Giro d'Italia, 2023

GustafH

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Alltså, det här med att fira innan mållinjen? Har vi inte lärt oss det än? Nu gick det ju bra. Men ändå!

Och tre andraplatser för Gee, det måste ju svida lite.

GustafH

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Undrar varför INEOS valde att släppa tröjan. Känns uppenbart att de slängde den på vägen.
Känns väl inte orimligt att de har koll på Ven som var längst fram, vilket hot de var och tycker att det kanske skulle vara rätt gött att kunna gå direkt till bussen efter mål och slippa podieintervjuer, podieceremoni, dopingkontroll och annat obligatoriskt som kommer med tröjan.

Der Kaiser

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Jag tycker det bevisar att de stora loppen borde skära ner på GC-ledarnas åtaganden efter målgång då lagen inte vill ha tröjan i onödan för att den tar för mycket från det sportsliga.

InlineOla

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Jag tycker det bevisar att de stora loppen borde skära ner på GC-ledarnas åtaganden efter målgång då lagen inte vill ha tröjan i onödan för att den tar för mycket från det sportsliga.
Tror snarare huvudanledningen att inte vilja ha tröjan är att slippa köra in utbrytningar o ligga o borra längst fram i klungan. Skönt att lägga över ansvaret på nåt annat lag några dagar.

ooms

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Orterna som betalar stora pengar för att få ha start och målgång vill nog också att stjärnorna ska synas lite, så ta bort ceremonier lär nog inte ske i första taget.

InlineOla

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Ja, helt exceptionellt trist, deppigt för mig som håller på Remco. :confused:

Här i Sverige vet jag inte ens om man kan begära/önska att testa sig mot Covid längre? Tror man blir hänvisad till att göra ett eget suspekt hemtest i så fall? Känns som det varit en enorm nedklassning av Covid varje fall men trots det lyckades eländet delvis förstöra Girot varje fall, tröttsamt.

Jag var rejält risig i början april o besökte vårdcentralen efter 1v hemmasjukskrivning. Jag frågade om de inte skulle testa mig men det gjorde man inte längre, dom hade inte ens möjlighet till det, bara på sjukhus.

Nu hoppas vi på lite action!

ooms

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Remco var krasslig men inte sjukare än att han kunde vinna tempoetappen samma dag han blev avplockad. Tror inte han hoppat av om han inte blivit sämre än så.
Ska ju dock påpekas att det var teamet som testade och plockade bort honom, inget krav fr arrangören eller italienska myndigheter.
Norrmannen körde väl flera etapper med konstaterad smitta innan han klev av, så hans team hade uppenbarligen slappare policy.

Ari.m

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Ändå överraskad positivt, trodde vi skulle få se ett patenterat Roglic-ryck och seger.
För det är väl inte så kallt beräknat av Jumbo att Jeromes stall ska ta ansvar för kommande etapp?

Tjock Sagan

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Tror snarare huvudanledningen att inte vilja ha tröjan är att slippa köra in utbrytningar o ligga o borra längst fram i klungan. Skönt att lägga över ansvaret på nåt annat lag några dagar.
Lite sen på bollen men få av GC lagen som har hela manskapet kvar. Lite jobbigt att ett lag på 4-5 pers ska försöka köra ikapp en utbrytning på 20 pers.

Jag tycker själv detta är ett sjukt intressant Giro iom att GC lagen försvagats så mycket att ingen varken orkar eller vill kontrollera etapperna. Äntligen händer det något redan från start och inte 5h in i racet.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Kul att nestorn och undomströjan gjorde upp tillslut. Almeidas tid kommer nu. Fint med lite explosiva klättrare.

Jag tror inte Roglic är slut för toppstrid här. Slutforceringen gav prov på det. Fler backar kvar att ha bättre dagar i.

ooms

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
aha, ok, intressant 🙂

Ändå en rätt udda utveckling, från vaccinationshysterier, testhysterier, mass-spridning av Covid, död och bedrövelse till att man nu får betala en tusing för testet så kanske de gör det. Trots att jag fick lunginflammation runt årsskiftet så vägrade de testa mig trots att jag bad om det, det var hemtest som gällde (vilket var negativt). Men jag antar att det numera är så pass försvagat att det inte klassas värre än en influensa. Men som sagt, jag är lätt skeptisk till den senaste vaccinationsmixen måste jag säga, nr 4 för mig (vet flera som reagerat mot den inklusive jag själv). Återstår att se hur det blir om fler och fler nu börjar tröttna på alla jäkla vaccinationer, om den då kan få ny styrka.

Ok, sorry för OT, man blir väl smått hatad. 🙃
Det är för att det inte klassas som samhällsfarlig sjukdom längre. Då har du egentligen ingen nytta av att veta om det är covid eller nåt annat.
Vaccinrekommendationerna är ju också ändrade nu, är du under 50 rekommenderas du inte ta några fler doser. Men för de som vill finns det ändå en dos reserverad som man får ta tidigast 9 månader sedan senaste. Men sedan lär det vara stopp.
Slut ot.

Liknande trådar

Topp