[½OT] Saltpaniiiiiiik!

[½OT] Saltpaniiiiiiik!
Nån borde styra upp det här med citeringsfunktionen.
Rattnalle sa:
johan44 sa:
Ja för vi menade ju att vägarbetare i solen dricker för mycket och inte våra vänner gymoffren...
dardos sa:
Det är humor när konsultbrackorna på ac-tempererat kontor ska berätta för övriga mänskligheten att den dricker för mycket.
Eller för den delen våra kollegor i kylskåpet som kallas kontor.

[½OT] Saltpaniiiiiiik!
Alla sa:
Skribenten sa:
Ingen sa:
Ja för vi menade ju att vägarbetare i solen dricker för mycket och inte våra vänner gymoffren...
Någon sa:
Det är humor när konsultbrackorna på ac-tempererat kontor ska berätta för övriga mänskligheten att den dricker för mycket.
Varför det? Det funkar ju utmärkt :-)

[½OT] Saltpaniiiiiiik!
Jo. Det är klart.
Varför det? Det funkar ju utmärkt :-)

[½OT] Saltpaniiiiiiik!
Kör med Maxim pulver som jag köper billigt på XXL. Fungerar mycket bra. Klara mig nu på 1 liter jämfört med tidigare 2 liter. Och jag känner mig betydligt mer pigg mot slutet av turen. Blandingen går in betydligt bättre/effektivare i kroppen.

[½OT] Saltpaniiiiiiik!
OrjanX sa:
Kör med Maxim pulver som jag köper billigt på XXL. Fungerar mycket bra. Klara mig nu på 1 liter jämfört med tidigare 2 liter. Och jag känner mig betydligt mer pigg mot slutet av turen. Blandingen går in betydligt bättre/effektivare i kroppen.
Klart det hjälper med lite kolhydrater.

[½OT] Saltpaniiiiiiik!
Man kan också sammanfatta det såhär; behöver man stanna för att kissa på en ynka 3h-runda så är man definitivt inte undervätskad (alternativet är att man är dum som inte fattar att man tömmer blåsan INNAN man sticker ut).

[½OT] Saltpaniiiiiiik!
Panik? Det har jag nog missat. Fast folk som inte vet hur man svettas har ingen susning om hur många liter man kan trycka ut genom huden på ett par timmar!

[½OT] Saltpaniiiiiiik!
42Hz sa:
Panik? Det har jag nog missat. Fast folk som inte vet hur man svettas har ingen susning om hur många liter man kan trycka ut genom huden på ett par timmar!

+1

Senast jag tog en runda på några timmar så blev jag nästan 5 kg lättare.
Men ja svettas så in i helvete i värmen, svarta kläder blir helt missfärgade av svett/salt. Mer vita än svarta efter en cykelrunda.

[½OT] Saltpaniiiiiiik!
Utan tillsats av salt/kolhydrater så är upptaget av vätska ungefär Hälften. Så varför inte använda det? Eller vill man släpa på dubbla mängden vätska som man pissar ut hälften av?

Tillbaka
Topp