(1/2 OT ) Sportbutiken XXL

Jo, jag vet att det inte är gamla Karrimor tyvärr. Kvaliten återstår att se, mycket prylar håller inte särskilt länge ens om det är dyra märken tycker jag så alla köp är en chansning. De satt i alla fall bra, om sömmarna går upp så får jag anlita min mamma i vanlig ordning :-)

Gamla Karrimor verkar leva kvar som Karrimor SF för att öka på förvirringen.

Jag som är 183cm, vad kommer jag tycka om 183cm liggunderlag?
Jag är 180 cm och har funkat bra med 183 underlag. Dock kändes det lyxigt med ett 197 när jag ett tag hade det, då var det aldrig tal om att något skulle någonsin sticka ut över kanten. Jag tror det beror lite på hur man sover, sidosover man så drar man i hop sig lite och längden är inget problem (men bredden blir det), ligger man rak som en fura så kan botten på sovsäcken/fötterna under quilten sticka ut. I praktiken brukar jag numera lägga lite kläder under den uppblåsbara kudden, utanför/ovanför liggunderlaget, och får på så sätt en ca två meter lång liggplats.

Jag är 180 cm och har funkat bra med 183 underlag. Dock kändes det lyxigt med ett 197 när jag ett tag hade det, då var det aldrig tal om att något skulle någonsin sticka ut över kanten. Jag tror det beror lite på hur man sover, sidosover man så drar man i hop sig lite och längden är inget problem (men bredden blir det), ligger man rak som en fura så kan botten på sovsäcken/fötterna under quilten sticka ut. I praktiken brukar jag numera lägga lite kläder under den uppblåsbara kudden, utanför/ovanför liggunderlaget, och får på så sätt en ca två meter lång liggplats.
Ah, beställt ett. Vem vet när de tröttnar på en här hemma..

Ingen aning hur grundlurad jag blivit denna gång, utan jämförde bara med vad stadium outlet erbjöd för pengarna. Fick bli en Helly Hansen dunjacka, för hunden att riva sönder.
2489.webp

mm, försiktigt tveksam till de nya ägarna. Butiken på Emporia ser ut som kriget och de blandar in några riktiga bottenskrap till barncyklar i sortimentet.
Möjligen att de bara bygger om men hur viktigt vara det att flytta gymutrustning från första till sista delen men flytta kosttillskott i andra riktningen.....

Förr handlade jag på XXL säkert ett par gånger i månaden, cykel, outdoor, kläder, utrustning. Nu vet jag knappt när jag handlade där sist. Deras köpvillkor (frakt till butik, returer, öppet köp) har försämrats avsevärt och många erbjudande finns endast online. Är det då osäkerhet på storlekar med risk för returer så avstår jag hellre. Tycker även att sortimentet överlag blivit betydligt sämre

Förr handlade jag på XXL säkert ett par gånger i månaden, cykel, outdoor, kläder, utrustning. Nu vet jag knappt när jag handlade där sist. Deras köpvillkor (frakt till butik, returer, öppet köp) har försämrats avsevärt och många erbjudande finns endast online. Är det då osäkerhet på storlekar med risk för returer så avstår jag hellre. Tycker även att sortimentet överlag blivit betydligt sämre
Ja, köpvillkoren har ju gått från bäst på marknaden till absolut sämst. De tar ju t.o.m. betalt för frakt till butik numer.

mm, försiktigt tveksam till de nya ägarna. Butiken på Emporia ser ut som kriget och de blandar in några riktiga bottenskrap till barncyklar i sortimentet.
Möjligen att de bara bygger om men hur viktigt vara det att flytta gymutrustning från första till sista delen men flytta kosttillskott i andra riktningen.....
Ändå logiskt att ha gymutrustningen närmast kassorna. Kattlebells och sånt alltså.

Ändå logiskt att ha gymutrustningen närmast kassorna. Kattlebells och sånt alltså.
Ser ut som faan - och nu handlade jag inte sånt där innan men skulle säga att sortimentet har gått mer mot vad du har på stadium.
Jag skiter i vilken ordning de har gejorna men det ser hemskt ut.

(ska man gå med sin bell genom hela jävla emporia till parkering så spelar nog placering i butiken mindre roll)

Läste någonstans (minns inte var) att man skall öppna butiker i Sverige under Sports Direct-varumärket parallellt med XXL
Min första känsla när jag besökte XXL strax efter att de bytt ägare var att det nog kommer att ske ett namnbyte på sikt.

Mitt närmaste XXL har varit på dekis en längre tid, så det känns faktiskt lite mer uppordnat nu än de senaste par åren. Dock så är det långt ifrån det gamla XXL i utbud och kvalitet, hörde också en i personalen på cykelavdelningen beklaga sig till en kund om att de inte hade samma frihet och möjligheter att hjälpa som tidigare efter att de fått ny ägare och att deras regler idag var "mycket striktare", jag hörde dock inte vad den ursprungliga frågan gällde.

När Decathlon stängde så fick jag köpa lite tillbehör och sånt på XXL. Reservdelar till just min cykel var de rätt hopplösa på - men nu har Uppsala cykelkraft som har hela min drivlina i lager mest hela tiden :D

Både Cykelkraft och Thansen är billigare vad gäller övriga tillbehör.

När Decathlon stängde så fick jag köpa lite tillbehör och sånt på XXL. Reservdelar till just min cykel var de rätt hopplösa på - men nu har Uppsala cykelkraft som har hela min drivlina i lager mest hela tiden :D

Både Cykelkraft och Thansen är billigare vad gäller övriga tillbehör.
Hmm. Jag har köpt lite standardgrejor på lokala cykelkraft på sistone. Lagerkulor o sånt. Inget har funnits i butiken utan på spobiks lager, var nu det finns nånstans, i Långtbortistan sannolikt för även med upphämtning i butik är leveranstiden minst dubbelt mot vilken tysk somhelst och det som ligger på "fjärrlager" (dvs grossist) månadslång leveranstid. Enda anledning för mig att handla där är att de inte har fraktkostnader vid upphämtning.

Tillbaka
Topp