färdas på allmän väg bör det nog finnas krav på vila under dygnet.Att det är ett tydligt tävlingsmoment och att klockan rullar hela tiden driver ju på vinnarskallen hos folk. Det räcker med att hårdköra en 60-milare för att fatta vad som händer. Å andra sidan verkar det ju vara mer undantag än regel på ultradistanserna som t ex denna. De allra flesta tar ju nattvila i någon form. Att förhindra att folk blir trötta är nog svårare.
Tack:)Petert sa:Det är 31 miles upp två platser till plats 22 i och leker vi med tanken att han skulle köra 32 miles i detta nafs skulle han vara på 15:e plats! Det kryllar av TABR:are i och runt staden Larned.
Nu endast 14 miles kvar till Lewis för Andersen. Snart kan Andersen hinna känna på andraplatsen en gång till innan Lewis ger sig iväg i sin Quest (som f ö borde höra till en velomomobilklass).
Som sagt...:)GoranS sa:Video på en stackars man som försöker hänga på ledaren:
Tror ev. problematik kring detta eliminerat sig själv vad det gäller Schulz och Pauli. Då det numera är 74 miles mellan dem lär fördelen av att "ligga på rulle" vara mkt begränsad. ;-)åberg sa:Är drafting tillåtet? :)
Lopez körde förbi Eureka. André och Bailey på väg in mot den orten nu.GoranS sa:Gunnar har nu hunnit 2514 miles och förefaller liksom fem andra ha tagit in på ett motell i Eureka, Kansas. Dessa sex cyklister befinner sig på platserna 15-20. Lopez har 8 miles kvar dit, André 19 miles och Bailey 23 miles. Sedan är det en lite större lucka ner till därpå följande cyklister.
Passerade Newton Igår eftermiddag. James och Header var helt slutkörda efter att ha varit uppe hela natten och jobbat.JLarsson sa:Gunnar verkade antingen inte besökt Newton bike shop eller så fastnade han inte på nån film.
Gunnar O. sa:Passerade Newton Igår eftermiddag. James och Header var helt slutkörda efter att ha varit uppe hela natten och jobbat.
Gunnar O. sa:Passerade Newton Igår eftermiddag. James och Header var helt slutkörda efter att ha varit uppe hela natten och jobbat.JLarsson sa:Gunnar verkade antingen inte besökt Newton bike shop eller så fastnade han inte på nån film.
Lite besviken av att bli mottagen lite halvhjärtat, efter allt positivt jag hört. Åt och duschade och fortsatte till Eurika. Är nu på en stäcka som jag cyklade 2012 i RAAM. Lite speciellt känns det.
Bara 17 mil så är jag ute ur Kansas. Skönt.
Hasse#7 sa:Gunnar O. sa:Passerade Newton Igår eftermiddag. James och Header var helt slutkörda efter att ha varit uppe hela natten och jobbat.JLarsson sa:Gunnar verkade antingen inte besökt Newton bike shop eller så fastnade han inte på nån film.
Lite besviken av att bli mottagen lite halvhjärtat, efter allt positivt jag hört. Åt och duschade och fortsatte till Eurika. Är nu på en stäcka som jag cyklade 2012 i RAAM. Lite speciellt känns det.
Bara 17 mil så är jag ute ur Kansas. Skönt.
Tur att du verkar pigg. Du kunde väl gjort lite kaffe och nattat stackarna efter allt jobb de gjort. Du är ju bara ute och cyklar en liten sväng. :)
Jag har jobbat och kört en hel del bil i USA, både i öst och väst och mitt i mellan, och en hel del kan nog tyvärr förklaras med en helt annan inställning till droger, inklusive alkohol, och körning. På tok för många kör höga och/eller stupfulla, trots alla poliser utmed vägarna. Betydligt fler än här hemma, upplever jag det som.antonlindb sa:freddiesan sa:antonlindb sa:Jag börjar på riktigt tveka på om det är värt att hålla på med den här "sporten"...
Förstår vad du menar. Men det känns som att olyckor oftast sker i mörker eller skymning/gryning, alltså när cyklister är utmattade och syns sämre. Kanske måste införa förbud mot mörkerkörning? Det har ju dykt upp regler kring hur länge man får cykla utan längre paus om jag minns rätt.
Ja, men det som är läskigt är att det sker på helt spikraka vägar, där sikten är flera kilometer. Jag kan inte förstår hur det kan hända!
mcperand sa:Jag har jobbat och kört en hel del bil i USA, både i öst och väst och mitt i mellan, och en hel del kan nog tyvärr förklaras med en helt annan inställning till droger, inklusive alkohol, och körning. På tok för många kör höga och/eller stupfullaantonlindb sa:freddiesan sa:antonlindb sa:Jag börjar på riktigt tveka på om det är värt att hålla på med den här "sporten"...
Ja, men det som är läskigt är att det sker på helt spikraka vägar, där sikten är flera kilometer. Jag kan inte förstår hur det kan hända!