Giro d'Italia, 2023

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Har en kollega som precis däckade hårt av covid. En vända till sjukhus bla. Alldeles riskfritt är det inte. Min egen erfarenhet (2 vändor) är att det ger klara negativa effekter på konditionen.

Luktapåblommorna

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Har inte sett de två senaste etapperna, vilket ingen annan heller verkar har gjort om en tittar på aktiviteten i den här tråden. Men, kommer det finnas cyklister kvar till sista etappen?

Der Kaiser

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Har inte sett de två senaste etapperna, vilket ingen annan heller verkar har gjort om en tittar på aktiviteten i den här tråden. Men, kommer det finnas cyklister kvar till sista etappen?
Pedersen hade mask på intervjun innan starten idag, pest-protokollen i full gång, vilket knappast hjälper när åskådarna står o skriker i deras ansikten under klättringarna....men några ska väl klara sig, om de inte kraschar bort sig.
Men blir det sub 100? Sub 50?

Ilritorno

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Jo då. Fin utbrytning i går. Riktigt starkt kört och kul för Cort.
Stark utbrytning idag med, av framförallt Rex. Även om den inte höll denna gång.

Jäkligt tråkigt med Tao G. H. I sitt livs form denna vår. Inneos har tagit mycket stryk nu.

Ja det är ju ett rätt galet Giro när gäller antalet olyckor och sjukdomar.

Försöker f.ö. undvika den här tråden under dagen, då jag generellt ligger ett par timmar efter med mitt tittande på etapperna.

ooms

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Kors i taket, lite bilder i Sportnytt ikväll. Sedan avslutar programledaren med att skämma ut sig genom att säga att ”britten Jerome Thomas leder” 🤦‍♂️
Hon tittade noga ner i manus innan hon uttalade ”Jerome” oxå…

Der Kaiser

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Jo då. Fin utbrytning i går. Riktigt starkt kört och kul för Cort.
Stark utbrytning idag med, av framförallt Rex. Även om den inte höll denna gång.

Jäkligt tråkigt med Tao G. H. I sitt livs form denna vår. Inneos har tagit mycket stryk nu.

Ja det är ju ett rätt galet Giro när gäller antalet olyckor och sjukdomar.

Försöker f.ö. undvika den här tråden under dagen, då jag generellt ligger ett par timmar efter med mitt tittande på etapperna.
Samma här. Tråda non grata tills jag tittat ikapp.

NLC

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Har inte sett de två senaste etapperna, vilket ingen annan heller verkar har gjort om en tittar på aktiviteten i den här tråden.
Personligen handlar det mindre om jag har sett etapperna eller ej vs hurvida jag finner intresse i att diskutera något om dem. Att (bara) kort kommentera om vem som vann är ganska ointresserant i det stora hela, särskilt när förhållandena runt under etapperna har varit minst sagt utmanande.

För riktigt bra sammandrag och analyser - lyssna in Girovagando på https://thecyclingpodcast.com/

Luktapåblommorna

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Personligen handlar det mindre om jag har sett etapperna eller ej vs hurvida jag finner intresse i att diskutera något om dem. Att (bara) kort kommentera om vem som vann är ganska ointresserant i det stora hela, särskilt när förhållandena runt under etapperna har varit minst sagt utmanande.

För riktigt bra sammandrag och analyser - lyssna in Girovagando på https://thecyclingpodcast.com/

Nog tror jag att det finns personer här som kollar, det betvivlar jag inte, inte minst är du ett bevis på det. Men aktiviteteten i tråden är den lägsta jag upplevt kring någon av de tre stora etapploppen sedan jag reggade mig på happy. Kan självklart finnas många olika anledningar till varför det är så, och anledningen behöver inte vara huruvida någon kollar.

Enligt nyheterna verkar det vara katastrofväder i regionen om de är kvar i Emilia-Romagna.
Är det bergsetapp idag eller de kommer imorgon/lördag/söndag?

Vilka är kvar som tävlar om GC, Jerome, Roglic, Almeida?

Der Kaiser

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Nog tror jag att det finns personer här som kollar, det betvivlar jag inte, inte minst är du ett bevis på det. Men aktiviteteten i tråden är den lägsta jag upplevt kring någon av de tre stora etapploppen sedan jag reggade mig på happy. Kan självklart finnas många olika anledningar till varför det är så, och anledningen behöver inte vara huruvida någon kollar.

