Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
SocialGimp sa:Jag har inget svar till dig men däremot en tanke. Vore schysst om det fanns någon portabel påhängsmotor som man snabbt monterar på cykeln som tar en upp till toppen. Därefter avmontering och ner i ryggsäcken. D v s att användas enbart för enkel transport uppför.
Tanken väcktes när jag i våras klättrade 1000 höjdmeter i 27 graders värme innan jag fick åka nerför. När jag väl var uppe så var jag så trött o sliten att utförslöpan inte kändes så kul som den kunnat om jag var lite piggare.
Bonzo sa:Du menar att du vill flytta vikten högre upp när du ska cykla nedför? Varför kan inte motorn sitta kvar på cykeln om nu ändå ska ha den typen av hjälpmedel?
Scut sa:
Det blir mer aktivitet om de som är intresserade av motorer skriver där.SocialGimp sa:Nä!Scut sa:
Ba' skoja... Fortfarande lite lite aktivitet där men det verkar ta sig. :)
Japp, blev inspirerad och skapade en användare där och skrev ett inlägg om påhängsmotorer.Stumpy sa:Det blir mer aktivitet om de som är intresserade av motorer skriver där.SocialGimp sa:Nä!Scut sa:
Ba' skoja... Fortfarande lite lite aktivitet där men det verkar ta sig. :)
+1Scut sa:
Spacekitty sa:Hoppas ni får riktigt dåliga Alibababatterier som eldar upp elmotorcykeleländet.
Spacekitty sa:Hoppas ni får riktigt dåliga Alibababatterier som eldar upp elmotorcykeleländet.
ponx sa:Jag gillar idén och väntar ivrigt på första videon. Hur är det med hemsnickrade batteripack efter youtubeinstruktion? Kan man ladda dem inomhus eller är det som med hoverboarden att man får ställa fram både ruska lång och ruska kort?
ForesterGuy sa:Spacekitty sa:Hoppas ni får riktigt dåliga Alibababatterier som eldar upp elmotorcykeleländet.
Brinn den elfte?
Tarkaz sa:Har själv länge kikat på bafang.
tomasis sa:Tarkaz sa:Har själv länge kikat på bafang.
Vilken model tänker du på? Intressant det finns en baknav.
750w bbs2 8fun verkar popular. Skulle ta enbart engine eftersom det handlar om låg budget. Vevar och skärmen verkar onödiga.
Spacekitty sa:tomasis sa:Tarkaz sa:Har själv länge kikat på bafang.
750w bbs2 8fun verkar popular. Skulle ta enbart engine eftersom det handlar om låg budget. Vevar och skärmen verkar onödiga.
Det blev en motorcykeltråd till slut. Härligt.
Valhalla_ sa:Du skulle kunna köra med navmotor. Det är väl det enklaste. Allt annat blir sannolikt inte så bra.
Scut sa:
Valhalla_ sa:Men hur ska du få på en navmotor?
Eller sätter man den i vevlagerhylsan kanske? I så fall är det ju en rätt smutt lösning.
tmalm sa:Scut sa:
+1
Det börjar bli väl mycket el här, det borde räcka för å hålla liv i ert eget forum.
/T
Det där låter ju nästan som en utmaning. :-)tomasis sa:tmalm sa:Scut sa:
+1
Det börjar bli väl mycket el här, det borde räcka för å hålla liv i ert eget forum.
/T
Om någon har ej nåt konstruktivt att säga , får han hålla sig bort från tråden
tomasis sa:Spacekitty sa:tomasis sa:Tarkaz sa:Har själv länge kikat på bafang.
Det blev en motorcykeltråd till slut. Härligt.
Nope. När jag stänger motorn av blir det en cykel. Cykel gaffel. Cykel däck osv
Breaking the law! På en elcykel.tomasis sa:Det e kul va en pirat. Jag var aldrig intresserad följa lag. Det kan va kul hitta gömda poliser i skogen om dom har tid
Jag får väl camouflagera norco ramen som e själva tjock redan
Freddie L sa:Breaking the law! På en elcykel.tomasis sa:Det e kul va en pirat. Jag var aldrig intresserad följa lag. Det kan va kul hitta gömda poliser i skogen om dom har tid
Fränt! :-)
tomasis sa:Valhalla, en bra fråga..kanske man får ta isär motorn och modifiera. Eller leta efter andra märke. Jag får fundera på det
Nej, jag hänger inte med i tv-svängen faktiskt. För i pistvakt är det väl (minst) tre norrlänningar? Men är det roligt så tror jag säkert du upplyser mig så jag kan titta ifatt! ;-)tomasis sa:Freddie L sa:Breaking the law! På en elcykel.tomasis sa:Det e kul va en pirat. Jag var aldrig intresserad följa lag. Det kan va kul hitta gömda poliser i skogen om dom har tid
Känner du till en tv serie på SVT play ..det där om två norrlänningar :D
Valhalla_ sa:tomasis sa:Valhalla, en bra fråga..kanske man får ta isär motorn och modifiera. Eller leta efter andra märke. Jag får fundera på det
Kan du leva med square taper så är det väl ok. Hur är det med effekten? Bra är väl att hålla det till max 250w men du är naturligtvis fri att göra som du vill där.
Nåväl, kul ide, jag hade gärna haft en sådan variant på min scott gambler för de dagar man inte har tillgång till lift. Men kör man liftburet vill man ju gärna kunna ta av elprylarna enkelt och det kan jag tänka mig inte är helt smidigt.
Freddie L sa:Nej, jag hänger inte med i tv-svängen faktiskt. För i pistvakt är det väl (minst) tre norrlänningar? Men är det roligt så tror jag säkert du upplyser mig så jag kan titta ifatt! ;-)tomasis sa:Freddie L sa:Breaking the law! På en elcykel.tomasis sa:Det e kul va en pirat. Jag var aldrig intresserad följa lag. Det kan va kul hitta gömda poliser i skogen om dom har tid
Känner du till en tv serie på SVT play ..det där om två norrlänningar :D