Giro d'Italia, 2023

ooms

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Helt lysande, efter min dos nr 4 i mitten av december så vore det helt toppen om jag nu slipper ta en femte dos utan att behöva känna dåligt samvete, jag är 52. Har haft bra hälsa i hela livet men december/januari var en jäkligt skum tid för mig.
Det jag skrev gäller för oss unga och virila under 50. För gammstötarna över 50 kan det vara annat som gäller 😉

Edit: ni rekommenderas visst en dos

ooms

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Ja? Vad har tex. ditt inlägg om rekommendationer för vaccin med girot att göra? Alla vet vad det leder till om covid ska diskuteras. Släpp det bara.
Var det nån som helst osämja mellan oss? MrSthlm hade frågor, jag svarade vad som gäller. Vad är problemet det? Vi t.o.m. själva har påpekat att vi är ot.
Som moderator bör man ha lite fingertoppskänsla, och inte enbart reagera så fort ett ord råkar nämnas.

Jag tänkte f.ö. precis skriva ett inlägg om girot, men nu tappade jag lusten.

marr

Moderator
Forumvärd
Giro d'Italia, 2023
Var det nån som helst osämja mellan oss? MrSthlm hade frågor, jag svarade vad som gäller. Vad är problemet det? Vi t.o.m. själva har påpekat att vi är ot.
Som moderator bör man ha lite fingertoppskänsla, och inte enbart reagera så fort ett ord råkar nämnas.

Jag tänkte f.ö. precis skriva ett inlägg om girot, men nu tappade jag lusten.
Er lilla diskussion kan ni ta på pm.

Luktapåblommorna

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Lite sen på bollen men få av GC lagen som har hela manskapet kvar. Lite jobbigt att ett lag på 4-5 pers ska försöka köra ikapp en utbrytning på 20 pers.

Jag tycker själv detta är ett sjukt intressant Giro iom att GC lagen försvagats så mycket att ingen varken orkar eller vill kontrollera etapperna. Äntligen händer det något redan från start och inte 5h in i racet.

Soudal-Quickstep har två cyklister kvar av åtta. 48 tävlande har hoppat av totalt 176 startande. Kul med Almeida idag.

Domestique

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Hmmm noterade att min tid på strava-segmentet uppför Santa Barbara är drygt det dubbla mot klungans, måste ju enbart bero på att jag stannade och fotade när det begav sig. Svagt att inte någon av hjälpryttarna stannar och fotar på etapperna....
Haha var tvungen kolla, jag cyklade upp 2013. En halvtimma efter.. Jag skyller på att jag också stannade för att fota och inte hade koll på stravasegment då. Blev f ö sjukt sugen på att cykla därnere igen!

Ilritorno

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Tittat klart på E18 nu. Grym etapp. Härliga berg. Fin avslutning, i båda tävlingarna. Kul med en ny ung stark Italienare. Ville att båda skulle vinna, för hade varit kul för Thibault med en sista stor seger också. Blir nog svårt för honom nu efter två missade chanser.

Två tuffa etapper till nu. Vilken final på detta Giro. Kan ev. bli några offer för maxtiden.

Ilritorno

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Jo en galen etapp.. Bara upp och ner i 180 km. Två 2:a-kattegoriare, och tre 1:a-kattegoriare! Sista 2:a och 1:a upp till målet är ju i princip samma stigning med bara ett par km nedför mellan. Ända risken är väl nästan att den för tuff, så ingen av GC-åkarna kommer våga nånting innan upploppet.

JPL

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Galen etapp.... och morgondagens bergstempo är ju ganska brutalt i sig, och sedan lägga på det mentala i att kunna "cykla hem girot" eller "tappa det hela" när det börjar kittla i vader och lår på vägen upp via partier med 22%, är ju nästan så man anar viss sadism över planeringen av finalen.

Senast ändrad:

JPL

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Kan det bli lite naturprogramskänsla över det kanske? Ni vet när leoparden lyckas fånga antilopen och man vet att det är naturens gång, och ändå är det obehagligt att se dödsångesten i ögonen på antilopen……

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Sitter och funderar på vad man tappar på en mil linjecykel jmft en tempocykel och vad ett cykelbyte kostar i tid.

Uppenbarligen förlorar man klart mer på att inte byta.

hm

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
När dom sitter på linjecykeln vid itt .. får dom lägga armarna på styret ? Eller krävs det tempobågar på styret för det ska vara tillåtet? Förmodligen.

hm

Aktiv medlem
Giro d'Italia, 2023
Sitter och funderar på vad man tappar på en mil linjecykel jmft en tempocykel och vad ett cykelbyte kostar i tid.

Uppenbarligen förlorar man klart mer på att inte byta.
Kör dom i 58km/ istl för 50km/h tjänar dom 100sec på 1mil ...
Edit 1 Och vad kan ett cykelbyte ta ? Högst hälften så lång tid ..
Edit 2 så stor skillnad lär det kanske inte va på en tempohoj och en linje ..utan kanske bara hälften :)
Edit 3 kollat lite nu och va mer stigning och trixit till backen . Så dom snittar "bara" 46 dit .. Och får gott om hjälp att komma igång efter cykelbytet så det går ju fort

Senast ändrad:

Liknande trådar

Topp