CalypsoCult
Medlem
Giro d'Italia, 2023
Thibaut Pinot får verkligen sporten att leva. Passion rakt av. Fint skrivet. https://www.rouleur.cc/blogs/the-ro...hibaut-pinot-s-ride-at-the-2023-giro-d-italia
Mycket fint skrivet.Thibaut Pinot får verkligen sporten att leva. Passion rakt av. Fint skrivet. https://www.rouleur.cc/blogs/the-ro...hibaut-pinot-s-ride-at-the-2023-giro-d-italia
Episkt dåligt väder. Ändå packat med folk längs gatorna i byarnaSkitväder idag igen.
Känns väl inte orimligt att de har koll på Ven som var längst fram, vilket hot de var och tycker att det kanske skulle vara rätt gött att kunna gå direkt till bussen efter mål och slippa podieintervjuer, podieceremoni, dopingkontroll och annat obligatoriskt som kommer med tröjan.Undrar varför INEOS valde att släppa tröjan. Känns uppenbart att de slängde den på vägen.
Tror snarare huvudanledningen att inte vilja ha tröjan är att slippa köra in utbrytningar o ligga o borra längst fram i klungan. Skönt att lägga över ansvaret på nåt annat lag några dagar.Jag tycker det bevisar att de stora loppen borde skära ner på GC-ledarnas åtaganden efter målgång då lagen inte vill ha tröjan i onödan för att den tar för mycket från det sportsliga.
Jo det har känts rätt avslaget många av etapperna. Att Remco klev av o dåligt väder har väl lagt ytterligare sordi på tillställningen.Är detta inte det tråkigaste Girot i mannaminne? Utbrytargirot
Att Remco klev av o dåligt väder har väl lagt ytterligare sordi på tillställningen.
Ja, helt exceptionellt trist, deppigt för mig som håller på Remco.
Här i Sverige vet jag inte ens om man kan begära/önska att testa sig mot Covid längre? Tror man blir hänvisad till att göra ett eget suspekt hemtest i så fall? Känns som det varit en enorm nedklassning av Covid varje fall men trots det lyckades eländet delvis förstöra Girot varje fall, tröttsamt.
Spelar väl ingen roll om det är covid eller annan influensa . Tror alla hoppar av i vilket fall om man är sjuk så är man
Ska ju dock påpekas att det var teamet som testade och plockade bort honom, inget krav fr arrangören eller italienska myndigheter.Remco var krasslig men inte sjukare än att han kunde vinna tempoetappen samma dag han blev avplockad. Tror inte han hoppat av om han inte blivit sämre än så.
Man undrar hur bra Kuss är idag om han inte hade behövt tänka på Roglic.
han kanske tappa batteriet igen.Så himla stark va han inte, där åkte han av.
Alla kommer att dö, det har jag läst på Flashback så det är sant😉Mitt intryck är att folk blir mer sjuka av vaccinet än av Covid numera,
Lite sen på bollen men få av GC lagen som har hela manskapet kvar. Lite jobbigt att ett lag på 4-5 pers ska försöka köra ikapp en utbrytning på 20 pers.Tror snarare huvudanledningen att inte vilja ha tröjan är att slippa köra in utbrytningar o ligga o borra längst fram i klungan. Skönt att lägga över ansvaret på nåt annat lag några dagar.
Det är för att de inte får betalt för det längre. Säger du att du vill betala den tusenlapp eller vad det är ett pcr-test kostar, lär du få ta ett.exakt, de gör inte det längre, inte ens om man frågar
Det är för att det inte klassas som samhällsfarlig sjukdom längre. Då har du egentligen ingen nytta av att veta om det är covid eller nåt annat.aha, ok, intressant 🙂
Ändå en rätt udda utveckling, från vaccinationshysterier, testhysterier, mass-spridning av Covid, död och bedrövelse till att man nu får betala en tusing för testet så kanske de gör det. Trots att jag fick lunginflammation runt årsskiftet så vägrade de testa mig trots att jag bad om det, det var hemtest som gällde (vilket var negativt). Men jag antar att det numera är så pass försvagat att det inte klassas värre än en influensa. Men som sagt, jag är lätt skeptisk till den senaste vaccinationsmixen måste jag säga, nr 4 för mig (vet flera som reagerat mot den inklusive jag själv). Återstår att se hur det blir om fler och fler nu börjar tröttna på alla jäkla vaccinationer, om den då kan få ny styrka.
Ok, sorry för OT, man blir väl smått hatad. 🙃