Miss Lycka 2.0
Aktiv medlem
Kom saa, Jacob!
Ännu en höjdare!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
geologen sa:Är det nån cyklist, den här "Jacob"? Mystiska inlägg som vanligt...
Ja, och i ett regnlopp. Det ska ju inte gå enl skivbromsmaffian...Pfaff sa:Men vänta nu... fälgbromsar?
ooms sa:Ja, och i ett regnlopp. Det ska ju inte gå enl skivbromsmaffian...Pfaff sa:Men vänta nu... fälgbromsar?
Miss Lycka 2.0 sa:Jag tror att det gäller att vara snabbast från start till mål och inte att bromsa sig fram.
geologen sa:Miss Lycka 2.0 sa:Jag tror att det gäller att vara snabbast från start till mål och inte att bromsa sig fram.
Och genom att ha bättre bromsar kan man bromsa senare och hålla en högre snittfart. Elementär fysik.
Skulle vilja se någon bromsa sig ur det släppet :-)1888 sa:Rätt nära dom fick rätt ?ooms sa:Ja, och i ett regnlopp. Det ska ju inte gå enl skivbromsmaffian...Pfaff sa:Men vänta nu... fälgbromsar?
geologen sa:Miss Lycka 2.0 sa:Jag tror att det gäller att vara snabbast från start till mål och inte att bromsa sig fram.
Och genom att ha bättre bromsar kan man bromsa senare och hålla en högre snittfart. Elementär fysik.
ooms sa:Skaplig räddning där med 4-5 km kvar! Kul att han fick en seger efter den här grymma vårsäsongen!
emmer sa:geologen sa:Miss Lycka 2.0 sa:Jag tror att det gäller att vara snabbast från start till mål och inte att bromsa sig fram.
Dessutom går det fortare nedför om det är tyngre. Elementär fysik.
Skulle tro att fördelen på den där typen av bana är försumbar.geologen sa:Miss Lycka 2.0 sa:Jag tror att det gäller att vara snabbast från start till mål och inte att bromsa sig fram.
Nu ska du inte försöka framhävda att ungdomssatsningar är något att ha. Det har ju happy mer än en gång kommit fram till att det är bara en eller annan elit som förbundet ska satsa på.Miss Lycka 2.0 sa:Han har troligtvis fått lära sig att både bromsa och växla under åren. Det är en hård skolning i Danmark.
GoranS sa:Skulle tro att fördelen på den där typen av bana är försumbar.geologen sa:Miss Lycka 2.0 sa:Jag tror att det gäller att vara snabbast från start till mål och inte att bromsa sig fram.
Liege-Bastogne-Liege.geologen sa:GoranS sa:Skulle tro att fördelen på den där typen av bana är försumbar.geologen sa:Miss Lycka 2.0 sa:Jag tror att det gäller att vara snabbast från start till mål och inte att bromsa sig fram.
Jag vet ju inte vad det är för lopp ni pratar om, men rent generell gäller det oavsett bana, förutom en rak spurtbana, typ dragrace på flygplats, eller ett backtempo... Det är så gott som alltid en fördel att kunna bromsa senare.
geologen sa:GoranS sa:Skulle tro att fördelen på den där typen av bana är försumbar.geologen sa:Miss Lycka 2.0 sa:Jag tror att det gäller att vara snabbast från start till mål och inte att bromsa sig fram.
Jag vet ju inte vad det är för lopp ni pratar om, men rent generell gäller det oavsett bana, förutom en rak spurtbana, typ dragrace på flygplats, eller ett backtempo... Det är så gott som alltid en fördel att kunna bromsa senare.
BengtG sa:Uppstod inte kastet för att han råkade broms lite på en gatu/vägmarkering?
Bengt-re sa:emmer sa:geologen sa:Miss Lycka 2.0 sa:Jag tror att det gäller att vara snabbast från start till mål och inte att bromsa sig fram.
Feta gubbar med skivbroms är snabbast då? ?
Peth sa:Bengt-re sa:emmer sa:geologen sa:Miss Lycka 2.0 sa:Jag tror att det gäller att vara snabbast från start till mål och inte att bromsa sig fram.
Yes, det är vi!
Bengt-re sa:Peth sa:Bengt-re sa:emmer sa:geologen sa:Miss Lycka 2.0 sa:Jag tror att det gäller att vara snabbast från start till mål och inte att bromsa sig fram.
Yes, det är vi!
Du gills inte. För ung, för vältränad och för lite fet.
Sådäså!
emmer sa:Det säger väl sig själv att det går snabbare om man inte kan bromsa
:-)
(Kör man CX med canti får man erfara det lite då och då :-) )
DT sa:Riktigt snygg seger! Och vilket hjärtat-i-halsgropen-ögonblick i slutet, hade kunnat gå riktigt illa i den farten.
MEN, varför hade de gjort om slutet av banan? Ingen Saint Nicholas-backe utan bara plattåkning i slutet, vad är det för jäkla trams??
Borde inte vara så svårt ... https://happyride.se/forum/read.php/1/3537268/3537322#msg-3537322NLC sa:Den stora frågan måste ändå vara om geologen kommit på vilket lopp trådstarten handlade om :-P