Enligt nyheterna verkar det vara katastrofväder i regionen om de är kvar i Emilia-Romagna.
Är det bergsetapp idag eller de kommer imorgon/lördag/söndag?

Vilka är kvar som tävlar om GC, Jerome, Roglic, Almeida?
Hörde igår eller förrgår att de tagit bort St bernardspasset från lördagsetappen pga snö.

Relevanta GC-contenders: Ja, rimligen. Caruso och Kämna är inom 2 minuter, krävs nåt extraordinärt för att vinna för dem (Iof kanske både Jerome o Primoz ramlar bort, men Almeida ska väl hålla gummit ner) Leknesund bara 35 sekunder, men honom räknar väl ingen med som vinnare.
Edit: rättat Leknesunds position.

Senast ändrad:

NLC

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Inte konstigt att folk i klungan får Covid när folk som Bystrøm, med konstaterad covid, cyklar loss som om inget hänt. 🤷‍♂️
Kanske en taktik, ingen som tänkt på det tidigare? Ha med en sjuk ryttare som smittar de andra lagen. Sen var det väl inte förkylning som gjorde att t.ex. Tao Geoghegan Hart lämnade. :)

Det är en intressant fundering, när Corona/Covid-19 var nytt så modellerades det friskt från någon aero-ingenjör på hur viruspartiklar skulle kunna tänkas spridas när någon rör sig framåt (liksom farhågor om kontaktsmitta, luftburet plus ANNAT).

NLC

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Etapp 13 bjuder på närmare 21 mil och gissningsvis uppemot 5000 hm, dock med en påtaglig relativt platt del före sista backen upp till Crans Montana så man får väl se om det blir en väntan på slutbacken för GC-åkarna.
Visa bilaga 590975
Om jag förstått det rätt så är det "bara" sista svängen upp över St Bernardspasset ersatt av tunneln och fortfarande +5K höjdmeter

IMG_0485.jpeg

Men fortfarande förmodligen först i sista stöten som det blir åka av. Lite som resten av girot

Mats65

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Om jag förstått det rätt så är det "bara" sista svängen upp över St Bernardspasset ersatt av tunneln och fortfarande +5K höjdmeter

Visa bilaga 626544

Men fortfarande förmodligen först i sista stöten som det blir åka av. Lite som resten av girot
Återstår att se om de kommer köra över Croix de Coeur. Det går rykten på Twitter om att en del i klungan tycker att nerfarten är för farlig.

weldion

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Dagens etapp skall tydligen vara nerkortad. Slog igång sändningen och möttes av en skärm som angav detta.
Edit: Läser man även det som @ooms precis skrev och inte bara tittar lite snabbt på bilden, då finns denna information redan i tråden. Uff.

Marcusorca

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Pinot är inte kompis med Rubio och Cepeda efter dagens etapp. Han var skapligt bitter efter etappen.
Tyckte han gjorde allt jobb och sen blir han ifrånspurtad. Kan hålla med honom till viss del men man tävlar ju till mållinjen och det handlar om att köra smartast dit.

Der Kaiser

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Pinot är inte kompis med Rubio och Cepeda efter dagens etapp. Han var skapligt bitter efter etappen.
Tyckte han gjorde allt jobb och sen blir han ifrånspurtad. Kan hålla med honom till viss del men man tävlar ju till mållinjen och det handlar om att köra smartast dit.
Hade inte Pinot jobbat hade de legat i slutet av pelotonen och ingen hade tittat på dem, så jag har all sympati för hans bitterhet.

Lingon

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Underhållande, men klantigt av Pinot. Han körde ju mest slut på sig själv, ganska säker på att han kunnat ställa av dom andra i spurten med lite fräschare ben.

hm

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Pinot försökte ju inte heller samarbete i första hand heller .
Hade inte Pinot jobbat hade de legat i slutet av pelotonen och ingen hade tittat på dem, så jag har all sympati för hans bitterhet.
Han som vann brydde sig inte så mycket om pinot sprättningar eller låg särskilt mycket på hans rulle . Tog sitt eget tempo i sista backen och råkade va först upp ;)
Iofs såg jag bara sista backen och vet inget vad som hände fram till den

Liknande trådar

Topp