Det jag skrev gäller för oss unga och virila under 50. För gammstötarna över 50 kan det vara annat som gäller 😉Helt lysande, efter min dos nr 4 i mitten av december så vore det helt toppen om jag nu slipper ta en femte dos utan att behöva känna dåligt samvete, jag är 52. Har haft bra hälsa i hela livet men december/januari var en jäkligt skum tid för mig.
Ja? Vad har tex. ditt inlägg om rekommendationer för vaccin med girot att göra? Alla vet vad det leder till om covid ska diskuteras. Släpp det bara.Men herregud…
Var det nån som helst osämja mellan oss? MrSthlm hade frågor, jag svarade vad som gäller. Vad är problemet det? Vi t.o.m. själva har påpekat att vi är ot.Ja? Vad har tex. ditt inlägg om rekommendationer för vaccin med girot att göra? Alla vet vad det leder till om covid ska diskuteras. Släpp det bara.
Er lilla diskussion kan ni ta på pm.Var det nån som helst osämja mellan oss? MrSthlm hade frågor, jag svarade vad som gäller. Vad är problemet det? Vi t.o.m. själva har påpekat att vi är ot.
Som moderator bör man ha lite fingertoppskänsla, och inte enbart reagera så fort ett ord råkar nämnas.
Jag tänkte f.ö. precis skriva ett inlägg om girot, men nu tappade jag lusten.
Lite sen på bollen men få av GC lagen som har hela manskapet kvar. Lite jobbigt att ett lag på 4-5 pers ska försöka köra ikapp en utbrytning på 20 pers.
Jag tycker själv detta är ett sjukt intressant Giro iom att GC lagen försvagats så mycket att ingen varken orkar eller vill kontrollera etapperna. Äntligen händer det något redan från start och inte 5h in i racet.
Sticky bottles...sticky bottles...Hmmm noterade att min tid på strava-segmentet uppför Santa Barbara är drygt det dubbla mot klungans, måste ju enbart bero på att jag stannade och fotade när det begav sig. Svagt att inte någon av hjälpryttarna stannar och fotar på etapperna....
Så självklart när du nämner det!Sticky bottles...sticky bottles...
Haha var tvungen kolla, jag cyklade upp 2013. En halvtimma efter.. Jag skyller på att jag också stannade för att fota och inte hade koll på stravasegment då. Blev f ö sjukt sugen på att cykla därnere igen!Hmmm noterade att min tid på strava-segmentet uppför Santa Barbara är drygt det dubbla mot klungans, måste ju enbart bero på att jag stannade och fotade när det begav sig. Svagt att inte någon av hjälpryttarna stannar och fotar på etapperna....
Contador vs Andy Schleck! Col de la Madeleine tror jag det var på. (Kanske inte bara på "bröd o vatten"...)Har nog aldrig sett någon försöka så mycket som Pinot.
Rätt impad av hjälpryttarna oxå.Kan inte säga annat än att det är imponerande kört av en 37-åring att hålla rosa efter den här etappen.
Från strax efter 16 börjar det starta "etablerade" cyklister, top 3 strax efter 17.När startar kanonerna idag ?
Thomas JeromeVem vinner?
Kör dom i 58km/ istl för 50km/h tjänar dom 100sec på 1mil ...Sitter och funderar på vad man tappar på en mil linjecykel jmft en tempocykel och vad ett cykelbyte kostar i tid.
Uppenbarligen förlorar man klart mer på att inte byta.