Hej! Jodå, jag är också ute och trampar landsväg då och då. Som sagt, mot kungsbacka/landvetter går det många fina vägar. Har du kört runt Lygnern? Kolla kartan på
http://www.gbgmtb.tk , det är en trevlig, backig runda. :-9 Går att göra om så den blir allt från 10 till 14-15 mil.
Sen har jag spanat in, men inte kört, en väg som går österut vid Ale. Den ska till slut gå till Sollebrunn har jag för mig, sen Alingsås, blir kanske mer än 10 mil men verkar fin. Tror att det går att korta ner den med till ca 6-8 mil om man kör hem via Gråbo/Hjällbo eller mot Jonsered/Partille.
Ibland cyklar jag runt Hisingen, först norr förbi Bäckebol och vidare nästan till fästningen, svänger vänster och tar sikte på Lilleby Havsbad på vägen för att få en längre sväng - vägen till det badet är rätt kul det med! Sen hemåt förbi torslanda och oljehamnarna, inte vackraste utsikten men det blir ca 6-7 mil.
Sen är gamla banvallen ner till Särö en klassiker, som går att avsluta med att åka till Kungsbacka och sen hem därifrån via Kållered. Men den känner du nog till?
Just nu är det fullt upp med mtb, men om ca fyra-fem veckor kan jag tänka mig cykla racer runt Lygnern, ifall du vill haka på?
/Leo