Giro d'Italia, 2026, 9-31/5

Jag undrar om Egan Bernal bara har missat att toppa formen rätt eller om han har något fel på kroppen (?).
Låter nästan som han har en infektion i kroppen i denna intervju i Cyclingnews efter etapp 4 - där han enligt egen utsago hade en puls på >190 i 20 minuter.

Och idag avhängd igen och i mål med Sepp Kuss och co 3 minuter efter JV..

Senast ändrad:
Jag tror bara han har kört lite för få höjdmeter under försäsongen.
1778870431706.webp

Eulálio verkar ha försvarat sig rätt skapligt. Som väntat tappade han dock så pass mkt att de som ev. trodde att han skulle vara något huvudbry för Vingegaard nog får tänka om.

Eulálio verkar ha försvarat sig rätt skapligt. Som väntat tappade han dock så pass mkt att de som ev. trodde att han skulle vara något huvudbry för Vingegaard nog får tänka om.
Ja. Felix Gall är nog ett större huvudbry efter att han körde så disciplinerat idag och tog tillbaka så mycket tid de sista kilometerna i slutet. Blir spännande att se hur den duellen utvecklar sig på söndagens etapp.

Inga större resultat, men han var ändå 2a på en etapp i Tour de Swiss 2025 (stage 8). Almeida vann med 24sek

Iof var etappen endast 10km o de var uppför hela sträckan.
Berstempo är väl Galls kopp te medan plattempo är långt ifrån hans likör.

Var t.ex. 39:a på första tempot på touren ifjol, drygt 3 min efter vinnaren.

Fina landskap och häftigt branta små backar i slutet idag. Det är inte bara de maffiga bergsetapperna som är sevärda. 🙂

Mmm, det lockande för semester! Gäller att övertyga hemmafronten, en backe att cykla uppför får inte plus-poäng i familjen ;)

/A

Ska man trampa själv så är platta vägar längs kusten att föredra ! Sandstrand & havet bredvid, och öl och pizza med jämna mellanrum.

Fina landskap och häftigt branta små backar i slutet idag. Det är inte bara de maffiga bergsetapperna som är sevärda. 🙂
Gäller i mitt tycke även för när man cyklar själv. Visst, höga berg är häftiga, men även det kuperade landskapet där man har kortare (och inte sällan branta) backar kan vara riktigt kul.

Tillbaka
Topp