Trans Am Bike Race 2018

Trans Am Bike Race 2018
269D00AB-9324-4244-86B2-BAC31AAC58C1.jpeg

Transition back into the real world begins.

Ja då var bubblan som man levt i under drygt 22 dygn över.
Det har varit ett helt fantastiskt lopp som verkligen har tagit mig genom ett ’rural america’ som jag tror att även många amerikaner aldrig sett.
Det har varit ofattbart hårt ibland och ortoligt härligt dessemellan. Det har varit gånger då jag bara velat kliva av cykeln och gråtit, men det har också varit tillfällen av överväldigande gläde och lyckorus.
Jag är verkligen mycket nöjd med hur jag lyckades genomföra loppet utan några större missöden och att jag körde mitt eget race, lyssnade på signaler från kroppen och inte drogs med av tävlingshetsen allt för mycket.
Det har varit några veckor med minnen och erfarenheter som jag kommer att bära med mig resten av livet.
Jag kommer att vara kvar här i Yorktown några dagar för att vila och ta emot mina vänner som kommer i mål nu strax efter mig och som jag träffat under loppet.
Jag ska komma med en utförligare berättelse på min blogg så snart jag kan.
Jag vill också tacka er alla för alla inlägg med moralisk support och stöd. Det har verkligen varit en energi-boost att läsa under loppet.

Trans Am Bike Race 2018
Jaha, nu återstår väl bara att börja ladda för nästa års TABR. I fjol hade vi Anton att följa och i år Gunnar. Vem/vilka av de svenska långcyklarna tar på sig att köra 2019 för att säkerställa att vi internetcyklister har lite svensk krydda på nästa års lopp?

Trans Am Bike Race 2018
GoranS sa:
Jaha, nu återstår väl bara att börja ladda för nästa års TABR. I fjol hade vi Anton att följa och i år Gunnar. Vem/vilka av de svenska långcyklarna tar på sig att köra 2019 för att säkerställa att vi internetcyklister har lite svensk krydda på nästa års lopp?

Jag ser fram mot TCR som drar igång om en månad. Då får vi dessutom spekulera kring vägval vilket ger lite extra krydda till internetcyklingen. Är det några Svenskar som deltar där? Någon som vet?

Trans Am Bike Race 2018
Lite sen då jag jobbat mycket, men Grattis Gunnar!!! Vilken grej alltså!! Sjukt mäktigt och grymt imponerad. Ska snart cykla "Transcontinental Sweden" (191mil) men det är ju bara en piss i havet i jämförelse :)

Trans Am Bike Race 2018
A.Nilsson sa:
GoranS sa:

Jag ser fram mot TCR som drar igång om en månad. Då får vi dessutom spekulera kring vägval vilket ger lite extra krydda till internetcyklingen. Är det några Svenskar som deltar där? Någon som vet?

Anton lär cykla i år igen.

Trans Am Bike Race 2018
Petert sa:
A.Nilsson sa:
GoranS sa:

Det stämmer! Sen kör även Adam Krabbe och en svensk kvinna jag har glömt namnet på :)

Trans Am Bike Race 2018
antonlindb sa:
Petert sa:
A.Nilsson sa:
GoranS sa:

Det stämmer! Sen kör även Adam Krabbe och en svensk kvinna jag har glömt namnet på :)

Anna Petters. Kul med tre svenskar. Lycka till redan nu Anton!

Trans Am Bike Race 2018
Jag trodde att hon som har cyklat runt jorden, fredrika ek (?) skulle vara med nu i Europa, men det var bara en gissning :)

Ryan Flinn verkar vara up and running. 67 mil till mål och han räknar med ståcykling pga dränage I skrevet.

Trans Am Bike Race 2018
Tycker jag står upp rätt mkt när jag cyklar berg, men 67 mil bara stående kan omöjligen vara angenämt. Misstänker att det ökade trycket på trampdynor och troligen även händer kan komma att bli rätt plågsamt. Jag misstänker att relativt frekventa pauser och att hålla cykelkvantiteten per dygn på rimliga nivåer kan vara bra/nödvändigt för att få det att funka. I synnerhet om han inte vill förlänga återhämtningen, vilket ju kan vara oönskvärt om han verkligen ska ge sig på TCR efter detta.

Trans Am Bike Race 2018
Ryan Flinn uppger själv att han satsar på dagsetappet om 15-20 mil sista biten, vilket väl i sammanhanget får betraktas som relativt måttligt och alltså bör ge god tid för pauser.

Trans Am Bike Race 2018
ohellstrom sa:
Ryan Flinn uppger själv att han satsar på dagsetappet om 15-20 mil sista biten, vilket väl i sammanhanget får betraktas som relativt måttligt och alltså bör ge god tid för pauser.

Pauser där han måste stå, lägga sig på rygg med benen upp eller eller lägga sig platt på mage. Kanske går det att ligga i fosterställning. En hård stackare!

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2018
ohellstrom sa:

Får mig att tänka på Steve Abrahams polare som ska köra LEJOG på en sån där elliptigo. På tal om att stå upp alltså.

Trans Am Bike Race 2018
Imponerande (?) envis! Men det måste vara jobbigt mentalt att ha mindre än en normal dagsetapp kvar och veta att den tar fyra dagar eller så att genomföra...

Trans Am Bike Race 2018
Bidde tydligen 101 miles igår för Flinn. Mätaren nu på 3993 miles totalt, d.v.s. 172 miles kvar. Kan han fortsätta i denna stil är han i mål innan lördagen är slut.

Trans Am Bike Race 2018
Någon som har länk till Gunnars blogg? Så man kan sitta å trycka på F5 tills det dykt upp ett inlägg om denna magiska insats, alt om den redan ligger uppe :-)

Trans Am Bike Race 2018
lindengbg sa:
Någon som har länk till Gunnars blogg? Så man kan sitta å trycka på F5 tills det dykt upp ett inlägg om denna magiska insats, alt om den redan ligger uppe :-)

Hej har inte kommit hem än, är i Paris just nu, men ska försöka att pränta ner något så snart som möjligt.

Trans Am Bike Race 2018
Härligt att formen infann sig.

Tur att du inte hört vad de här yngre hipsterpojkarna tänkte om att cykla över kontinenten,
från ca 14 minuter 40 sekunder.

Trans Am Bike Race 2018
Elva cyklister verkar fortfarande hålla på och trampa. Fyra är inom 100 miles från målet och tre har fortfarande inte lämnat Kansas bakom sig. Siste man har fortfarande 1590 miles kvar till mål.

Trans Am Bike Race 2018
Så jäkla bäst. Måste vara ganska lätt att skriva en artikel utifrån vad Gunnar själv skrivit och fotograferat. Bra att prestationen blir uppmärksammad. Jag skulle vilja vara som Gunnar om sisådär 15 år. Ren utopi.

Tillbaka
Topp