½OT eller inte]Erektionsproblem!

Emil skrev:
-------------------------------------------------------
> Jaha... en anledning att sitta framför happy
> istället för att cykla i skogen.

Med tanke på hur länge sedan du cyklade tycker man att du borde ha läst den här tråden istället? :P

Igen? Det känns som om det är en undersökning som någon journalist gräver upp varje år.

De två förra studierna var ju inte direkt ett under av vetenskaplig metodik. Är alltid lite misstänksam när kvällstidningarna rapporterar om "medicinska rapporter". Till exempel finns det ett faktafel i artikeln. Hur mycket kan man lita på "sammanfattningen" då?

Skogling skrev:
> Jag vaknar med stake varje morgon... ;o)

Vems ?? (som om jag behöver fråga...)

Senast ändrad:
Stewe skrev:
> Skogling skrev:
> > Jag vaknar med stake varje morgon... ;o)
>
> Vems ?? (som om jag behöver fråga...)
>
Det borde DU veta älskling... :op

Har faktiskt fått domningar i snabeln ett par ggr efter några långkörare. Ena gången satt det faktiskt i i nästan 7 dagar.... Blev lite orolig och ringde till läkare och han sa att det förekommer hos elit cyklister :p Han sa även att det är många nerver som går förbi beckenbenet och att långvarit tryck kan ge domningar. Om jag fick det flera ggr så avrådde han mig från att fortsätta att cykla.

Jag har vinklat ner sadeln i framkant och har inte haft stickningar sedan dess :)

Wasterboy skrev:
> Jag har vinklat ner sadeln i framkant och har inte
> haft stickningar sedan dess :)

Undrar om han som skrev den här tråden känner en bekant ilning i sitt skrev när han läser det du skrev...

Senast redigerad av en moderator:
Min teori är att sånt där blir värre ju mer framåtlutad man sitter i förhållande till sadeln. Racerfolket borde vara mer drabbade än skogsåkare..?

Jag vet inte hur ni sitter på sadeln pôjkar, men när jag sitter på räsern så sitter jag på sittbenen som har kontakt med sadeln på dess bredaste ställe. Det område som befinner sig mellan pung och röv är inte ihoppressat alls! Månne har ni för smala sadlar? Nu är ju sökfunktionen disablad, men jag tror det var AJ som hade skrivit ett inlägg om hur bred sadel man ska ha.

Rent generellt så tror jag att risken att dra på sig vävnadsstörning (sedan vad det leder till är en annan sak som det fortfarande inte finns några entydiga forskningsresultat om) är större om man cyklar landsväg. Långa pass där man sitter ner stor del av tiden. På skogshojen hoppar man ju runt mer.

the_TnT skrev:

> Undrar om han som skrev den här tråden känner en
> bekant ilning i sitt skrev när han läser det du
> skrev...

Jag känner till problematiken om jag säger så... :)

Tillbaka
Topp